Er penger status?

I enkelte miljøer er nok penger status. Samme som at prestisjetunge jobber som lege og tannlege er status i enkelte miljøer. I andre miljøer er for eksempel kanskje verdier og samfunnsengasjement betraktet som status. Så spørs på øynene som ser :)
 
Ikke for oss. Jeg har en mor og en stefar som er VELDIG opptatt av penger og status. De er så opptatt av det at de heller lar bilene stå på gårdsplassen enn inni garasjen, slik at alle kan se dem. -_-
 
Ikke for oss. Jeg har en mor og en stefar som er VELDIG opptatt av penger og status. De er så opptatt av det at de heller lar bilene stå på gårdsplassen enn inni garasjen, slik at alle kan se dem. -_-
Oj då såpass
 
Oj då såpass
Mhm. Min mor kan fint ta på seg diamantsmykker for å gå og hente posten, også late som om det er helt vanlig.
Det er helt ekstremt, og pengene betyr mer for dem enn familien, venner og alt annet. :/
 
Mhm. Min mor kan fint ta på seg diamantsmykker for å gå og hente posten, også late som om det er helt vanlig.
Det er helt ekstremt, og pengene betyr mer for dem enn familien, venner og alt annet. :/
Nei fy nær pengar tar och det tar øver familjen så har de gått langt
 
Nei fy nær pengar tar och det tar øver familjen så har de gått langt

Ja, det er jeg helt enig i. Det er tragisk når det blir sånn. Noen mennesker tåler ikke å ha mye penger, dessverre.
 
Mhm. Min mor kan fint ta på seg diamantsmykker for å gå og hente posten, også late som om det er helt vanlig.
Det er helt ekstremt, og pengene betyr mer for dem enn familien, venner og alt annet. :/
Uff da.. slike folk syntes jeg faktisk synd på. De har jo ikke forstått de virkelig gode verdiene her i livet. Familie, vennskap, kjærlighet, godhet... osv..

Tenker at de nok lever ett veldig tomt og trist liv...
 
Uff da.. slike folk syntes jeg faktisk synd på. De har jo ikke forstått de virkelig gode verdiene her i livet. Familie, vennskap, kjærlighet, godhet... osv..

Tenker at de nok lever ett veldig tomt og trist liv...

Det gjør de. De bruker folk til de ikke har mer å gi, og har ingen ordentlige relasjoner i livet sitt.
Det er veldig trist for deres del, men det vil de aldri innrømme.
Jeg er så glad jeg har andre verdier. :)
 
Penger er viktig for oss, men ikke i den grad at vi skal skryte på oss dyre ting. Er fornøyd med å ha Ok inntekt, og kan leve av det.
 
I enkelte miljøer er nok penger status. Samme som at prestisjetunge jobber som lege og tannlege er status i enkelte miljøer. I andre miljøer er for eksempel kanskje verdier og samfunnsengasjement betraktet som status. Så spørs på øynene som ser :)
Signerer denne!
 
Uten penger får vi ett særdeles dårlig liv, så penger er viktig for oss. Men vi er ikke opptatt av å vise oss frem til andre. Vi bor i ett vanlig hus, med vanlig biler og har mat på bordet. Så status er det ikke, men at viktig for oss :)
 
Egentlig ikke
 
Så klart er det status.
Men det er opp til hver og en hvor mye status man gir det.
 
Klart det er status, å mene noe annet blir litt rart, hvor mye penger man har og velger å bruke er jo med på å forme hvordan liv man har. Selvfølgelig velger man jo selv hvor mye man legger i det og hvilke tanker man gir det, men status er det.
 
Ikke for oss. Jeg har en mor og en stefar som er VELDIG opptatt av penger og status. De er så opptatt av det at de heller lar bilene stå på gårdsplassen enn inni garasjen, slik at alle kan se dem. -_-

Uff, det er litt sært spør du meg:hilarious:
 
Uff, det er litt sært spør du meg:hilarious:

Litt? :p Det er veldig sært. Særlig med tanke på at det er typ to naboer som ser henne, og ingen av dem bryr seg. :p
Sånn blir det når man bryr seg SÅ mye om hva man tror andre synes, og har et så stort behov for å være bedre enn andre.
(Som om penger gjør en til en bra person...)
 
Back
Topp