Faste utgifter

Vi har faste, fulle jobber begge to. Han tjener mye mer enn meg, men vi har felles økonomi.
 
Vi betaler ca 50/50 hver. Vi har matkonto og regningskonto (alt av felles utgifter) vi overfører fast beløp hver mnd.
Han jobber 100% og betaler som oftest litt mer enn meg. Jeg jobber ca 70%, så varierer litt hvor mye vi overfører hver ut ifra hvor mye jeg har jobbet.
 
Vi har lik inkomst, men hyfsat "egen" ekonomi.

Sätter in några tusenlappar var på ett felleskort som går till mat/barnutgifter. Från vårat regningskonto betalar vi lån och fellesutgifter - men där sparar vi även buffert. Går några tusenlappar i plus varje månad som används till oförutsedda utgifter eller satsningar till hemmet.

Men till hösten blir jag student, ingen aning hur vi skall lösa det då.
 
Vi har en skrekkelig dårlig ordning. Vi tjener omtrent det samme, men jeg betaler det aller meste. Gudene må vite hva han bruker sine penger på...
 
Vi har eit ganske oversiktlig budsjett over faste utgifter pr mnd i nettbank, type lpn, forsikring, bhg, strøm m.m. Den totale summen der blir delt på 2, så betaler me likt inn på ein felles rekningskonto. Mat og drivstoff blir betalt litt om einannan. Han betaler litt meir der enn meg pga han har høgare inntekt.
 
Vi fører over et fast beløp hver til en regningskonto der huslån, fellesutgifter, strøm, kommunaleutgifter, forsikringer blir betalt. Vi betaler hver sin telefonregning og jeg har et studielån som jeg betaler ned på. Bilen står han for, men jeg er med å betaler bensin og halvparten av bomregningen. Begge to tar ut like mye hver til mat og husholdning som vi tar ut i kontanter som ligger i en konvolutt og vi tar derfra når vi skal handle inn mat osv. Og det som er igjen på konto sparer vi på hver sin sparekonto til en buffer hvis vi skulle trenge noe. Og når alt er betalt av alle regninger, lån, mat og sparing så har jeg allikevel litt igjen hvis dattra vår trenger noe klær, sko osv. [emoji4]

Jeg er 100% uføre og han er i fastjobb.
 
Vi har min, din og vår økonomi. Vi har hver vår bil som vi har utenom, mens alt vi har felles betales fra felleskontoen. Vi tjener omtrent likt og setter av likt hver måned som går til alt.
 
Egentlig 50/50, men blitt mer 30/70 kanskje (jeg betaler mer) da han ikke har fått jobbet nå i påvente av hofteoperasjon. Eier ikke, men leier. Deler da på husleie, mat, abonnenter i huset (TV, Viaplay, Internett etc), strøm, ting til leiligheten.. Jeg betaler utenom bilen og hunden.
 
Vi er gifte. Jobber 100% hver og tjener ca. likt. Betaler alle utgiftene (faste og ikke faste) 50/50. Hver av oss har egne kkonti, men vi avtaler hvem som betaler for hva ved større innkjøp (e.g bildekk, garderobeskap). Prøver å ta det annen hver tur uten at vi regner på hver krone eller fører en regnskap.
 
Back
Topp