Fødselstegn

Fiken2

Andre møte med forumet
Når hadde du termin? Hvilken tegn før fødsel starta og hvordan starta fødsel? P
 
Termin 11.04., i uke 36 under en lang kjøretur fikk jeg min første rie, det kom noen flere ila. de neste dagene. Kynnerne tok seg opp også, men kjentes ut som jeg 'begynte på nytt' hver dag.
Fredagen jeg var 37+6 hadde jeg konstant mageknip over hele magen, dro inn til sykehuset til sjekk, hadde litt sammentrekninger og var 1 cm!
Lørdag var smertene så ille at jeg ble sengeliggende, men fikk ikke komme inn igjen på sykehuset. Natt til søndag ble jeg usikker på om jeg kjente liv, smertene ble bedre (en mellomting mellom fredag og lørdag), og lurte på om jeg fikk litt rier, men de var mindre vonde.
Fikk komme inn på sjekk igjen søndag formiddag, da lå baby sitt hjerte på 160 og ingen akselerasjoner(?) og det jeg trodde var bevegelse var jevne sammentrekninger - de kjentes jo mildere ut enn kynnere! :oops: Ble undersøkt, og var 3 cm! :eek:
 
Termin 11.04., i uke 36 under en lang kjøretur fikk jeg min første rie, det kom noen flere ila. de neste dagene. Kynnerne tok seg opp også, men kjentes ut som jeg 'begynte på nytt' hver dag.
Fredagen jeg var 37+6 hadde jeg konstant mageknip over hele magen, dro inn til sykehuset til sjekk, hadde litt sammentrekninger og var 1 cm!
Lørdag var smertene så ille at jeg ble sengeliggende, men fikk ikke komme inn igjen på sykehuset. Natt til søndag ble jeg usikker på om jeg kjente liv, smertene ble bedre (en mellomting mellom fredag og lørdag), og lurte på om jeg fikk litt rier, men de var mindre vonde.
Fikk komme inn på sjekk igjen søndag formiddag, da lå baby sitt hjerte på 160 og ingen akselerasjoner(?) og det jeg trodde var bevegelse var jevne sammentrekninger - de kjentes jo mildere ut enn kynnere! :oops: Ble undersøkt, og var 3 cm! :eek:
Det tok ikke mange dager fra 1cm til 3da jeg har hatt av og på med modningsrier som aldri tar seg opp fikk dog skjekket på sykehuset for 2dager siden og da var jeg 2cm.. men ingen endringer hittil.. termin 13.April og begynner å bli rimelig utolmodig nå, tung og sliten‍
 
Det tok ikke mange dager fra 1cm til 3da jeg har hatt av og på med modningsrier som aldri tar seg opp fikk dog skjekket på sykehuset for 2dager siden og da var jeg 2cm.. men ingen endringer hittil.. termin 13.April og begynner å bli rimelig utolmodig nå, tung og sliten‍
Sniker fra november
Med nr 1 gikk jeg med 2 cm åpning i nesten 1 uke, ble satt i gang 38+0 så vet ikke hvor lenge jeg hadde gått hvis ikke. Med nr 2 gikk jeg med 1-2 cm i 1 uke og 3 cm åpning i 3 uker før det satte igang av seg selv 40+0:)
 
Sniker fra november
Med nr 1 gikk jeg med 2 cm åpning i nesten 1 uke, ble satt i gang 38+0 så vet ikke hvor lenge jeg hadde gått hvis ikke. Med nr 2 gikk jeg med 1-2 cm i 1 uke og 3 cm åpning i 3 uker før det satte igang av seg selv 40+0:)
Såpass ja det var lenge.. det er jo disse modningriene/kynnere/falske veer som bare gjør alt så tullete veit liksom ikke om det står om dager eller uker.. enkleste er jo at vannet går da vet man at nå blir det fødsel iløpet 24t. For smøre meg med tolmodighet å håpe på at disse modningsrier faktisk gjør noe nytte for seg
 
Barn 2 hadde termin 10. april. Hadde nesten ingen kynnere, men dagen før fødsel var jeg veldig kvalm og trøtt. Sov nesten hele dagen.

Selve fødselsdagen våknet jeg med rier som varierte veldig i intensitet, varighet og frekvens. De tok seg opp når jeg var i bevegelse og roet seg når jeg slappet av. De kom likevel så tett at vi ringte sykehuset og ble enige om å komme inn. Helsigvis for det, for mini ble født 2t etter vi kom frem.

Første fødsel gikk jeg hjemme med kynnere og svak blødning i 3 dager før fødselen virkelig startet. Da tok riene seg opp i intensitet, varighet og frekvens på en mer forventet måte dagen mini ble født.

Hver fødsel har riene startet på morgenkvisten og vekket meg.
 
Termin var 3.april, baby kom 30.mars. Tredjegangs. Fødsel starta plutselig 03.45 da jeg våknet og snudde meg. Da kjente jeg første rie. Kom med 3-4 minutter imellom fra start, og 08.32 var han ute. Hadde ingen tegn på fødsel dagen før, hadde gitt opp at han ble å komme av seg selv fordi han lå litt på skrå :p Men hadde noe hodepine og flimring fremfor øynene de 2 dagene før fødsel, men vet ikke om det hadde en sammenheng. Slimproppen gikk en uke før fødsel etter stripping.
 
Sniker fra mai.
Ang åpning. Gikk 4/5 uker med 2-3 cm åpning. Men ikke helt avflatet. Dette var da med nummer 2. Så litt åpning trenger ikke å bety fødsel iløpet av 2 døgn (som jeg fikk beskjed om av jordmødre på føden). Heller ikke modningsrier. Selv hvor sinnsykt vonde de er. Desverre
 
Førstegangs:
Våknet i 3 tida av at vannet gikk to uker før termin, dro til sykehuset fordi vi mistenkte seteleie. Riene kom intenst og uregelmessig på vei til sykehuset. Sjekket leie (hodeleie) og ble sendt hjem. Ble uutholdelig og dro tilbake til sykehuset 0930, fødte en frisk og fin gutt der etter fire timer. Riene var tette og intense, men epidural var min venn: tok starten og slutten av riene, slik at jeg fikk litt hvile. Intens, men fin opplevelse.

Kroppen er kul.
 
Back
Topp