Fra IVF-reise til IVF-pause (vi prøver i mellomtiden på "gamlemåten")

CD 19 - 8 DPO

Ikke noe mer spotting siden på morgenen i går. Merkelig det der. Det verker litt i eggstokkene (særlig på venstre side), men kan like greit være fordi mensen er på tur. Våknet i tillegg opp med litt ømme pupper. Negativ test i dag nå på ettermiddagen. Ikke tidligtest engang. Burde jo ha venta, men det klarte jeg jo åpenbart ikke. :joyful:
 
CD 20 - 9 DPO

Fortsatt ingenting mer spotting. Negativ test i dag også. Tanken var at "jeg bare tester, så slipper jeg å gå rundt å tenke på den testinga hele tiden". Jeg gjør ikke annet enn å tenke på neste gang jeg kan teste. :hilarious: :joyful: Pga. den spottinga på 6 DPO (som jeg ikke tror jeg har opplevd før), er jeg skikkelig gira. Det er noe nytt liksom. Klart det gir håp! Jeg kommer til å fortsette med den testinga. Neste blir tatt i morgen! :laughing002
 
CD 21 - 10 DPO
Testen på morgenen i dag var også negativ. Det er litt sykt hvor fort det går fra og skikkelig ha trua til å miste den (nesten) totalt. Jeg tror mensen kommer i løpet av de neste dagene, seinest lørdag. Det er en følelse som allerede har satt seg ganske dypt. Sikkert mest er det beskyttelsesmekanismen som slår til. Jeg er litt redd for å gå på en smell.... Klart det er kjipt at det ikke går, men life must go on! Det kan jeg i hvert fall skrive under på; denne prøvinga (og feilinga) har gjort meg enormt sterk. Så noe bra har jeg i hvert fall fått ut av dette :Heartred

Kjenner jeg meg sjøl rett så betyr ikke det at jeg ikke kommer til å teste :joyful: Huff :hilarious:
 
En liten oppdatering/et lite sammendrag på syklus som var:

Mensen kom for fullt i går, på dag 23. Altså var lengde på syklus på 22 dager.
Positiv eggløsningstest på dag 10, med smerter på samme dag (så regner med eggløsning skjedde den dagen).
Spottet litt på 6- og 7 dpo og fra 10 dpo til TR dukket opp.

Har bestilt legetime til kommende tirsdag å snakke om veien videre. Det gleder jeg meg til. Nå har vi prøvd og prøvd uten noe resultat, så nå må noe nytt skje snart. Håpløst å prøve "det samme" hver måned når det ganske åpenlyst ikke fungerer. Jeg har lest litt rundt og fått noen tips, så de skal jeg helt klart ta med videre dit. Jeg tenker det er lurt å stille høvelig godt forberedt. ;)
 
Legetimeupdate

På legetimen jeg hadde for snart et par uker siden så tok de kun noen blodprøver. I tillegg skal jeg henvises til gyn på sykehuset for en grundigere sjekk og for å eventuelt få letrozol eller annet som kan hjelpe oss i tiden fremover. Hun jeg var hos nå kunne for lite om dette emnet til å gi meg noe som helst.

Resultatet fra blodprøven viste blant annet at AMH har gått ned fra litt over 13 til 5.3 (som de sier er normalt for min alder, men....). Kanskje er det på grunn av de tre IVF forsøkene de har synket sånn? Hvem vet. Ellers så prøvene fine ut. Ingen infeksjon, så derfor får jeg heller ikke antibiotika. Jeg ser hun ikke har tatt med FSH, som sier noe om eggstokkfunksjon. Det var jo litt nedslående. Jeg får be gyn ta nye prøver når jeg kommer dit.
 
CD20 - 10 DPO
Fortsatt negativ tester, men har en rar følelse som gjør at jeg ikke gir helt opp enda. Merkelige stikk både i korsryggen og i sidene og veldig skjøre slimhinner er noen av det som er annerledes enn ellers. Det kan jo selvfølgelig være at jeg er helt på bærtur. Nå er jeg så lei av negative tester. Grrrr! Come on...
 
Hei, har dere tenkt noe mer på videre IVF? håper det klaffer for dere snart!! :Heartred
 
Hei, har dere tenkt noe mer på videre IVF? håper det klaffer for dere snart!! :Heartred
Hei og tusen takk. :Heartred Både ja og nei. I første rekke ønsker vi å utredes godt på nytt. Hvis det viser seg at det feiler oss noe underliggende, som er grunnen til at enten eggene ikke utvikler seg eller fester seg, så vil det uansett ikke fungere hvis vi bare kjører på med IVF privat. Så først og fremst FULL utredning, deretter må vi ta et valg om veien videre. Hadde håpet på en antibiotikakur for å rense kroppen for eventuelle skjulte infeksjoner eller noe annet som kan være med på å hjelpe oss videre, men vi får se hva ekspertene sier. Nå venter vi på å få tildelt time på sykehuset (gyn).
 
CD22 - 12 DPO

Negativ test i går på ettermiddagsurin. Våknet midt på natta (natt til i dag) med ekstremkvalme og vonde tak i magen. Endte med at jeg kastet opp fra og til i flere timer. Jeg er fortsatt innmari kvalm, men har ikke kasta opp noe mer nå på morgenen, så kanskje er det det at jeg har spist noe jeg ikke tåler..

Jeg er så innmari lei av negative tester, så jeg har rett og slett ikke orket å teste i dag. Jeg tror uansett mensen er rett rundt hjørnet.
 
CD23

I dag kom TR. Jeg må ha noe ekstra fint å se frem til nå for å holde motet og humøret oppe, så nå har jeg bestilt time hos massør, invitert til venninnehelg i nær fremtid og vært og handlet masse godt. Nå skal kvelden nytes med serie, noe godt i glasset og godis :Heartpink
 
CD2
Når jeg våknet i dag kjente jeg meg litt trist og egentlig litt frustrert og sint, og det skal være lov til å kjenne på i blant, MEN i dag orker jeg ikke å deppe! Opp å stå, livet er hardt, deal with in and move the f*** on. :hilarious:

Nå har jeg fått tatt litt morgengymnastikk. I tillegg har jeg bestemt meg for å faste frem til kl 12. Foreløpig bare i helgene, så får jeg se etter hvert om jeg utvider litt. Nå er jeg litt sånn "få på plass livet ditt og gjør det til DET DU ØNSKER". Så da er det vel bare å starte da... :laughing002
 
Back
Topp