Felle tenner

Så herlig. Tannfeen er jo magisk, får til det meste! Her fant den en gang en tann i magen, hun var så uheldig å svelge den under kveldsmaten. Men jammen fant ikke tannfeen tannen allikevel. Snakk om flaks! :p

Hihi, fort gjort. :p Dagen etter at tanna i barnehagen røyk, kom den andre løse fortanna ut da hun beit i en banan (ikke umoden heller, gitt). Ble ikke spist, da. :D Er ikke så tøff på tanntrekking her, så tennene rikles forsiktig på til de omtrent faller ut selv. :D
 
Sånn var det med meg også, jeg fikk også visdomsjekselen på barneskolen. Men jeg var veldig tidlig ute med å få tenner. Var din datter det også?

Her har 8 åringen mistet 8 tenner, jeg synes han er litt sein og tenna sitter godt. Mistet sin første da han var 6 år.
Spent på de to neste barna mine som fikk tenner før de var 2 måneder :)
Ja, hun var veldig tidlig. Første tanna hennes poppa opp før hun var 2mnd. :) 12års jekslene fikk hun tidligere i år (straks 10 år), men visdomstennene har vi ikke sett noe til enda. Regner med de kommer i løpet av et par år.
Har du hatt noe problemer med tennene? Tannlegen sa at så lenge man ikke har noen andre problemer med tennene og normalt god hygiene, så gikk det som regel veldig greit å være tidlig. Men litt betenkt på at hun få jo noen år ekstra å slite på dem på.
 
Hihi, fort gjort. :p Dagen etter at tanna i barnehagen røyk, kom den andre løse fortanna ut da hun beit i en banan (ikke umoden heller, gitt). Ble ikke spist, da. :D Er ikke så tøff på tanntrekking her, så tennene rikles forsiktig på til de omtrent faller ut selv. :D
Uff, ryker de av en banan så er de ganske løse, ja. :p her og var hun ganske forsiktig med det der, men hjalp faktisk litt da hun svelgte den ene. Etter det begynte hun å dra de ut når de bare hang fra et hjørne. :p
 
Ja, hun var veldig tidlig. Første tanna hennes poppa opp før hun var 2mnd. :) 12års jekslene fikk hun tidligere i år (straks 10 år), men visdomstennene har vi ikke sett noe til enda. Regner med de kommer i løpet av et par år.
Har du hatt noe problemer med tennene? Tannlegen sa at så lenge man ikke har noen andre problemer med tennene og normalt god hygiene, så gikk det som regel veldig greit å være tidlig. Men litt betenkt på at hun få jo noen år ekstra å slite på dem på.

Mine tenner er dårlig, men det har ikke noe med at jeg fikk de tidlig. Jeg har en sykdom som påvirker tannhelsen. Har hatt noen hull i løpet av årene, men kunne vært mye verre med min sykdom. Så jeg tror tennene egentlig er veldig bra :)
Er jo noen ekstra år som slites ja, men tror ikke det har mye å si om man er flink med tannpussen.
Da var hun like tidlig ute som meg med tennene og mine to andre. Så spent på når fireåringen begynner å felle. Hos han er 6 års jekselen på vei opp, og han drømmer om å miste tennene :p hihi.
 
Eldste var rett før 6 årsdagen. Da mista hu to i slengen.

Minste blir 6 år om 18 dager. Enda ikke mista. Noen liiiiitt løse da. Men etter hu er det veldig løse :p
 
Veldig forskjellig det der...
han fikk tenner da han var 5 mnd, så kanskje derfor han er litt "tidlig" ifølge meg :D
 
6,5 og 6 år då dei begynte. Eldste er 11 no og har akkurat mista hjørnetennene og ein jeksel. Lille er 9 og har mista dei åtte framtennene. Lenge sidan sist ho mista tenner no.
 
Mine tenner er dårlig, men det har ikke noe med at jeg fikk de tidlig. Jeg har en sykdom som påvirker tannhelsen. Har hatt noen hull i løpet av årene, men kunne vært mye verre med min sykdom. Så jeg tror tennene egentlig er veldig bra :)
Er jo noen ekstra år som slites ja, men tror ikke det har mye å si om man er flink med tannpussen.
Da var hun like tidlig ute som meg med tennene og mine to andre. Så spent på når fireåringen begynner å felle. Hos han er 6 års jekselen på vei opp, og han drømmer om å miste tennene :p hihi.
Du får holde meg oppdatert om de følger samme mønsteret. Fellinga kan umulig være langt unna hos fireåringen! :eek:
 
Min begynte tannfelling når han var 5. Jeg begynte å miste når jeg var 4.

Vanlig mellom 4 og 7.
 
Mistet de første dagene hun var 5 år. Er 6 år nå og har mistet syv tenner.
 
Back
Topp