Felle tenner

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Når begynte deres barn å felle tenner?
Min ble 5 i oktober og har mistet 3 .. syntes det er tidlig, men det er kanskje vanlig :) Mistet den første 2 mnd før 5-årsdag :)
 
Bare eldstemann som har mistet noen enda. Og han ble vel 7 før det skjedde. Fått igjen 1,5 (av 4) og er nå 8

Han er sen. Mange vi kjenner mistet før de begynte på skolen. Og noen har endog fått ny tann før skolestart.
 
Hm, tror hun var 5 da første tanna gikk.
 
4-5 her. :) var ferdig med fellinga da hun var 9. Syns det var tidlig, men.
 
Kan legge til at hun aldri har hatt hull, og de nye tennene er og friske og fine.
Og jeg har fortsatt to melketenner igjen selv å miste, haha. :p

Shit, har liksom fått høre at mi er tidlig ute, men det har liksom stoppet opp litt nå, er en stund siden hun mistet siste fortann. Neste er vel hjørnetenner og så gjeksler. Ingen løse tenner nå. 7,5 år :p
 
Shit, har liksom fått høre at mi er tidlig ute, men det har liksom stoppet opp litt nå, er en stund siden hun mistet siste fortann. Neste er vel hjørnetenner og så gjeksler. Ingen løse tenner nå. 7,5 år :p
Gikk i et sett her. Tannfeen var rimelig travel. Mista gjerne parvis og. Så da gikk det raskt! Ingen andre i klassen er i nærheten av å miste alle, så hun er nok ekstremt tidlig ute ja. Fikk tenner tidlig og, kanskje det har noe med saken å gjøre, vet ikke.
 
Gikk i et sett her. Tannfeen var rimelig travel. Mista gjerne parvis og. Så da gikk det raskt! Ingen andre i klassen er i nærheten av å miste alle, så hun er nok ekstremt tidlig ute ja. Fikk tenner tidlig og, kanskje det har noe med saken å gjøre, vet ikke.

Har merket at de gjerne går parvis, ja :) mistet tenner to dager på rad en gang her, ble oppstyr i barnehagen da hun plutselig spyttet ut en tann under samlingsstunda :D
 
Har merket at de gjerne går parvis, ja :) mistet tenner to dager på rad en gang her, ble oppstyr i barnehagen da hun plutselig spyttet ut en tann under samlingsstunda :D
Haha! Kan tenke meg de andre barna ble imponerte da! :D
 
Haha! Kan tenke meg de andre barna ble imponerte da! :D

Åja, var mange som måtte sjekke munnen de neste dagene for å finne ut om det var noen løse tenner å fikle med :p

I fjor sommer mistet hun en tann på roadtrip, vi kjørte fra nordland til oslo. Plutselig ropte hun fra baksetet at hun hadde mistet en tann. Hun ble ganske imponert neste dag over at tannfeen hadde klart å komme seg inn i vår låste bil utenfor hotellet for å ta tanna :p
 
6,5 åringen har mistet 7. Første gikk vel i fjor sommer, et par mnd etter fylte 5. Fikk tenner tidlig, knappe 4 mnd.
 
Åja, var mange som måtte sjekke munnen de neste dagene for å finne ut om det var noen løse tenner å fikle med :p

I fjor sommer mistet hun en tann på roadtrip, vi kjørte fra nordland til oslo. Plutselig ropte hun fra baksetet at hun hadde mistet en tann. Hun ble ganske imponert neste dag over at tannfeen hadde klart å komme seg inn i vår låste bil utenfor hotellet for å ta tanna :p
Så herlig. Tannfeen er jo magisk, får til det meste! Her fant den en gang en tann i magen, hun var så uheldig å svelge den under kveldsmaten. Men jammen fant ikke tannfeen tannen allikevel. Snakk om flaks! :p
 
Jeg tror eldste her mistet sin første en mnd eller noe etter at han var 6 år. Er 7.5 nå og har mistet 5, snart 6
 
4-5 her. :) var ferdig med fellinga da hun var 9. Syns det var tidlig, men.

Sånn var det med meg også, jeg fikk også visdomsjekselen på barneskolen. Men jeg var veldig tidlig ute med å få tenner. Var din datter det også?

Her har 8 åringen mistet 8 tenner, jeg synes han er litt sein og tenna sitter godt. Mistet sin første da han var 6 år.
Spent på de to neste barna mine som fikk tenner før de var 2 måneder :)
 
Begynte på sin 5-årsdag med å få løs tann. ca 2 uker senere mistet han den og nr 2 nesten samtidig.
Nå er han 6.5 år og har mistet 8 tenner og fått 7.
 
Back
Topp