"Fyfy mat" :P

Vil og snike inn en kommentar..

I uke 33 bestemte min førstefødte seg for å melde sin ankomst.. Vannt gikk og hun kom innen fire timer var gått..

Hun pustet ikke selv, og ble tatt med tang og kjørt direkte opp til intensiven.. Noen timer senere fikk jeg se henne..

De første dagene fikk vi holde henne en gang hver.. Hun lå i kuvøse..

Mens jeg sto over kuvøsa og gråt, takket jeg meg selv noe så inderlig for at jeg hadde vært så fanatisk, som mange kalte meg da jeg fulgte alle rådene om mat til gravide.. Flere r
ristet oppgitt på hodet, og sa "var ikke noe slik da jeg var gravid.. Unga mine lever lell de.."

Tenk om jeg hadde tatt den ene skiva med salami jeg savnet så sårt? Ville jeg da kunne tilgitt meg selv?
 
Min mann sliter og ble født med kraftig alvorlig astma, så alvorlig at vi flere ganger har holdt på å miste han. Dette fordi begge foreldre røyket inne både under svangerskap og etter fødsel!

Han må lide for dette resten av livet !

En hører om mange av hans eksempel, og ikke minst barn som blir født med kols! Det er rein og skjær flaks at barn med røykende mødre har det bra. Og jeg tror virkelig flere burde søke opp litt og lese litt om hvor mange barn som egentlig dør av bakterie infeksjoner i mors liv. Og igjen hvorfor skal man da gamble? Hvorfor skal man gamble for egen nytelse skyld ? Det er ikke resten av livet det er snakk om. Velger en å bli mor får en faktisk begynne å tenke at det er en del offer en må gjøre i fremover, det er ikke ens eget liv som er først prioritert lengre.
 
Last edited:
-redigert av moderator Marthe.
 
Last edited by a moderator:
Flere enn meg som gir litt f*** i hva en kan spise og hva en ikke kan spise eller? =P

Eneste jeg ikke spiser er rå fisk og sush i( :((( )

Men ellers så spiser jeg det jeg vil :p
Jeg håper inderlig dette er tull, for no så tankeløst kan jo ikke komme fra et voksent menneske?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jenter, jenter. Nå foreslår jeg at dere legger denne tråden død.

Jeg vil også minne dere om forumsreglene, som dere alle skal ha gjort dere kjent med da dere ble medlemmer av forumet.

Før var dere mye flittigere med å slette/stenge tråder, nå kommer dere med en "muntlig" varsel å tror det skal hjelpe? De fleste av de spydige kommentarene kommer nå fra folk som ikke "hører" til på terminforumet engang!
 
Last edited:
å miste sitt barn er tøft uansett grunnlag..

Og Om du hadde måttet gått igjennom en dødfødsel og all den sorgen som følger med det og får vite at grunnen til at ditt barn døde er pga infeksjon fra f.eks listeria og du selv vet godt at du gav litt f og spiste mat du egentlig ikke burde..

Ja, da er det ikke lett å være seg sel i ettertid...

Det er ikke lett for oss som opplevde det værste pga andre ting vi IKKE har kontroll over heller, men å sitte igjen å vite at man så å si drepte sitt eget barn..


For å sette ting på spissen.. så serverer man ikke øl eller vin i flaska til en nyfødt istedet for MME heller... og man kjlrer ikke bil med en baby liggende i et pledd i baksetet.. man gjør det som er anbefalt, for å minimere risikoen for å miste barnet sitt mest mulig..

Selvfølgelig går det bra noen ganger, men andre ganger gjør det ikke det.. og det å sitte å være mor til et barn i himmelen pga noe så "lett/enkelt" er ikke verdt det rett og slett...

Fra man finner ut at man er gravid til barnet er ute er det maks 38 uker.. det er liten tid å klare seg uten div matvarer kontra resten av livet i sorg..
 
Jeg har snakket med mange både helsepersonell og privat personer. Salami er behandlet på en helt annen måte. Så det kan man trygt spise ihvertfall.. Spekepølse og div er noe annet :)

Trodde Salami var fyfy sist jeg også.men tydeligvis ikke ;)
 
Jeg har snakket med mange både helsepersonell og privat personer. Salami er behandlet på en helt annen måte. Så det kan man trygt spise ihvertfall.. Spekepølse og div er noe annet :)

Trodde Salami var fyfy sist jeg også.men tydeligvis ikke ;)
Men hvis det er sånn, så burde jo anbefalingene endres... Og så lenge det står at salami er fy-fy så burde man holde seg unna!
 
1. Jeg tenker at de anbefalingene er der for en grunn, og at de bør følges.

2. Allikevel: Man har da aldri noen garantier for noen ting som helst. Jeg fulgte alle anbefalinger med nr. 1. Og jeg har aldri møtt noen som har en unge som er så mye kronisk syk som min egen, og i tillegg har en stor kromosomfeil. Jeg sier ikke at man ikke skal følge anbefalingene, men å legge ut om alt som kan skje om man ikke gjør det...? Man har aldri noen garantier.
 
Tror alle har skjønt alle sine poeng nå altså.. Trist at det skal bli slik dårlig stemning og at det ikke går an å holde igjen trangen for å kommentere når vi ønsker tråden død. Nå har vi, igjen, fått ting forklart fra begge sine sider.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Før var dere mye flittigere med å slette/stenge tråder, nå kommer dere med en "muntlig" varsel å tror det skal hjelpe? De fleste av de spydige kommentarene kommer nå fra folk som ikke "hører" til på terminforumet engang!

Dette er et tema som mange er opptatt av uansett hvem forum de hører til, og når tråden ligger åpen er det ikke så rart at dette IGJEN engasjerer mange. Spydig bør man spare seg for å være uansett hvem forum man egentlig tilhører. I forhold til å stenge tråder, så gjør det vel ikke noe om de som ønsker å diskutere/snakke videre gjør det(så lenge det er over og ut med drittslenging)? Trådstarter er jo fortsatt med, og er helt valgfritt hva man vil lese :) Jeg er en av de som har sniki meg inn på tråden. Noen ganger kommer det opp ting man har mange tanker om og følelser rundt..og da klarer hvertfall ikke jeg å la det være...men det er meg ;)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Det er hele et innlegg som er moderert av moderator så så ille kan ikke tråden være etter deres mening da at de ønsker å stenge den.
 
Jeg forholder meg til helsedirektoratets anbefalinger og blir overrasket over å lese hvor mange som driter i det ..
 
Back
Topp