Glukosebelastning

Jeg skal ta det neste uke, da er jeg 25 uker. I følge jordmor skal man ta det mellom uke 24-28 [emoji4]
 
Sitter på venterommet og skal ta den nå:nailbiting: 27+1:) følte jeg måtte nevne det for jordmor selv da det virka som hun hadde glemt det litt bort:p
 
Jeg slapp unna ta testen denne gang men starta måle blodsukkeret i uke 6 å gikk påvist sd i uke 8 ca
 
Jeg tok den nettopp! Sykt positivt overrasket! Fikk en bringebærsmak, var god jo[emoji23] sist gang fikk jeg noe som smakte melisvann med sitron i! 26+5
 
Jeg skal ta i neste uke :( da er jeg 27 +
Trodde virkelig jeg skulle slippe unna. Har kun måttet ta det en gang tidligere. Men jm sa at nå tar nesten alle det. Er jo helt grusomt syntes jeg. Men må man så må man.
 
Jeg tok den i uke 25, med fint resultat :)
 
Jeg skal ta i neste uke :( da er jeg 27 +
Trodde virkelig jeg skulle slippe unna. Har kun måttet ta det en gang tidligere. Men jm sa at nå tar nesten alle det. Er jo helt grusomt syntes jeg. Men må man så må man.

Sist gang var det ikke godt! Jeg fikk ny ferdigutblandet type! Smakte som fun saft med bringebær! Kunne lett tatt ett glass til, var så tørst [emoji4]
 
Tok i uke 25, den skal visst tas mellom uke 24 og 28 fikk jeg beskjed om.

Nå skal Ca 70% ta.

Hos min lege har de byttet ut blandingen slik at de nå har en type som ikke er så fæl. Gikk ganske greit.
 
Sist gang var det ikke godt! Jeg fikk ny ferdigutblandet type! Smakte som fun saft med bringebær! Kunne lett tatt ett glass til, var så tørst [emoji4]
Håper virkelig jeg får slik også. Satt i to timer og brakk meg sist. Sleit veldig bare med å få til å svelge det.
 
Ca uke 24-25 ble jeg forespeilet. Ikke fått innkalling enda, og jeg håper nesten jeg slipper, selv om det angivelig er rutine etter funn av sukker i urin. Gruer meg. Aldri gjort før, og det går sikkert helt fint, men skulle gjerne sluppet.
 
Tatt i dag, uke 25. Helt enig at det smaker som fortykket melisvann :p Måtte holde meg for å ikke sprutspy... hah!
 
Ca uke 24-25 ble jeg forespeilet. Ikke fått innkalling enda, og jeg håper nesten jeg slipper, selv om det angivelig er rutine etter funn av sukker i urin. Gruer meg. Aldri gjort før, og det går sikkert helt fint, men skulle gjerne sluppet.

Du må bestille selv! Det måtte jeg i alle fall :)
 
Du må bestille selv! Det måtte jeg i alle fall :)

Åh. Hvis så er tilfelle her også, blir det ikke noe. Jeg ser ikke poenget så lenge jeg ikke har noen pekepinn på det og heller ikke har hatt det de to forrige svangerskapene mine.
 
Uke 24 her. Måtte også bestille selv. Legen hadde ikke nevnt det, men jordmor minnet meg på det
 
Veke 24. Har nettopp fått ned sukkerlaken. Bleh! No sitter eg her og venter..
blodsukkeret var 4,1, spent på la det viser om ca 2 timer.
 
Back
Topp