Flere godt voksne gravide? (38+)

Så bra at folk ikke kommer med negative kommentarer :)
Jeg overhørte to menn på jobben snakket om meg i forbindelse med noe farlig stråling. Han ene sa "XXXXXXX skal da ikke ha flere barn." Og han andre spurte om han var sikker på det. "Ja, hun er jo nesten 40 år."
Og hun ene barnehagetanta sa til min samboer at hun syntes vi var for gamle til å få flere barn.
Jeg synes ikke noe av dette er hyggelig. Jeg føler meg heller ikke gammel. Men jeg gruer meg til å fortelle det til folk hvis jeg blir gravid igjen.

Jeg er blitt henvist til gynekolog for å få hjelp med å gravid, men ikke fått time ennå. Blir spennende å se hva som skjer!

Skjønner godt at du gruer deg til å fortelle det med slike kommentarer! Fysj på folk :eek: Hun i bhg var jo direkte frekk. Håper du får hjelp til å bli gravid fort at det lykkes for deg! Og "skjit i" frekke og teite kommentarer! Jeg krysser fingrene for deg :)
 
Jeg er 38, blir 39 uka etter termin. Venter nr to i mars, og førstemann blir 17 nå i februar. Har ikke fått noen negative reaksjoner på graviditeten, bare positive. Mannen er 44, blir 45 halvannen uke etter termin. Hans første så her blir alt som om man er førstegangsfødende igjen :)
 
Eg blir 38 i mai. Venter nr 4 i oktober :)
 
Er "bare" 37, venter nr 2, men har fått en del kommentarer på alderen. Ikke direkte til meg, for de sier "ikke at det gjelder deg altså" etter at de har pøsa ut med kommentarer som "Tenk at hun ble gravid som 40 åring, det er jo alt for seint", "hvem i alle dager vil ha småbarn i slutten av 30 åra", "Tenk på den stakars ungen som får så gamle foreldre" og "Åh, så godt at jeg ble ferdig med småbarnsperioden før 30".
Jeg har flere ganger kvittert med at det ikke er alle som er like heldige å kunne få barn tidlig, ikke alle er klar for barn i 20åra og at jeg selv har slitt i mange år før vi fikk det til. De blir litt spakere da, men at de i det hele tatt sier sånn, og sikkert mener det, gjør meg sint!
Skulle ønske trangsynte folk kunne holde munn!!!
 
Æ blir 40 i år. Har en datter som blir snart 2 år. Termin blir 2 mnd før æ fyller år. Blir ikke storslagen bursdagsfeiring.. :) Men e ikke den store feirer i utgangspunktet..
 
Så koselig at det er flere godt voksne her inne :D
Jeg hadde SA, men vi kan vel ha litt skravlings likevel? :)

Jeg lurer på et par ting:
Hvor tidlig ringte dere fastlege eller gyn for å gi beskjed om at dere var gravide i forhold til duotest?
Er det noen som har fått negative kommentarer i forhold til alderen?
Så leit at du mista.
Ska ta dobbeltesten. Fikk beskjed at ul må tas mellom uke 12+4 og 13+4 så de har kun en uke på seg å ta den.
 
Godt å se at det er flere. Jeg er 40 og gravid for første gang. Ultralyd for å sjekke nakkefold i neste uke, samt svar på dobbeltest som ble tatt da jeg var 10+6. Håper veldig på gode resultater, men tør ikke helt å tro det går bra. I frykt for å bli skuffet.
 
Jeg er 41 år og førstegangs gravid. Er nå i uke 22, og håper for alt i verden at dette går veien. Jeg har ikke fått noen negative kommentarer, dem som kjenner meg vet at dette er noe jeg har ønsket meg hele livet [emoji173]
 
Hei, jeg er 39 år og gravid.:) Er i uke 6 nå, så krysser alt for å ikke miste det. Jeg SA i november, så overlykkelig over å bli gravid igjen, men er livredd for at noe skal gå galt. :(
Pga blodpropp for 3,5 år siden må jeg nå ta Fragmin hver dag i svangerskapet. Noen som har erfaringer med det? Synes det gjør ganske vondt å ta sprøytene. I tillegg er kondisjonen/formen på bånn, slik den var før jeg oppdaget blodproppen. Men vet ikke om det er fragminen som gjør dette eller hva? Burde sikkert ta dette opp med legen min, skal på sjekk om et par uker, så tenkte jeg skulle vente, men tenk om... o_O
 
Jeg er 40 og helt uventet og uplanlagt førstegangsgravid. Skal ha UL i forbindelse med duotesten om cirka to uker, og krysser fingrene for at alt er bra. Har hatt et par TUL og alt har så langt vært bra og er 11+2 i dag.

Har selv vært litt stresset for alderen, og min samboer er snart 46 (med to voksne barn) har vært veldig stresset, men alle rundt meg har vært tvert om. De skjønner ikke hvorfor jeg stresser siden det ikke er så uvanlig lenger, og alle har hatt nok med eksempler om andre som har blitt gravid over 40. Kjenner også mange rundt meg som har blitt det. Så har senket skuldrene litt :)
 
Hørtes gøy ut å bli uplanlagt gravid. Håper du gleder deg [emoji846]
Har du vært på den siste ULen? Håper alt gikk bra [emoji846]
Jeg er bare i uke 7 og har første TUL om to uker, men gleder meg!
 
Hørtes gøy ut å bli uplanlagt gravid. Håper du gleder deg [emoji846]
Har du vært på den siste ULen? Håper alt gikk bra [emoji846]
Jeg er bare i uke 7 og har første TUL om to uker, men gleder meg!

Det er jo morsomt nå som jeg har fått blitt vant til tanken, og det er veldig morsomt å kunne sjokkere alle de rundt meg med en nyhet de på ingen måte hadde ventet.

Fosterdiagnostikken gikk veldig bra og alt er bra med huleboeren, og jeg har ingen større sannsynlighet for trisomi avvik enn damer under 30 :) Og formen min er ellers veldig bra, men jeg er under oppfølging pga blodsukkeret mitt, men det skyldes i all hovedsak hormonforstyrrelsen jeg har hatt hele livet og ikke alderen.

Blir spennende med første UL, husker det var både skummelt og spennende :) Krysser fingrene for at alt går bra.
 
Jeg er 39 og er ca 11 uker med min andre. Mirakuløst egentlig..
Første er 22 mnd og unnfanget ved IVF innsett. Denne må er unnfanget på normal måte [emoji50][emoji173]
Jeg er fylt 40 ved termin og mannen min er 54. Vi har da 3 stykk. En på 21 år, 22 mnd og nurket i magen[emoji4]
 
Hei!
Jeg er 40, nyforlovet og testet positiv med CB digital i dag - er 3+6 termin ca 3/4 desember 2017.
Blir nr 3 to jenter på 13 og 19, så blir spennende med nr 3

Vil gjerne bli kjent med flere i samme situasjon

Sliter med masse mensmurringer, litt bekymret for om det er normalt? Og spent på reaksjon ift alder
Alle har jo en mening
 
Hei!
Jeg er 40, nyforlovet og testet positiv med CB digital i dag - er 3+6 termin ca 3/4 desember 2017.
Blir nr 3 to jenter på 13 og 19, så blir spennende med nr 3

Vil gjerne bli kjent med flere i samme situasjon

Sliter med masse mensmurringer, litt bekymret for om det er normalt? Og spent på reaksjon ift alder
Alle har jo en mening

Gratulerer så mye :D Det er mange som har mye mensmurringer i begynnelsen. Når er/var IKM?
 
Jeg er 39 og er ca 11 uker med min andre. Mirakuløst egentlig..
Første er 22 mnd og unnfanget ved IVF innsett. Denne må er unnfanget på normal måte [emoji50][emoji173]
Jeg er fylt 40 ved termin og mannen min er 54. Vi har da 3 stykk. En på 21 år, 22 mnd og nurket i magen[emoji4]

Så flott med et lite mirakel :D
 
Det er jo morsomt nå som jeg har fått blitt vant til tanken, og det er veldig morsomt å kunne sjokkere alle de rundt meg med en nyhet de på ingen måte hadde ventet.

Fosterdiagnostikken gikk veldig bra og alt er bra med huleboeren, og jeg har ingen større sannsynlighet for trisomi avvik enn damer under 30 :) Og formen min er ellers veldig bra, men jeg er under oppfølging pga blodsukkeret mitt, men det skyldes i all hovedsak hormonforstyrrelsen jeg har hatt hele livet og ikke alderen.

Blir spennende med første UL, husker det var både skummelt og spennende :) Krysser fingrene for at alt går bra.

Flott at fosterdiagnostikken gikk bra! :D Skummelt med blodsukkeret, men når du er under oppfølging har de vel kontroll :)
 
Back
Topp