Gjenbruk av baby klær

Kjøpt mye brukt, arvet litt og kjøpt litt nytt. Jakter brukte klær til kommende lillebror nå, da det vi har fra før er veldig jentete for det meste. Syns det er helt supert med brukte klær til baby, for det meste har det jeg har kjøpt vært som nytt [emoji4]
 
Kjøper mye brukt og litt nytt. Arver noe.
Skal snart begynne å snike etter babyklær, må bare få bekreftet kjønn.
 
Gjenbruk. Her arves klær. Nå syr det det som trengs av nytt selv. Kjøper ikke lengre klær. De nye barna får er gaver fra familien og venner. Veldig fan av bruktkjøp :)
 
En salig blanding av nytt, brukt, arvet og omsydd/hjemmestrikket/hjemmelaget.

Selger sjelden klærne herfra, gir dem videre til andre som ønsker å arve, til Frelsesarmeen eller det lokale krisesenteret. Krisesenteret setter enormt stor pris på å få tilbudet, så de får en del av både klær og utstyr [emoji4]
 
Gitt bort mye, fått mye, solgt bittelitt og kjøpt et par strikkeplagg brukt. Syns det er fint at det kan bli brukt om igjen hos andre.
 
Har arvet ganske mye klær, og kommer til å arve mer. Har kjøpt noen nye plagg da, mest fordi de har vært så himla søte at jeg bare har måttet ha dem. :p

Kunne godt kjøpt endel brukt om ikke vi hadde arva så mye. :)
 
Vi har hatt en god blanding. Kjøpt mye nytt, og så har vi kommet over gode kjøp med brukte klær som vi har slått til på. For eksempel omtrent ubrukt ull i str. 56, stor pakke til et par hundrelapper :) Har ingen problemer med å bruke det! :)
 
Har kjøpt en del brukt og arvet en hel haug. Også kjøpt på litt nytt[emoji4]
 
Vi har arva sikkert 80% av klærne vi har, og så fikk vi veldig mye i barselgaver. Har kun kjøpt noen få plagg selv, og omtrent alt utstyret er kjøpt brukt eller arva. Per nå har vi klær så det holder t.o.m str 74, og når hun vokser ut av det kjøper jeg nok en del brukt hvis ikke vi arver mer innen den tid. Kommer også til å kjøpe brukt dress/regntøy osv når det nærmer seg bhg start. Det eneste jeg ikke kjøper brukt er sko.
 
Har kjøpt nytt, er litt sær på hva jeg vil ha. Prøver å selge, men er ikke lett. Så arver bort til de som vil ha og resten går til Fretex
 
Kjøper klespakker via Finn.no og selger videre det som fortsatt er brukbart til en rimelig penge. Lillesøster sine klær sendes til kusina som er et halvt år yngre etterhvert som de blir for små.
De får nye klær i gave fra besteforeldre, tanter, onkler og venner, selv kjøper vi veldig lite nytt. Handler stort sett brukte klær til meg selv også.
 
Vi har arvet og kjøpt nytt. Hadde vi ikke arvet, hadde vi kjøpt alt nytt. Ikke så fan av det vi arvet heller, masse bodyer som ikke er omslags, og jakker/dresser med hette.
 
Kjøpt mye brukt, og har nå gitt bort det som har vært brukende etterhvert som minstemann vokser ut av det.
 
Vi har både arvet, kjøpt brukt og kjøpt nytt. Har også både gitt bort og solgt babyklær selv med stor suksess.
 
Bortsett fra ulltøyet så er alt annet kjøpt brukt. Ungene vokser så fort at jeg ikke gidder å bruke masse penger på klær. Samme med bhg tøy, de blir igså kjøpt brukt. Har aldri blitt skuffet etter å ha kjøpt klespakke på finn eller tise. Pentøy kjøper jeg gjerne nytt :)
 
Jeg har både kjøpt og arvet til mine. Fikk kjempemye av venninner med større barn, helt supert! Jeg ga mesteparten av babytøyet etter guttene mine til broren min da de fikk barn, og så fikk jeg det igjen da vi fikk tredjemann. Nå har jeg pakket noe ned i tilfelle noen av søsknene mine får flere barn, men har også gitt bort en god del til en lokal hjelpeorganisasjon.

Det satt litt langt inne å kvitte babytøyet her også, men det hjalp å tenke på at det finnes mange familier som trenger det :) Hjemmestrikk og spesielle plagg tar jeg vare på i vakuumposer .
 
Back
Topp