Flere godt voksne gravide? (38+)

CurlyGirl

Glad i forumet
VIP
Hei,

Er det flere godt voksne gravide her inne?
Tenker først og fremst på de som er over 38 og skal ha/har fått ekstra oppfølging i forhold til høy alder (ikke de over 30 som "innbiller seg" at de begynner å bli gamle) ;)
 
Hei
Jeg er 38 :)
 
Så koselig at det er flere godt voksne her inne :D
Jeg hadde SA, men vi kan vel ha litt skravlings likevel? :)

Jeg lurer på et par ting:
Hvor tidlig ringte dere fastlege eller gyn for å gi beskjed om at dere var gravide i forhold til duotest?
Er det noen som har fått negative kommentarer i forhold til alderen?
 
Så koselig at det er flere godt voksne her inne :D
Jeg hadde SA, men vi kan vel ha litt skravlings likevel? :)

Jeg lurer på et par ting:
Hvor tidlig ringte dere fastlege eller gyn for å gi beskjed om at dere var gravide i forhold til duotest?
Er det noen som har fått negative kommentarer i forhold til alderen?

Så trasig då, er bare å prøve igjen :)
Eg ringte legen då eg var 6 vk, skal til legen denne veka for henvisning - då er eg 7 vk. Tenkte det var greit å komme til legen tidlig i tilfelle det tar tid å få time for testen. Er veldig spent!
 
Så trasig då, er bare å prøve igjen :)
Eg ringte legen då eg var 6 vk, skal til legen denne veka for henvisning - då er eg 7 vk. Tenkte det var greit å komme til legen tidlig i tilfelle det tar tid å få time for testen. Er veldig spent!

Eg er foresten 37 som er "normalen" for oss kusinene å vere gravide med nr 2 :D Ser ikkje for meg at eg får negative kommentarer, er jo ganske vanlig å få barn i slutten av 30 - åra :)
 
Så leit med SA, jeg har også hatt en før hvert av de to fullgåtte svangerskapene. Lykke til med nytt forsøk!

Jeg hadde en legetime rett etter at jeg tok positiv test, så da sendte fastlegen av gårde henvisningen. Veldig deilig å være ute i god tid, særlig fordi det nærmet seg juli og ferietid. Siden jeg nettopp hadde hatt en tidlig SA, fikk jeg også komme til gyn og ta UL og se at det faktisk var et hjerte der som slo.
Jeg er for så vidt heller ikke gravid lenger, jeg fødte på torsdag :)

Har ikke fått noen negative kommentarer, heldigvis.
 
Jeg blir 40 før jeg får nummer 4 :). Føler meg slett ikke "gammel". Har termin i mai og gleder meg veldig til å få en liten attpåklatt.
Har vært igjennom oppfølging med duotest. havnet i lavrisikogrupen, så noe morkakeprøve og forstervannsprøve var ikke nødvendig sa de på sykehuset. Gleder meg like mye denne gangen som da jeg var 11 år yngre sist gang jeg gikk gravid.
 
Så leit med SA, jeg har også hatt en før hvert av de to fullgåtte svangerskapene. Lykke til med nytt forsøk!

Jeg hadde en legetime rett etter at jeg tok positiv test, så da sendte fastlegen av gårde henvisningen. Veldig deilig å være ute i god tid, særlig fordi det nærmet seg juli og ferietid. Siden jeg nettopp hadde hatt en tidlig SA, fikk jeg også komme til gyn og ta UL og se at det faktisk var et hjerte der som slo.
Jeg er for så vidt heller ikke gravid lenger, jeg fødte på torsdag :)

Har ikke fått noen negative kommentarer, heldigvis.

Gratulerer så mye! :D
 
40 her, blir 41 i år. Er knapt 6 uker på vei med nr to. Jeg har overhode ikke fått noen negative kommentarer ang alderen, tvert i mot :) Skal få tidlig ul rundt uke 8 pga sa i oktober. Dagen i dag er svært nervøs da jeg har småblødd og har en del vondt...

Trasig med sa, CurlyGirl! Vil du få ekstra oppfølging neste gang? Duo-test søkte jeg ved første legetime da jeg fikk førstemann. Denne gangen skal sykehuset gjøre det når jeg skal på tul.

Håper du lykkes snart med ny spire:)
 
38 år hær. Blir 39 om noen mnd å termin i sept. 19år siden æ va gravid sist.
 
Så bra at folk ikke kommer med negative kommentarer :)
Jeg overhørte to menn på jobben snakket om meg i forbindelse med noe farlig stråling. Han ene sa "XXXXXXX skal da ikke ha flere barn." Og han andre spurte om han var sikker på det. "Ja, hun er jo nesten 40 år."
Og hun ene barnehagetanta sa til min samboer at hun syntes vi var for gamle til å få flere barn.
Jeg synes ikke noe av dette er hyggelig. Jeg føler meg heller ikke gammel. Men jeg gruer meg til å fortelle det til folk hvis jeg blir gravid igjen.

Jeg er blitt henvist til gynekolog for å få hjelp med å gravid, men ikke fått time ennå. Blir spennende å se hva som skjer!
 
Har knapt nok opplevd negative kommentarer. er 11 år siden jeg fikk baby sist, men har fått ny mann etter det og følte litt på at jeg ville ha et ekstra bindeledd til ham. Gleder meg veldig :). Har fått noen kommentarer som "at du orker å starte på nytt", men ellers ikke noe. stort sett alle jeg har snakket med er positiv. de ser vel at jeg stråler av glede ;-)
 
Så bra at folk ikke kommer med negative kommentarer :)
Jeg overhørte to menn på jobben snakket om meg i forbindelse med noe farlig stråling. Han ene sa "XXXXXXX skal da ikke ha flere barn." Og han andre spurte om han var sikker på det. "Ja, hun er jo nesten 40 år."
Og hun ene barnehagetanta sa til min samboer at hun syntes vi var for gamle til å få flere barn.
Jeg synes ikke noe av dette er hyggelig. Jeg føler meg heller ikke gammel. Men jeg gruer meg til å fortelle det til folk hvis jeg blir gravid igjen.

Jeg er blitt henvist til gynekolog for å få hjelp med å gravid, men ikke fått time ennå. Blir spennende å se hva som skjer!

Den barnehagetanta hadd æ meldt inn te leder. Kan da ikke si sånt.
 
Back
Topp