Forskjellige graviditeter..?!

To forskjellige svangerskap og forskjellige kjønn nr 1 hadde jeg blødninger, bekkenløsning, søvn mangel og morkakesvikt. Det var jente. Nr 2 var jeg litt kvalm i begynnelsen men ellers helt frisk og kunne gå rundt å bære på nr 1 som da veide nesten 15 kg. Det var gutt.
 
Heihei! :)
Dette svangerskapet har vert helt forskjellig fra forrige. Det har vert samme plagene bare mye mer kraftige og mer langvarig. Var litt plaget med kvalme de første 13 ukene sist svangerskap, mens denne gange holdt kvalmen seg helt frem til verfall uke 20. Har kastet opp mindre denne gangen, men dermed har jeg vert kvalmen 24/7.
Sist gang fikk jeg jente og venter jente igjen :)
Begge har da vert like rolige i magen, de begge har beveget seg mye men vert utrolig rolig i bevegelsene :p
 
Jeg har en fra før, er 7+2 nå. Første gang var jeg kvalm før jeg testet positivt. Ble 50% sykemeldt i uke 5 pga oppkast og kvalme.

Denne gangen er jeg bare småkvalm som somregel går over med litt mat :)

Gutt sist så spent på hva det blir denne gangen!
Sånn hadde jeg det i starten og. Blir gutt her:p
 
Fått to gutter, og hadde to veldig forskjellige svangerskap. Med førstemann var det et drømmesvangerskap, merker nesten ikke at jeg var gravid.. med nr 2, helt motsatt
 
Alle graviditet er forskjellige , med første jenta var jeg utrolig trøtt kvalm og kastet opp første trimester. Nå venter jeg en gutt (uke 35) og vært veldig trøtt i begynnelsen men mer sliten og fått bekkenløsning .
 
Er gravid uke 23+1 (siden klokka akkurat bikket midnatt :p ) forrige gang var jeg kvalm og myyyyye vondt i hodet, fikk jente. Denne gangen er har jeg også vært veldig kvalm, men ikke like mye vondt i hodet. Har en sjenert baby, så fikk ikke vite kjønn på Oul, så vi er spente på privat ul :)
 
Dette er mitt tredje svangerskap og de to første var relativt like, til og med fødslene var veldig like.
Men denne gangen er alt annerledes. Mer kvalm, mindre matlyst, mye bekkenplager til nå. har 2 gutter fra før så det blir spennende å se hva som kommer denne gang.
 
Helt fin første svangerskap. Frøs en del i første trimester, ellers ikke noe spesielt. Ikke kvalm, ingen oppkast.
I andre svangerskap var jeg kvalm fra uke 4, kastet opp og var uvel til uke 28. Åt cabaret så det tøyt ut gjennom ørene på meg.
I tredje svangerskap var jeg kvalm fra uke 4, kastet opp og var uvel til uke 32. Orket ikke annet pålegg enn makrell i tomat og leverpostei i første trimester.
I fjerde svangerskap var jeg fin frem til uke 11. Da kom kvalmen. Var kvalm og kastet opp helt til barnet ble født i uke 39. Ingen spesielle diller.

Alle fire er gutter.
 
Har også hatt forskjellige svangerskap. I første svangerskap hadde jeg ingen plager,kun murringer første 2mnd.
Med andremann var jeg kvalm fra uke 6-9.
Med tredjemann var jeg kvalm fra uke 6-12.
Nå er jeg gravid med nr 4 og har vært plaget med kvalme fra uke 6-12 så en uke pause og så starta kvalmen igjen i uke 14 :-o nå er jeg 14+4.
 
Jentene mine var veldig likt, og nr 3 var gutt og var veldig forskjellig :)

Andre lyster, lenger kvalme (9 Mnd).
Og hadde også blødning 13 uker på veg...
 
Så moro å høre deres historier! :D Mye tilfeldigheter i disse svangerskapene gitt!! Fortsatt ikke spesielt dårlig her, småkvalm innimellom, men det kan døyves med mat! Noe jeg forøvrig har i meg ganske jevnlig i dette svangerskapet :p Uvant, de forrige svangerskapene levde jeg på saftis og kvalmestillende... :p
 
Med nr 1 og 2 var jeg nesten ikke kvalm og kastet ikke opp én gang. Begge gutter. Nå med nr 3 var jeg mega kvalm i 3 mnd og kastet opp hver dag. Har en jente i magen :)
 
Eg venter nr 3 nå.. Har 2 gutter fra før og denne gangen kommer d jente..merket veldig forskjell nå har eg vært kvalmen og mye mer trøtt enn de to forgje svangerskapet mine... Med guttene var eg fin form uten om bekkenløsning i slutten på nr 2. Magen vokser også annerledes og eg får mye mer kviser og uren hud nå.
 
Jeg har en sønn fra før ,når han lå i magen hadde jeg så si ingen plager. Litt morgen kvalme tidlig . Spiste jeg tørr kjeks forsvant det. Er gravid igjen nå med nr 2 , er 6 uker gravid. Er så kvalm og oppblåst :( trøtt hele tiden og får lite mat inn går i væske.

Så ja veldig stor forskjell :p
 
Jeg har en sønn fra før ,når han lå i magen hadde jeg så si ingen plager. Litt morgen kvalme tidlig . Spiste jeg tørr kjeks forsvant det. Er gravid igjen nå med nr 2 , er 6 uker gravid. Er så kvalm og oppblåst :( trøtt hele tiden og får lite mat inn går i væske.

Så ja veldig stor forskjell :p
 
Back
Topp