Får barna dine lov til å gå rundt juletreet?

Selvsagt! For meg er det veldig selvsagt. Trodde ikke det å gå rundt juletre var enten eller, da jeg gikk på skolen stod noen å så på mens de som "gadd" gikk rundt. Tror ikke det handlet om religion da, mer om trass fra enkelte. Jeg ser ikke på det som veldig høytidelig å gå rundt ett juletre, men bare så innmari hyggelig :)
 
Ja, for det er jo skikkelig sammenlignbart :rolleyes:
For de som JV er det å gå rundt juletreet og å gå i krig to sider av samme sak. De mener begge deler er galt. Så å lure på om man bare kan gå rundt treet uten å synge er ok for dem er for meg litt søkt...
 
For de som JV er det å gå rundt juletreet og å gå i krig to sider av samme sak. De mener begge deler er galt. Så å lure på om man bare kan gå rundt treet uten å synge er ok for dem er for meg litt søkt...

Det er galt og både skyte naboen og å stjele en tyggis på butikken også, men alikevel en enorm forskjell ;)
 
For jehovas vitner feks vil det være et problem da de anser det som å dyrke en avgud.

Men hvorfor har det ikke vært et problem før da? Jeg syns det er å dra den litt langt at foreldrene må skrive under. De få som er så snodige at de tror ungene blir ødelagt av å gå rundt en pynta grambusk klarer vel fint å informere skolen om at ungen ikke får lov? Så får de stakkars ungene være misunnelige på alle som får ha det gøy.
 
For de som JV er det å gå rundt juletreet og å gå i krig to sider av samme sak. De mener begge deler er galt. Så å lure på om man bare kan gå rundt treet uten å synge er ok for dem er for meg litt søkt...
Er det det for barna eller de voksne?
 
For de som JV er det å gå rundt juletreet og å gå i krig to sider av samme sak. De mener begge deler er galt. Så å lure på om man bare kan gå rundt treet uten å synge er ok for dem er for meg litt søkt...

Hvis de syns krog og juletre er sammenlignbart må jeg påstå at de har seriøse problemer. Syns faktisk det er skikkelig respektløst også :eek:
 
Hvis de syns krog og juletre er sammenlignbart må jeg påstå at de har seriøse problemer. Syns faktisk det er skikkelig respektløst også :eek:
Å gå rundt treet uten å synge kontra å gå rundt treet og synge, som var det jeg egentlig svarte på her, er det ikke temmelig logisk at det går ut på det samme for dem? Poenget er hvorfor kan ikke folk få gjøre det de har samvittighet til og leve som de forstår sin bibel? Det være seg enten å gå rundt juletreet eller å gå i militæret. Gjensidig respekt handler det om, uansett hva man tror på. Og den holdningen at alle disse barna er misunnelige på de som får gå rundt juletreet maner ikke til det. Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor man skal melde seg på ting jeg heller, det må da gå an å kommunisere med lærer om dette uten å sende lapper til hele skolen.
 
Å gå rundt treet uten å synge kontra å gå rundt treet og synge, som var det jeg egentlig svarte på her, er det ikke temmelig logisk at det går ut på det samme for dem? Poenget er hvorfor kan ikke folk få gjøre det de har samvittighet til og leve som de forstår sin bibel? Det være seg enten å gå rundt juletreet eller å gå i militæret. Gjensidig respekt handler det om, uansett hva man tror på. Og den holdningen at alle disse barna er misunnelige på de som får gå rundt juletreet maner ikke til det. Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor man skal melde seg på ting jeg heller, det må da gå an å kommunisere med lærer om dette uten å sende lapper til hele skolen.


Ja, vil tro det er få som ikke får gå rundt treet, skulle tro de klarte å si ifra uten at alle elever må få med lapper hjem.
 
Back
Topp