Fra to til tre barn?

Solstråla94

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Vi (mest jeg) har hatt lyst på tre tette barn, og er i tanken om vi skal kjøre på med nummer tre. Det er hektisk nok med en på 1 1/2 år og 3 1/2 år, men vi skal vel klare en til.

Selvsagt et man sliten, konstant på etterskudd med å få unna ting i hjemmet og konstant trøtt. Det har vi vært i 3 1/2 år allerede.

Men så dukker krisetanker opp hos meg, om hva og hvis det skulle skje noe med en av oss foreldre. Klarer vi å ta oss av tre barn alene? Potensielt flere om det hadde blitt flerlingsvangerskap:nailbiting: jeg drømmer om å få tvillinger da jeg alltid har ønsket det, men vet hvor tungt det er med en om gangen da :hilarious:

Så jeg lurer på dere som var i tankeboksen om det gikk fint å få tre (tette) barn?
 
Vi har tre tette, 4 år4mnd, 2år10mnd og 4 mnd. Går egentlig veldig greit så langt! Selvfølgelig stress til tider og man føler at man aldri strekker til, men ville aldri vært foruten. De to største har mye glede av hverandre og minste blir nok litt mer «spennende» for de store når han blir litt mer mobil :knegg:
 
Det er mange år siden nå da. Men fikk tre barn på litt under 5 år. Hadde jeg skulle valgt igjen hadde jeg sikkert valgt de enda tettere. Iallfall hatt nummer 3 tettere på de to andre. De to første er det rett under to år mellom, og nummer 3 ble 2.5 år yngre enn nummer 2. Angrer iallfall ikke på noen som helst måte. Jeg ble i tillegg alenemor med 70-90% av omsorgen når den yngste var 4 år. Gikk helt supert det og.
 
Vi (mest jeg) har hatt lyst på tre tette barn, og er i tanken om vi skal kjøre på med nummer tre. Det er hektisk nok med en på 1 1/2 år og 3 1/2 år, men vi skal vel klare en til.

Selvsagt et man sliten, konstant på etterskudd med å få unna ting i hjemmet og konstant trøtt. Det har vi vært i 3 1/2 år allerede.

Men så dukker krisetanker opp hos meg, om hva og hvis det skulle skje noe med en av oss foreldre. Klarer vi å ta oss av tre barn alene? Potensielt flere om det hadde blitt flerlingsvangerskap:nailbiting: jeg drømmer om å få tvillinger da jeg alltid har ønsket det, men vet hvor tungt det er med en om gangen da :hilarious:

Så jeg lurer på dere som var i tankeboksen om det gikk fint å få tre (tette) barn?
Har stor familie, og de fleste i familien min kjører på med 3-4-5 tette barn. Det er styr og rot og bråk, og så roer det seg til å bli stort sett bare fint når minste blir over 4. Jeg skal bruke samme strategi, og prøver oss på fire tette de neste årene for å ikke dra ut babytiden. Ser ut som at det er lettere når søsken er mer samkjørte i alder, fra egne observasjoner
 
Her er det helt motsatt. Vi synes det er helt fantastisk å ha litt aldersforskjell på barna!
 
Back
Topp