Fra IVF-reise til IVF-pause (vi prøver i mellomtiden på "gamlemåten")

CD 12

Fortsatt ikke positiv eggløsningstest. Den er sterkere enn i går, men fortsatt langt i fra positiv. De to siste syklusene fikk jeg positiv test på dag 11. Det gjør meg egentlig ingenting at den avventer litt. Kanskje det betyr at syklusen min holder på å stabilisere seg mot en litt mer normal lengde. :smiley-angelic001 Jeg har tidligere opplevd at den har gått ganske raskt fra negativ til positiv, så for å ikke miste oversikt på når toppen kommer, tar jeg en siste test i kveld.
 
CD 17 - 2 DPO

Positiv eggløsningstest kom til slutt på CD 14. Dvs. eggløsning CD 15 (+/-).
Jeg snakket sist uke om å starte på cyclogest, men jeg fant ut at det blir for heftig med 400 mg's dose. Det er jo det som er vanlig etter "styrt" syklus under IVF, når ikke kroppen lager noe/nok progesteron selv.

Etter å ha lest masse her og der kom jeg til slutt frem til å prøve ut woman care plus. Vet ikke hvor mye progesteron den inneholder, men litt er det, og i og med at jeg har litt sjøl også nå i naturlig syklus så er det forhåpentligvis den som skal til. Jeg håper jo det skal kunne hjelpe et eventuelt befrukta egg til å feste seg og hvis ikke så tenker jeg kanskje den kan være med på å stabilisere syklusen/lutefasen min. Forlenge den litt. Dessuten frister det mer med en krem enn vaginaltabletter. ;)
 
CD 18 - 3 DPO
Litt om dagen til nå, relativt kort fattet:

- Ekstremt tidlig oppe, dvs. lysvåken klokka 7. :hilarious:
- Dag to med progesterontilskudd og jeg er veldig spent og til nå tilfreds med valget om å starte på det. :Heartred
- Tett i hals og nese + litt feber. Har vært sånn i over en uke nå, kun noe dempet rundt da el var :wacky: <-- Heldigvis slapp egget til slutt.
- Nydelig solvær, noe som automatisk gjør meg litt lettere til sinns xsmile9

Denne helga er en "slappeavogblifrisk-helg" for min del. Jeg har noen småting som må gjøres her hjemme, men utenom det har jeg/vi ingen avtaler eller ting som MÅ bli gjort. Det føles ganske digg! ;)
 
CD 25 - 10 DPO
Lengere syklus enn de to siste jeg hadde. Siden EL var 2-3 dager på etterskudd denne gangen så er nok det en av årsakene. Jeg bruker jo i tillegg denne progesteronkremen, som sikkert også har noe å si når det kommer til det. Jeg har brukt woman care både morgen og kveld siden 2 DPO. Har ikke kjent noe til den i det hele tatt, sånn bivirkningsmessig.

Jeg har nesten ingen symptomer nå mot endt syklus enn kanskje litt svak mensenverk akkurat nå i skrivende stund. Negativ test i dag på førsteurin. De to sist dagene var det som om jeg kunne skimte noe, men det var så svakt at det ikke kom på bilde, så spørs nå om det kanskje var innbilning siden dagens var negativ.

Uansett; nå er det helg og den skal nytes! :notworthy
 
CD 26 - 11 DPO
Selve syklusen er lengre enn sist, noe jeg er happy for. Ingen spotting heller, så kremen ser ut til å fungere så langt! :notworthy
Jeg har ikke testet siden i går; da tok jeg to tester, en på morgenurin og en litt utpå formiddagen, og begge var negativ. Har en følelse på at det ikke gikk denne gangen heller, så orker ikke å stresse og hype meg selv opp med testing akkurat nå på morgenen. Hvis mensen ikke kommer i løpet av formiddagen, tar jeg heller en da ;) Jeg er mer rusta til å takle skuffelser litt utpå dagen, når jeg har kommet meg litt på rett kjøl :hilarious:
 
11 dpo og negativ test. Fytti katta hvor mye denne prøvinga rokker med hodet og humøret. Syklus på syklus går vi damer (og våre partnere) inn med ny mot og nytt giv og håp og gang på gang blir vi slått i trynet med den harde fakta om at vi ikke denne gangen heller fikk det til. Æhhh... så frustrerende! Skal det aldri gå??
 
CD 2 i ny syklus
14 dpo kom TR og total sykluslengde ble på 28 dager. Da er syklus tilbake der jeg kan si er en behagelig lengde. Mye heller 28 dager enn 23 dager. Jeg tok min siste "dose" med progesteron(krem) søndag og da vet jeg til neste gang at ca. 3 dager etter kommer mensen. Jeg kommer til å fortsette med krem etter neste EL også. Håper den gjør enda mer utav seg da og at alt klaffer! :Heartred
 
CD 7
Nå går det mot spennende tider (EL). Prøver å spise sunnere, røre meg mer og legge meg tidligere. Jeg prøver også å stresse mindre, men det krasjer litt med en litt stressende jobbsituasjon, der det er stor mangel på folk - som igjen lager mye jag og stress. DER må jeg bli flinkere til å gi litt mer f***. Jeg skal gjøre en god jobb, det er ikke det, men ikke la ting jeg uansett ikke kan gjøre noe med få meg ut av balanse. Her ble det mange utfordringer på en syklus, men jeg er klar! ;)
 
CD 10
Jeg har testet i flere dager etter eggløsning nå. Testene har vært så rare og nå begynner jeg å lure på om el har vært og at jeg har gått glipp av peaken... Litt dumt siden vi ikke har fått lagt noen aksjer. Det får vi tidligst gjort i morgen. Det jeg mener med at testene er rare er at de var på et tidspunkt (i går og dagen før) på tur til å bli ganske tydelig. I dag er de blitt litt svakere igjen. Det jeg håper er at de enten nå i kveld eller i morgen blir sterkere. Jeg kan ikke huske å hatt positiv el-test før tidligst dag 10-12 tidligere, så håper inderlig jeg ikke har gått glipp av "den". :nailbiting:
 
CD 11
Nå ser heldigvis testene ut til å bli sterkere igjen. HELDIGVIS! Jeg håper det betyr at el er i nær fremtid! Kjipt å måtte vente en ekstra måned pga. sløvhet med testing.

I dag fikk jeg pakke i posten med diverse vitamintilskudd som jeg har begynt å hive i meg allerede. I tillegg skal jeg fortsette med lange turer og passe på hva jeg putter i meg på generell basis; både innhold og mengde. Jeg har nemlig hatt en tendens til å spise altfor mye av hva enn som ligger foran meg. Jeg har ikke tenkt å bli helt crazy - litt snacks og kos innimellom er innafor!
 
CD 12
I går kveld rundt kl. 22 fikk jeg et smil på clear-blue sin el-test. Jeg hadde testet et par timer før med strimmel-test og den var ikke helt positiv, men på vei til bli. Jeg synes heller ikke clear-blue sin var ekstremt sterk, men heller kanskje litt på grensen (men tydeligvis nok sterk til å bli positiv da). I morges tok jeg en av hvert slag og da var det enda sterkere og mørkere strek på begge. Jeg tror jeg regner at det "fertile vinduet" er åpent til i morgen kveld og at 1 dpo er på onsdag.
 
CD 17 - 4 eller 5 DPO
Jeg ble så usikker på hvordan jeg skulle beregne når el-testene var så merkelige, derfor kom det en "eller" der.
Nå har jeg kommet i gang med ananas og progesterontilskudd for et par dager siden. GUD hvor godt det er med ananas! Har ikke spist det på veldig lenge og det er jo så saftig og digg. MMmm.

Det har blitt en times gåtur nesten hver dag. Det gir meg så mye. Da får jeg rista av meg "jobbtanker" og klarna hodet og i tillegg innhente masse ny og god energi. Humøret er bedre og det samme er nattesøvnen ;) :notworthy
 
CD 19 - 7 DPO
Jeg kom frem til at 7 dpo er det mest riktige, siden el skal regnes fra første positive test (og ikke nødvendigvis fra den sterkeste testen, som jo i dette tilfellet var dagen etter). Jeg kjenner på litt murring/mild vibrering i ryggen nå og da. Litt samme som ved EL denne måneden.

Det er vanskelig og ikke tenke på dette her. Hva hvis det akkurat denne gangen fungerer? Hva hvis ikke... Ææææhh, for et tankekjør! For å beskytte meg så har jeg allerede begynt å tenke på neste pp :hilarious:
 
Nå er det like før jeg tar en test bare for å mette trangen.... Lite vits fordi det er alt for tidlig, men jeg er på et punkt at jeg KUN tenker "JEG MÅ VITE NÅ....". Så tenker den flinke, fornuftige delen av meg: "HOLD UT, IKKE GJØR DET!". Jeg føler meg fanget midt i mellom vondt og godt :hilarious:
 
CD 21 - 9 DPO
Testetrangen vant, så både 7 dpo kveld i går kveld tok jeg test. Begge var negative. :hilarious: I dag har jeg ikke tatt test, men jeg regner med jeg tar en i kveld. Jeg har ikke lyst til å ta om morgenen, både fordi jeg alltid har dårlig tid (uansett hvor tidlig jeg står opp) og fordi jeg er redd for å starte dagen med destruktive tanker. Da er det bedre at alle dører er åpne og at håpet får stå. Det er jo tidlig, så en eventuelt negativ test i dag betyr jo egentlig ingenting. Hvis det skjer en dag at testen blir positiv, noe som den aldri har vært før (til tross for mange års prøving og 3 ivf forsøk), så tror jeg at jeg hadde besvimt av sjokk og glede.... :hilarious:
 
CD 22 - 10 DPO
Negativ test i dag også. Jeg kjenner litt på noen vage menslignende smerter. Det som er litt demotiverende å tenke på akkurat nå er at jeg skal prøve å utsette mensen denne syklusen, så det kan være jeg må kjenne på dette i rundt en ukes tid til. :inpain: Hva gjør man ikke for at å legge til rette for en eventuell "full klaff" :hilarious:
 
En liten update.
Jeg utsatte mensen så lenge det fikk fordi jeg skulle reise bort i påska. Sist syklus endte med at mensen kom 20. mars, ca. 3 dager etter den vanligvis ville kommet. Dessverre fikk jeg positiv EL-test fredag og tror EL var på lørdagen (kjente sånn ut på kroppen). Litt vel tidlig, for første mulighet til å legge aksjer var i går... Jeg tror jo egentlig det ble for seint, men bedre å prøve enn å gi opp. ;)
 
CD 17 - 6 DPO

De siste par syklusene har jeg fått positiv el-test på dag 10. Det er det tidligste jeg har fått positivt noen gang, tror jeg. Lutefase-perioden er på samme antall dager som før.

Jeg har begynt på et par ulike tilskudd; B12 og Jern (inkludert de jeg allerede bruker). Vi får se om det hjelper. :)
 
CD 18 - 7 DPO

I går kom det plutselig brun utflod. Så tidlig har jeg ikke opplevd det før. Jeg merket det litt på morgenen i dag også, men i mindre grad enn i går. Hva dette betyr får vi se da. Jeg pleier å spotte en dag eller to før mensen kommer, men nå var det litt vel tidlig. Håper det er et tegn på noe HELT annet. ;)
 
Back
Topp