Fortelle om graviditet til arbeidsgiver

Jeg er 4+5 i dag. Skal til legen i morgen for å høre om evt. sykemelding. Føler at det er så ufattelig tidlig, for sist ble jeg ikke kvalm før uke 7. Nå er jeg kjempe svimmel, kvalm, brekker meg foran pasientene, føler at jeg skal svime av og flere ganger i uken får jeg migrene fordi jeg er så hormonell/sliten. Jobber i helsevesenet så er ikke lett å ta hensyn til situasjonen i min arbeidsdag. Passer seg heller ikke å drive å brekke seg i samvær med pasienter:puke_r

Noen andre som er sykemeldt? Har aldri vært sykemeldt, så dersom jeg blir det i morgen føles det nesten litt sånn "ulovlig" og feil. Men denne gangen har jeg jo et lite barn å ta meg av ved siden av det å være gravid, så kanskje derfor jeg er mer kvalm/sliten.
 
Kommer nok til å si det etter TUL, evt før om formen er dårlig. Litt nervøs siden jeg nå har ny sjef siden sist gang, og jeg begynte å jobbe fullt igjen i august etter å ha vært hjemme i over ett og ett halv år med A. Planen er også å være hjemme i 2 år med neste, så jeg kommer til å jobbe akkurat et år før jeg blir borte i 2 år til...

Tror nok ikke det kommer til å komme som noe sjokk, og sjefen har jo 3 små barn selv, så håper han tar det fint. men han er av typen som mener man ikke er borte fra jobb før man er sengeliggende. Og tipper han mener graviditet er ingen sykdom, som er sant, men det betyr ikke at man er i stand til å utføre en fysisk jobb 100% som vanlig når man i tillegg gror en baby og kan ha andre plager.
 
Fortalte det til sjefen i dag. Begynte i jobben i september, så er ganske fersk der. Det gikk i alle fall supert for meg, han gratulerte så mye, og spurte med en gang hva som kunne tilrettelegges for å gjøre ting lettere. Også fikk jeg klar beskjed om at jeg og kroppen min var viktigst nå, så om jeg ikke følte meg i form til å komme på jobb, måtte jeg bare være hjemme:p Har ikke gledet meg til den samtalen, men den gikk virkelig over all forventning.

Håper dere og får gode tilbakemeldinger!

Så herlig å høre! :D
 
Min sjef er super grei! Både med nr 1 og nå (er sykemeldt pga kvalme/svimmel), så er han super forstående og så flink til å tilrettelegge. :)
 
Min sjef er super grei! Både med nr 1 og nå (er sykemeldt pga kvalme/svimmel), så er han super forstående og så flink til å tilrettelegge. :)

Min sjef har også vært kjempegrei. Spør meg hvordan formen er og bryr seg. Kommer ikke til å si noe til de øverst i ledelsen med det første, da jeg er midt i intervju på en stilling, og kommer nok ikke til å si noe før jeg er nærmere 18 uker eller noe.
 
Fortalte det i uke 20 forrige gang. Denne gang blir det nok en gang mellom uke 16-19. Jeg jobber på en plass hvor svangerskap ikke blir godt mottatt eller tilrettelagt (har vært gjennom det to ganger allerede med samme arbeidsgiver).
 
Min sjef har også vært kjempegrei. Spør meg hvordan formen er og bryr seg. Kommer ikke til å si noe til de øverst i ledelsen med det første, da jeg er midt i intervju på en stilling, og kommer nok ikke til å si noe før jeg er nærmere 18 uker eller noe.

Så kjekt å høre :) Er så flott med gode ledere ! Jeg skal også vente så lenge som mulig med å fortelle resten av gjengen ;-)
 
Svært spennende å lese alles opplevelser og erfaringer på dette området..
Jeg er sykepleierstudent og ferdig utdannet i juni, har termin i slutten av aug/starten av sept. Er 6+2 i dag. Jeg skal skrive under kontrakt på en fast 80% stilling som sykepleier fra juni av (dersom jeg består), og denne skal signerest i morgen. Har jobbet på denne arbeidsplassen i 2,5 år som assistent, og har ingen anelse om hvordan sjefen min vil ta dette. Jeg er redd hun skal bli sint, men håper hun vil forstå, da hun har 6 barn selv.

Føler det er så feil av meg å ta en slik stilling, når jeg vet jeg er gravid. Men føler jeg også må gjøre det for å han noe å komme tilbake til og for å sikre meg en god permisjon... huff denne samvittigheten
 
Svært spennende å lese alles opplevelser og erfaringer på dette området..
Jeg er sykepleierstudent og ferdig utdannet i juni, har termin i slutten av aug/starten av sept. Er 6+2 i dag. Jeg skal skrive under kontrakt på en fast 80% stilling som sykepleier fra juni av (dersom jeg består), og denne skal signerest i morgen. Har jobbet på denne arbeidsplassen i 2,5 år som assistent, og har ingen anelse om hvordan sjefen min vil ta dette. Jeg er redd hun skal bli sint, men håper hun vil forstå, da hun har 6 barn selv.

Føler det er så feil av meg å ta en slik stilling, når jeg vet jeg er gravid. Men føler jeg også må gjøre det for å han noe å komme tilbake til og for å sikre meg en god permisjon... huff denne samvittigheten
Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å takke ja til en fast stilling, du kommer jo tilbake! Desto mindre stressa du er i forhold til jobb (skaffer deg fast jobb) desto bedre har baby i magen det og desto bedre mamma blir du når baby kommer ut :happy:
 
Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å takke ja til en fast stilling, du kommer jo tilbake! Desto mindre stressa du er i forhold til jobb (skaffer deg fast jobb) desto bedre har baby i magen det og desto bedre mamma blir du når baby kommer ut :happy:
Ja, jeg vet. Takk for støttende ord. Er bare konstant preget av dårlig samvittighet ovenfor arbeidsplassen og sjefen... men jeg er nok ikke den første dette skjer med så. Hun kan jo ikke nekte meg stillingen :)
 
Ja, jeg vet. Takk for støttende ord. Er bare konstant preget av dårlig samvittighet ovenfor arbeidsplassen og sjefen... men jeg er nok ikke den første dette skjer med så. Hun kan jo ikke nekte meg stillingen :)
Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for, de har jo tilbudt jobben fordi de ønsker deg i stillingen ! Du kan jo liksågodt bli syk og bli borte i mange måneder, og sånt vet jo arbeidsgiver :happy:
 
Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for, de har jo tilbudt jobben fordi de ønsker deg i stillingen ! Du kan jo liksågodt bli syk og bli borte i mange måneder, og sånt vet jo arbeidsgiver :happy:
Sant så sant. Ja, jeg får bare ta meg sammen å si fra når den dagen kommer. Det går nok veldig bra :)
 
Back
Topp