Faste utgifter

Begge er i fast jobb, vi betaler inn en fast sum på "felles regning konto" hver måned begge to som går til huslån, begge billånene og forsikringene på hus+bil, og de kommunale avg osv osv.
Også har vi et matkort hvor vi betaler inn en fast sum hver måned. Vi tjener ulikt, men det som er igjen av lønningene våre etter alle faste regninger er betalt- det disponerer vi som vi selv ønsker. Fungerer ypperlig for oss, og er slik vi ønsker å ha det.
 
Felles familieliv, felles økonomi. Alt av inntekter går inn på reknings-/sparekonto, der blir alle feste utgifter trekt frå. Har i tillegg brukskonto med to kort, vi setter over pengar frå rekningskonto ved behov. Om det er noko ein av oss treng eller har lyst å kjøpe til oss sjølv, så gjer vi det dersom det er greit økonomisk. Har ikkje behov for mine og dine pengar.

Han har meir arbeidsinntekt (eg har aap), men eg har ein del ekstra stønader pga særkullsbarn med spesielle behov, samt barnebidrag.
 
Vi har felles økonomi. Ikke mine eller dine penger. Han betaler regninger og faste utgifter fra sin konto, men vi overfører fram og tilbake til hverandre etter hva vi trenger. Han tjener mer enn meg.
 
Vi er gift:)
Har ca samme lønn og setter inn like mye hver på en regningskonto og en matkonto.
Betaler faste utgifter fra regningskontoen og handler mat fra matkontoen. Resten brukes som vi selv vil
 
Gift.
Stor forskjell i lønn (han i lederstilling privat, jeg i helsevesenet).

Så vi betaler prosentvis inn i forhold til utgifter.

Blir vel ca 85-15 tror jeg.
 
Her tjener mannen ca det dobbelte av meg (han er i full jobb, mens jeg er i prosess om å bli uføre) og har alltid gjort det. Vi har vært sammen i snart 5 år og er samboere.

Til tross for store forskjeller i inntekt betaler vi likt på faste utgifter som husleie, regninger og mat. Han er veldig dårlig med penger så jeg har kontroll over en felles konto hvor vi overfører likt beløp hver mnd som skal dekke alt vi må betale. Utenom dette er det jeg som betaler alt på hunden (forsikring, mat, veterinær osv) i tilegg til å kjøpe det meste som trengs til sønnen vår.
Jeg er rimelig flink med penger så sparer i tilegg opp penger til huskjøp og har egen konto til gutten hvor det på begge kontoene er kun jeg som setter inn penger.

Vi klarer oss veldig fint med denne løsningen selv om det helt klart er ergerlig at han sitter igjen med så mye "lommepenger" mens jeg sjeldent har noe å bruke på meg selv. Vi får i alle fall hjulene til å gå rundt med god margin :)
 
Jeg jobber mye mindre enn han, men uansett så går alt under ett :) gleder meg til jeg får meg full jobb etterhvert så blir det litt mere rettferdig :)
 
Vi har 60/40 på alt. Han tjener mer. Og vi fant ut at å dele etter betalingsevne er mest rettferdig.
 
Vi betaler inn nesten likt til en felleskonto. Jeg betaler en tusen lapp mer enn han eller noe. Jeg tjener også mest men er også den som handler til hus/hjem og barna. Vi har egen matkonto
 
Vi beholder samme sum på egen konto, resten setter vi inn på felles kontoer. Begge har fast jobb, jeg jobber fulltid mens han jobber deltid og har hovedansvaret for gården vår. Jeg har mest lønn, men er umulig å si hvem som egentlig tjener mest siden vi ikke tar ut vanlig lønn fra gården.
 
Jeg har fast jobb på 100%, han har ikke fast jobb. Jeg tjener ca 250.000 mer enn mannen. Jeg betaler det meste av felles regninger. Han overfører ca 65% av sin lønn til meg, og alle regninger trekkes fra min konto. Han er mye hjemme med barna da jeg har en del møtevirksomhet utenom min faste jobb, så vi er avhengig av at han er fleksibel. Fungerer veldig fint.
 
Har felles konto med 2 kort hvor begges lønn går inn og så fast trekk fra den til felles regningkonto, Jeg tjener vel cirka 4000 mer i mnd enn han til vanlig når jeg ikke har noe ekstra/helligdagstilegg. Vi har vår egen konto også med hvert vårt kort men disse er ikke i bruk lenger, fant ut at det ble enklest og minst diskusjon med en felles.
 
Vi har felles økonomi, og ikke noe mitt og ditt. Per nå tjener jeg mest, men det vil nok snu når han er ferdig med graden sin.
 
Vi er begge i fast helstilling. Jeg er i permisjon nå og vi har 100% lønn i permisjonen.
Han tjener mer enn meg da han har to jobber.

Vi har en felleskonto som vi betaler inn fast lik sum hver måned. Der trekkes lån, forsikringer, strøm, bilene, regninger og resten blir sparing.
Mat, drivstoff og egne regninger som mobiler, trening, klær og slikt tar vi hver for oss.
 
Vi har en felles regningskonto som vi overfører like mye penger til. Der går alle regninger fra, med mindre jeg har bestilt klær til meg selv på nett.
Vi tjener stortsett likt, og hvis det hadde vært en stor ulikhet i inntekt ville vi betalt etter hvor mye vi hadde.
 
Vi er gift. Jeg studerer 100% og han jobber 100%.
Vi har felles økonomi, selv om jeg bare får inn i overkant av 6000kr i studielån i mnd.
Det spiller ingen rolle for oss hvilken konto pengene går fra..
Forsikringene våre og min tlf-regning går fra min, huslån og alle andre utgifter går fra hans.
Ting vi kjøper utenom av småtterier på hver vår kant tar vi naturlig nok med eget kort.

Det vil varierer hvem som får inn mest penger av oss opp gjennom årene, og vi har ikke "mine og dine" penger, det er bare penger. :)
 
Haha, vi er kjerringa mot strømmen med delt økonomi da :) er gift, betaler 50/50 av de fleste store regninger, og disponerer pengene våre som vi selv vil :)
 
Vi betaler like mye, 12000 hver. Det er til mat og felles regninger.
Han tjener litt mer enn meg, hvertfall nå for tiden. For noen år siden da vi startet med dette, tjente vi like mye.
Men jeg synes det er greit å bidra like mye som han, for da kan jeg bruke resten av pengene mine som jeg vil, uten at han blander seg.
 
Back
Topp