Glukosebelastning

Jeg sitter på venterommet på legekontoret nå, har akkurat drukket denne sukkerdrikken (som faktisk ikke var så grusom som jeg trodde, var heldigvis kald og med en lett sitrussmak, bladet med alt det søte selvfølgelig ) Blodsukkeret mittt var topp sa helsesekretæren på 4,3. Har med meg veska full av blader, og mat til etterpå.. Blir spennende å høre etterpå ! Hadde grua med skikkelig, men så langt er det all good !!:rolleyes:

Lykke til, håper det går bra [emoji846]
 
Ja blir spennende å se hva de sier, akkurat nå føles det litt som om jeg ikke kan spise noe i det hele tatt[emoji38] Snop og brus er jo greit, men er yoghurt og frukt som jeg pleier å spise en del av i hverdagen som føles litt verre.. Blir vell vant til det også [emoji51][emoji14]
Når du dropper sukker kan du spise mye fett. Jeg liker veldig godt å lage omeletter. Ost, fløte, bacon:) Når du reduserer på frukt, vil jeg anbefale å få i deg fiberhusk. Kan risikere veldig hard avføring. Husk er mer effektivt enn linfrø, og påvirker ikke blodsukkeret. Kaffe er jo heller ikke anbefalt for å få igang magen når man er gravid.
 
Test hjemme med noe søtt på tom mage, om det er gjennomførbart. Jeg slipper pga hg. Har ikke sjans i havet til å holde meg to timer mellom hver spy. Hos meg har de valgt seriemåling av HbA1c og fastende glukose i stedet... Lykke til!!
Takk for tips:) jeg er forholdsvis heldig ettersom jeg kanskje spyr en gang eller to i uka.. Men jeg kjemper veldig mye mot kvalmen, og fikk kommentarer på det når jeg var innlagt.. At man så tydelig hvor dårlig jeg var og hvor hardt jeg kjempet.. Jeg tenker at jeg må prøve, og at den glukosebelastningen umulig kan være verre enn prøverørsbehandling, overstimulering og HG.. :)
 
Takk for tips:) jeg er forholdsvis heldig ettersom jeg kanskje spyr en gang eller to i uka.. Men jeg kjemper veldig mye mot kvalmen, og fikk kommentarer på det når jeg var innlagt.. At man så tydelig hvor dårlig jeg var og hvor hardt jeg kjempet.. Jeg tenker at jeg må prøve, og at den glukosebelastningen umulig kan være verre enn prøverørsbehandling, overstimulering og HG.. :)

Du er tøff! Det beste er selvsagt hvis du klarer det, for da slipper du flere målinger... Masse lykke til, og god bedring med hg!!
 
Når du dropper sukker kan du spise mye fett. Jeg liker veldig godt å lage omeletter. Ost, fløte, bacon:) Når du reduserer på frukt, vil jeg anbefale å få i deg fiberhusk. Kan risikere veldig hard avføring. Husk er mer effektivt enn linfrø, og påvirker ikke blodsukkeret. Kaffe er jo heller ikke anbefalt for å få igang magen når man er gravid.

Yey, noe som høres greit ut [emoji14] Det skal jeg prøve, er ikke akkurat noe som frister nå [emoji51] Hardt nok allerede [emoji38]
 
Du er tøff! Det beste er selvsagt hvis du klarer det, for da slipper du flere målinger... Masse lykke til, og god bedring med hg!!
Tusen takk:* og lykke til, til deg òg :) håper virkelig denne HG'en gir seg for oss begge før babyene våre kommer:)
 
Tusen takk:* og lykke til, til deg òg :) håper virkelig denne HG'en gir seg for oss begge før babyene våre kommer:)

Jeg har lite forhåpninger om det, etter erfaringen med de to andre. Tar det i såfall som en gigantisk bonus.
 
Gruer meg sånn til å sitte to timer på legekontoret i morgen [emoji31]
 
Drikken gikk ned, grusom [emoji31]
 
Håper den ikke kommer opp igjen! Nå gjenstår bare ventemodus og kontrollprøve? Enjoy [emoji1303]

Har en legetime inni ventinga da, egentlig for å vurdere videre sykemelding, men så har jeg jo bestemt meg for å ville prøve å jobb fult noen uker pga lite vakter [emoji85]
 
IMG_1989.JPG

Dette er stolene på legekontoret [emoji849]
 
Back
Topp