Glukosebelastning

Eg skal ta den i morgon... då er eg 26+3. Kommande storesøster var 4,5kg når ho var fødd og eg har høg bmi, så derfor skulle eg ta den sjølv om langtidsblodsukkeret var fint[emoji848]

kvir meg til å sitte der i 2 timar [emoji849] verdens kjedeligaste venterom [emoji28]
 
Tok testen sist uke (uke 25) Var hos legen på mandag å alt så fint ut. Fastene blodsukker var 3.9 og blodsukkeret 2 etter jeg hadde drukket sukkervann var 3.9. Så jeg hadde veldig fine verdier. :)
 
Er det vanlig å få svar med en gang? Legen sa ho skulle ringe meg på tirsdag hvis prøvene ikke var bra. Ho er borte i morra og mandag, men forstått det som at de fleste får svar med en gang?
 
Er det vanlig å få svar med en gang? Legen sa ho skulle ringe meg på tirsdag hvis prøvene ikke var bra. Ho er borte i morra og mandag, men forstått det som at de fleste får svar med en gang?
Får ikke svar med en gang.. Men ofte foreligger svaret ferdig fra laboratoriet i løpet av ettermiddagen den dagen du har tatt de.. Men tok du prøvene på et legekontor så sender de inn prøvene til analysering til et laboratorium og da tar det noen dager ekstra [emoji4]
 
Er det vanlig å få svar med en gang? Legen sa ho skulle ringe meg på tirsdag hvis prøvene ikke var bra. Ho er borte i morra og mandag, men forstått det som at de fleste får svar med en gang?

Tror det varierer. De analyserte blodprøvene på labben mens jeg var der, så jeg fikk svarene med en gang:)
 
Eg fekk svar med ein gong idag [emoji4] men dei skulle sende inn i tillegg sa ho...
Måtte betale 250kr [emoji848][emoji848] fleire så har måtta betale for den testen?

Hadde foresten 4,4 fastande og 6,7 etter to timar.. forsto det var innafor?
 
Eg fekk svar med ein gong idag [emoji4] men dei skulle sende inn i tillegg sa ho...
Måtte betale 250kr [emoji848][emoji848] fleire så har måtta betale for den testen?

Hadde foresten 4,4 fastande og 6,7 etter to timar.. forsto det var innafor?

Har lest om flere som har måtte betale for "materiale". Jeg spurte og fikk beskjed om at jeg ikke trengte betale noe, så virker som de varierer fra sted til sted.
 
Ja, skal sies at de blandet drikken selv på labben og brukte ikke de ferdigblandede. Mulig man må betale når de bruker de ferdige da de kanskje koster noe mer

Var det dei gjorde der eg var idag og.. ikkje dei flaskene eg har sett andre har fått..[emoji848]
 
Jeg fikk ferdigblandet og betalte ingenting. Måtte derimot betale for influensavaksinen i vinter, men kun det den kostet, ikke «arbeidet» de hadde med å sette den. Har heller ikke betalt for noen av blodprøvene jeg har tatt, sikkert vært der 4 forskjellige ganger.
 
Noen andre som ble sykt trøtte av glukosebelastningen? Snart en time siden jeg drakk sukkervannet og sliter med å holde meg våken[emoji28] kan dette være et tegn på svangerskapsdiabetes?? Aldri merket at jeg blir trøtt av sukker før
 
Skal ta denne uka. Er da 25+6. (Førstegangs over 25 år her)
 
Last edited:
Glukosebelasting i morgen tidlig[emoji1308] (Litt for tidlig for de dårlige vanene jeg har med å stå opp seint[emoji85][emoji1308] og litt tidlig for å stå opp å sitte å vente... Litt over to timer er det ikke? Har med bok og heklesaker!
 
Glukosebelasting i morgen tidlig[emoji1308] (Litt for tidlig for de dårlige vanene jeg har med å stå opp seint[emoji85][emoji1308] og litt tidlig for å stå opp å sitte å vente... Litt over to timer er det ikke? Har med bok og heklesaker!

Jeg satt vel omtrent akkuratt 2 timer mener jeg. De satte opp ny time for blodprøve nummer to mens jeg var på labben og hadde fått i meg sukkervannet.:p
 
Glukosebelasting i morgen tidlig[emoji1308] (Litt for tidlig for de dårlige vanene jeg har med å stå opp seint[emoji85][emoji1308] og litt tidlig for å stå opp å sitte å vente... Litt over to timer er det ikke? Har med bok og heklesaker!
To timer venting etter at sukkervannet er drukket før ny prøve tas [emoji6]
Ha med matpakke så spiser du litt når siste prøve er tatt [emoji6]
 
To timer venting stemte ja. Testen gikk heldigvis fint, ikke diabetes! [emoji294]️ Men fy... så fælt det sukkervannet var. Er egentlig en «godtegris», men ble skikkelig uggen av det vannet

Godt tips å ha med matpakke til man er ferdig[emoji1303], noe jeg leste når jeg kom hjem[emoji85]. Ble rett på butikken å kjøpe mat på meg[emoji1308]
 
To timer venting stemte ja. Testen gikk heldigvis fint, ikke diabetes! [emoji294]️ Men fy... så fælt det sukkervannet var. Er egentlig en «godtegris», men ble skikkelig uggen av det vannet

Godt tips å ha med matpakke til man er ferdig[emoji1303], noe jeg leste når jeg kom hjem[emoji85]. Ble rett på butikken å kjøpe mat på meg[emoji1308]
Godt du ikke har diabetes [emoji6]
Ja litt mat etterpå gjør underverker [emoji6]
 
Back
Topp