"Fyfy mat" :P

Jeg ser hva dere andre her mener men jeg blir faktisk provosert av at noen skriver at de gir blaffen i om de røyker eller hva de spiser så lenge de selv føler seg tilfredse. Det er faktisk egoistisk ! Jeg blir faktisk ikke lett provosert men en slik holdning til om man utsetter barne sitt med vitende og vilje for ting som kan skade det provoserer meg.

En ting er uvitenhet og en ydmyk holdning, men det er det jo ikke snakk om her. Her er den snakk om at noen bagatelliserer, unnskylder ting de gjør og er fullstendig klar over konsekvensene.

Da må en tåle reaksjoner.

Jeg kan godt unnskylde at jeg skrev ting litt vel krast men jeg står for min mening her.
 
Kjenner jeg blir helt kvalm av hvor lett dere tar på det å spise potensiell farlig mat!!!! Klarer dere ikke 9 mnd uten enkelte goder for å gjøre det dere kan for at barnet dere bærer på skal få best mulig start, så burde dere revurdert om dere er klare for barn i det hele tatt! !!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Kjenner jeg blir helt kvalm av hvor lett dere tar på det å spise potensiell farlig mat!!!! Klarer dere ikke 9 mnd uten enkelte goder for å gjøre det dere kan for at barnet dere bærer på skal få best mulig start, så burde dere revurdert om dere er klare for barn i det hele tatt! !!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Slike uttrykk er hvertfall kvalmt....Gå heller innpå forumet du hører hjemme å spre kvalme ;)
 
Kjenner jeg blir helt kvalm av hvor lett dere tar på det å spise potensiell farlig mat!!!! Klarer dere ikke 9 mnd uten enkelte goder for å gjøre det dere kan for at barnet dere bærer på skal få best mulig start, så burde dere revurdert om dere er klare for barn i det hele tatt! !!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Ååå. Som jeg skulle skrevet det selv! Fatter ikke hvor vanskelig det kan være å holde seg unna det som kan være skadelig for sitt eget barn. Skulle det skje barnet noe, så tviler jeg på at den salamiskiven (bare som ett eksempel) skulle være verdt det!!! 9 mnd er ikke lang tid når du ser på hele livet ditt. Klarer man ikke det må jeg si dere er jammen meg svake. Men for all del, hver sin mening! Jeg vil i allefall gjort hva som helst for mitt barn og de jeg skal få senere. De er faktisk det viktigste i livet mitt, og kan ikke tenke meg å muligens skade han eller henne bare for å tilfredsstille meg selv!!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Slike uttrykk er hvertfall kvalmt....Gå heller innpå forumet du hører hjemme å spre kvalme ;)
Er folk så uopplyste/svake/egoistiske eller whatever og gjør slikt, og attpåtil skriver om det på et ÅPENT (!!) forum, så tillater jeg meg faktisk å si meningen min!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Haha handler da ikke om man er klar for å få barn eller ei! Jeg har barn fra før og han har det strålende bra! :)

Hadde jeg vært egoistisk hadde jeg frotsa spekeskinke hele dagen, for jeg ELSKER det, men det gjør jeg ikke:)

Og salami kan man fint spise ;) så det spiser jeg hver dag:)
 
Kan vi nå bare la denne tråden ligge død?

Hvis du føler en stor trang til å fortsette å argumentere nå, så vil det være bare for å kverulere. Alle har fått skrevet det de mener, og begge sider av saken er opplyst. Nå mener jeg det er nok, la oss heller enes om å være uenige, og gå videre til andre ting å diskutere her inne.

Ha en fin nyttårsfeiring alle sammen :)
 
Signerer !!! Er det mulig liksom. For meg er det så egoistisk og bak mål med en slik tankegang !!! 40 uker liksom for at en skal være sikker på at babyen sin får den beste start! Da snakker en dårlig selvkontroll og rein egoisme rett og slett.

Jeg sluttet å røyke med forrige man på dag en med positiv test ! Noe annet er var overhode ikke noe alternativ etter flere år med røyking. Og vet du hva så vanskelig var det ikke for det var mitt barns helse det var snakk om. Alt går faktisk på viljen.

Nå snoker jeg fra November2013. Jeg kjenner jeg blir mildt sagt forbanna over flere av kommentarene her inne. Er det virkelig så vanskelig å priotere barnets helse foran ens egne lyster? Jeg røykte i flere år, og sluttet ved å begynne å snuse. Den dagen jeg fant ut jeg var gravid slutta jeg. På dagen! Det er som du sier, det står på viljen. Det står på vilken til å prioritere sitt ufødte barn fremfor seg selv. Det er den oppgaven en tar på seg, en oppgave som en skal bruke resten av livet på å gjennomføre.

Jeg sitter med den nydelige jenta mi i armene, og kunne virkelig aldri ha tilgitt meg selv dersom jeg hadde skadet henne pga dårlige valg. Kunne dere tilgitt dere selv? Kunne dere levd med å vite at dere med viten og vilje utsatte barnet for fare, med et fatalt resultat?


Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Flink du som klarte å slutte :) forrige gang klarte ikke jeg å slutte! Ja var kanskje svak. Men gikk fra 20 røyk om dagen til 5. Så syns det var mer enn nok bra. Det syns jordmor den gangen også. For med å stresse kroppen for å slutte å røyke er ihvertfall ikke bra.
Denne gangen sluttet jeg før jeg fant ut at jeg var gravid. Å det er jeg selvsagt super glad for :D

Men om deg skjer ungene mine noe etter fødsel eller før så er jo det fryktelig forferdelig. Men om det skulle skje , så tror jeg neppe jeg hadde tenkt masse tilbake på de usle skivene speleskinke jeg spise.. ;/

Men jeg vil igjen få nevne det at jeg frotser ikke og lever ikke på "fyfy" mat:) å ser heller ikke på meg selv som egoistisk.
 
Flink du som klarte å slutte :) forrige gang klarte ikke jeg å slutte! Ja var kanskje svak. Men gikk fra 20 røyk om dagen til 5. Så syns det var mer enn nok bra. Det syns jordmor den gangen også. For med å stresse kroppen for å slutte å røyke er ihvertfall ikke bra.
Denne gangen sluttet jeg før jeg fant ut at jeg var gravid. Å det er jeg selvsagt super glad for :D

Men om deg skjer ungene mine noe etter fødsel eller før så er jo det fryktelig forferdelig. Men om det skulle skje , så tror jeg neppe jeg hadde tenkt masse tilbake på de usle skivene speleskinke jeg spise.. ;/

Men jeg vil igjen få nevne det at jeg frotser ikke og lever ikke på "fyfy" mat:) å ser heller ikke på meg selv som egoistisk.
Ikke svakt bare rett og slett idioti!

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡
 
Ja jeg har valgt det selv:) men det jeg sier er at man skal ikke sette seg i isolasjon bare fordi man går gravid. Men som jeg skrev tidligere også, alt med måte! :) jeg lever ikke på spekeskinke feks, men om jeg har lyst på det så gidder jeg ikke tenke meg om på det. Jeg spiser det jeg har lyst på:)

Sist jeg gikk gravid så røyka og snusa jeg , det er jo ikke ett pluss i boka det heller, men sønnen min er frisk som en fisk:)
Men det kan komme igjen senere, vet om en 19 åring som ble syk og årsaken var at mammaen hans røykte i svangerskapet. ...
Kan komme senere....

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Kan vi ikke legge tråden død da som fler sier :)? Nå har vel de fleste fått sagt sitt og begge sider er opplyst :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Dette har jo gått helt over styr, ganske spennende faktisk med så mange meninger.. Helsedirektoratet anbefaler mye de skal jeg si dere, og går dere i mot alle deres anbefalinger og er egoistiske visst dere ikke følger alt da eller? En anbefaling er er en anbefaling, et råd eller en rettesnor.. De tar for seg mange andre tema enn bare spekemat og røkelaks
 
Last edited:
Legger gjerne saken død altså. Viste ikke at det var sååå firkantede mennesker her:eek: var bare ute etter hva de forskjellige gjorde. Thats it. Ikke for å kverulere, provosere, skryte eller noooe! ;) alle er forskjellige , alltid vært og kommer alltid til å være ;)


Men at en på 19 år ble syk for mor røyket i sv.skapet syns jeg hørtes drøyt ut :eek: leger har mye rart for seg :p

hæppy new year! :)
 
Og salami kan man fint spise ;) så det spiser jeg hver dag:)

Salami er rått kjøtt, spekemat, ikke anbefalt. Du burde hvert fall lese brosjyren fra Helsedirektoratet så du vet hva anbefalingene er kanskje. Du sier jo mye feil om anbefalingene enda de ligger åpent på nettet på Matportalen. Altså, uavhengig av om du velger å følge dem eller ikke, men det høres rart ut når du ikke vet hva de er. (Sånn som at du allerede har fått avklart at det meste av fersk sushi er greit å spise, mens du trodde det ikke var greit). :)

*Taster på app på mobilen*
 
Det dør 80 ganger så mange fostre i magen etter uke 22 enn det gjør i trafikken i Norge hvert år. Man undersøker ikke alle fostrene for nøyaktig dødsårsak. Det er sannsynlig at en god del dør som følge av bakterier mor har fått i seg.

Vil barnet ditt sitte i trygg bilstol etter fødselen... Lære å bruke bilbeltet når det blir eldre... Bilstol og bilbelte fantes heller ikke i gamle dager, og mye færre menneske dør på veien enn inni magen. Det døde enda flere inni magen i gamle dager (og flere på veien også). Bare ha det litt i bakhodet kanskje. Noen av oss ønsker å bruke "bilbelte" og "hjelm" allerede fra positiv test. :)

Godt nytt år!

*Sniker meg ut igjen*

*Taster på app på mobilen*
 
Veit dere vil tråden skal dø, men må dessverre snike inn en kommentar.
Jeg mista min forrige spire i uke 23 på grunn av en infeksjon. De fant aldri ut hva slags infeksjon, men det kan like gjerne ha kommet av spekepølsa jeg spiste før jeg visste jeg var gravid som noe annet. Fordi jeg slutta å spise spekemat med en gang jeg fikk positiv test har jeg nesten klart og ikke tenke på det... men bare nesten. Hadde jeg bevisst valgt å spise denne maten etter positiv test, og det samme hadde skjedd hadde jeg ALDRI tilgitt meg sjøl.
Når man veit hvor farlig det KAN være å spise spekemat og div., så er det best å la det være.
Ta valg du kan leve med konsekvensene av. Hvis du kan leve med at barnet ditt kanskje får astma pga.røyking i svangerskapet, så røyker du, og hvis du kan leve med å miste spiren din fordi du valgte å spise mat som kan ha inneholdt listeria, så spiser du hva du vil.
Dere kan mene jeg er slem, men det jeg vil er at ingen av dere skal oppleve det samme som meg og enda verre fordi det valg du sjøl har tatt...ingen mat er verdt det helvete vi har gått gjennom..så veit dere det..

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp