Fortelle partner om eggløsning

Forteller men hadde ikke gjort det hvis han hadde blitt stresset av det.
 
Forteller kjæresten min. Jeg pleide å si "JIPPI, sjå så fin strek på el-testen". Men vi har kun vært i forhold i to år, og fortsatt føles tullete nyforelsket - dvs at vi opplever ikke pliktsex fordi vi har alltid lyst på hverandre. Dersom han skulle føle på at jeg har kun lyst på han på bakgrunn av testene eller at det ''passer seg'' ville jeg ikke sagt noe på det. Men siden vi er begge veldig investert på prøving og fortsatt føler oss nyforelsket er det bare gøy å inkludere han på syklus status :)
 
Med førstemann fortalte jeg hver måned. Det ble langtidsprøving i 1,5 år og bare stress. Han ble tilslutt bare stresset og irritert når jeg sa at jeg hadde EL.. veldig lite hyggelig.

Med nr 2 ble vi enige om at vi ikke brukte prevensjon, og skjedde det så skjedde det. Men jeg testet etter EL og fikk han i sengs til riktig tid. Det tok 1,5 år med nr 2 også, men MYE hyggeligere!

Gjør det som er mest riktig for dere! Jeg misunnet de som kunne dele alt med mannen og at han var like engasjert, men alle menn er bare ikke sånn… :wacky:
 
Trenger ikke si noe, han merker det med én gang :angelic:
Der skrev du det jeg skulle si, haha Går ikke an å skjule det, han kjenner både meg og kroppen min. Om jeg noen gang er usikker selv om det er noe på gang, kan han fortelle meg det :hilarious:
 
Jeg forteller ettersom han selv spør. Nå har vi akkurat startet prøvinga på nr. 3 så meget mulig vi må endre «taktikk» etterhvert hvis det tar lang tid.
 
Jeg forteller, i alle fall enn så lenge. Vi er i startfasen og han synes det er spennende å følge med på. Men blir det langvarig så kommer jeg nok ikke til å oppdatere hver dag
 
Hei!

Lurer på noe.
Er dere åpen med partner om når du har eggløsning og hvilken tid/dato det vil passe best?

Eller forfører dere mannen til sengs når eggløsningen slår til? :laughing002

Her har jeg aldri sagt ifra til partner, for jeg er rett og slett livredd for at han skal stresse seg opp og bli slapp.. Dette er igrunn fordi jeg kjenner han såpass godt, at noe sånt kan stresse han.

Men igjen, da er jeg redd igjen for at han ikke skal være gira den dagen vi virkelig burde kjøre på :smiley-ashamed004
Før ivf så sa jeg aldri noe om EL. Han foretrakk å ikke vite sånn eksakt. Han viste sånn ca hvor i løypa vi var uansett for han har alltid hatt mer kontroll på syklusen min enn jeg selv hadde ;)

Nå spiller det jo ingen rolle - annet enn at det ikke blir noe rundt EL i innsett sykluser ;)
 
Vi har kjørt på med annenhver dag, så har informert om at "nå blir det noe på deg annenhver dag fremover, så du får spare deg til det" (ikke ta seg en runk før på dagen).
Tror det har ført til prestasjonsproblemer en gang, når vi starta å prøve på nr3. Men ellers går det greit :)
 
Jeg kan ikke si noe for han blir så stresset av det. Dessuten så aner han ikke når vi damer bruker å ha EL eller hvordan det funker i det hele :hilarious:
 
Back
Topp