Gråtebaby/barn på fly

Jepp, irriterte meg grenseløst. Venta til ungen min var 2,5 år før vi prøvde oss på en flytur. Utrolig hva iPad og godis gjør ;) I tillegg til at han syntes det var dritkult å fly :)
 
1. Syns alltid det er kjipt å høre barnegråt under hele flyturen enten det er andres barn eller mine. Lager ikke noen grimser, himler med øynene eller noe slikt.

2. Prøver alltid å ta hensyn til andre. Sier beklager om noen er så frekke å stirrer på meg. Ellers er fokuset på å forstå hvorfor barnet mitt gråter og møte behovet til barnet mitt.
 
Aldri irritert meg eller klaget over babyer/barn som griner eller er litt høglytte på fly. Kun hvis det sitter ein bak og herjer med flysetet mitt og foreldra ikkje virker å bry seg. Men irriterer meg meir over voksne på flyet [emoji14]

Har ikkje flydd med barn sjølv endå, unngår det så lenge eg kan ;)
 
Todelt spørsmål.

1. Før du fikk barn. Irriterte du deg over høylytte barn/baby på fly eller i det offentlige rom? Hvorfor?

2. Hvordan håndterer situasjonen nå, når andre reagerer på ditt barn i samme setting?

Bryr du deg eller gir du stor F?
Ikke irritert meg. Men irritert meg over folk som blir irriterte har jeg blitt.


Nå bryr jeg meg lite om de som irriterer seg over slikt
 
Har forståelse for babyer og barn som gråter, det er det ikke lett å gjøre noe med. Men når jeg er trøtt og planlegger å sove, blir jeg ikke sp veldig glad for små barn i nærheten. Tar med ørepropper, alltid. Har ikke like stor forståelse for barn som er store nok til å oppføre seg, men mangler oppdragelse, og foreldre som ikke bryr seg. Trassegrining, hyling og ukontrollert herjing. Eller når de spiller/ser film/leker med høy lyd, utrolig at enkelte foreldre ikke forstår at dét er irriterende! Syns heller ikke noe om å få bleieskift opp i ansiktet, typisk på seteraden jeg sitter på (har muligens fått litt mer forståelse for det nå etter at jeg fikk barn selv, men prøver virkelig å ikke plage andre med sånt)

Har bare tatt tog, det har vært greit. Satt i barnevogna, lite grining. Spent på første flytur om et par uker, det gjelder vel å ikke bli stressa.
 
Ja irriterende å høre baby gråt på fly. Syns det er veldig unødvendig å ta de med når de er så små. Jeg har nå barn og irriterer meg ikke noe mindre. Jeg har ikke tatt med babyen min i sånne settinger der det kreves å være stille eller på fly :) Nettopp fordi jeg vet babyer lager bråk og jeg orket ikke det stresset hehe
 
1. Nei
2. Tenk at du har det mye verre enn de.
 
1. Både og. Tror nok jeg gjorde det i ungdomsårene og ikke tenkte på stort andre enn meg selv. Ettersom jeg ble litt mer voksen innså jeg hva det faktisk betyr å reise med små barn - bistår gjerne med å underholde når jeg sitter i nærheten nå :)

Det som irriterer meg mer derimot, er foreldre som ikke gidder å stanse barn som ikke oppfører seg - typen unge som sparker i setet foran eller plager småsøsken i håp om at de skal gråte; alternativt De der den ene forelderen sover og den andre har tatt på seg headset og ser film (oppsummert, foreldrene irriterer meg mer en barna)

2. Har jo fått kjenne på kroppen hva det er å reise meg en litt vrak unge. Var heldig i starten, da sov han seg igjennom hele greia. Veldig lite gråt - men måtte tydd til litt kreative underholdningsmetoder underveis

Må forøvrig bare si at jeg er veldig imponert over hvor behjelpelige andre passasjerer og flyverter/vertinner kan være :) snille folk det ute altså
 
Back
Topp