Gjenbruk av baby klær

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Kjøper dere nytt til deres barn eller kjøper dere brukt?

Merker at det er fryktelig vanskelig å selge babytøy ...om man ikke gir dem bort gratis da ....:p

Eller arver du?
 
Har arvet noe, kjøpt en del brukt, fått noe nytt, og kjøpt litt selv. Prøver å kjøpe brukt så langt det lar seg gjøre :)
 
Har også arvet noe og kjøpt noe brukt :) Når jeg tenker meg om så har jeg i grunn kjøpt veldig lite baby klær til ungene :wideyed: Har fått for det meste. Men når de blir eldre (barnehagealder ) så har det blitt litt mer kjøp av nytt tøy, MEN har også kjøpt brukt på Finn.no eller på kjøps og salgsgrupper :smug:
 
Kjøpt en del brukt, arver videre fra søsken, og kjøper noe nytt. Til lillebror i magen nå blir det veldig lite nytt, mye arv etter brødrene og en del bruktkjøp.
 
Ser ting blir solgt veldig billig! Jeg elsker brukt:) hadde nok kjøpt mer brukt om jeg hadde vært mer utadvendt og hatt mer tid til å suse rundt og plukke det opp:p synes det er gøy å gi bort til venner eller fretex men prøver å selge litt og.
 
Kjøpt mye brukt til lillesøster så har hun arvet en god del fra storesøster også. Selger også unna mye de vokser ut av. Babyklær blir så lite brukt før de vokser ut av det, så hvert plagg overlever somregel minst 2 barn før de blir utvasket/slitt har jeg erfart :) bortsett fra krype perioden da, der blir somregel knærne på buksene utslitt :p
 
Har arvet mye og gitt bort mye. Klarer ikke å selge brukte klær. Da måtte det vært noe dyrt, men jeg kjøper bare billige klær [emoji4]
 
Vi har arvet nesten alt. Kan telle på en hånd hvor mange plagg vi har kjøpt selv. Kommer til å kjøpe en del brukt etterhvert, synes gjenbruk er supert!
 
Selger unna alt som er brukanes ;)
Ikke like flink til å kjøpe brukt, men noe blir det
 
Arvet mye, og gir bort mye til venner og familie så de kan arve. Men ikke kjøpt brukt klær ennå på nett.
 
Vi har kjøpt mye, men også kjøpt en del brukt (spesielt litt dyrere plagg). Kommer til å fortsette med denne blandingen :) Når hun vokser ut av tøyet tenker jeg sortere det i bokser etter størrelse, men også egen boks for "jentetøyet", det som er knall rosa eller kjoler. Prøver kjøpe mest nøytralt. Det som er slitt kastes (hvis ikke det fint kan brukes, da havner det i sånn innsamlingskasse). Etter nummer 2 får vi se hva vi gjør ;)
 
Kjøper ikke brukt. Kjøper nytt, gjerne på salg. Men er veldig glad for å arve klær da [emoji4]
Våre brukte barneklær gir vi bort til venner/bekjente hvis det er noen som ønsker/vil ha det, hvis ikke går det til fretex/uff.
 
Arvet mye til eldste de første årene (før han vokste over hodet på fetteren som var en av de han arvet fra). Kjøpt noen ting brukt men ser at mye gies bort også og da leter jeg mer etter sånne annonser.

Har tatt vare på alt brukandes så minien har tilnærmet full garderobe for de neste 10 årene siden han også har arvet fra andre i tillegg. :D så liye behov for å kjøpe noe til han i det hele tatt
 
Kjøper nytt. Har to februarbarn, så lillesøster arver etter storebror, det passer med sesongen så langt. Syns det er pes å selge og kjøpe, det tar mer tid enn hva det er verdt.
 
Veldig vanskelig å selge de minste klærne. Fra og med barnehagealder så handler jeg brukte klespakker på fb eller finn.
 
Har kjøpt nytt, brukt og arvet. Synes det er vanskelig å finne brukte klær siden alt jeg finner er for smått eller alt for stort. Men har kjøpt til eldste og fant så mange klær som jeg aldri hadde fått tak i og være elsker de klærne.
 
Back
Topp