Er penger status?

Litt? :p Det er veldig sært. Særlig med tanke på at det er typ to naboer som ser henne, og ingen av dem bryr seg. :p
Sånn blir det når man bryr seg SÅ mye om hva man tror andre synes, og har et så stort behov for å være bedre enn andre.
(Som om penger gjør en til en bra person...)

Haha:hilarious: Jaja, føler seg vel bra iallfall :hilarious: Jeg skulle nå heller hatt en tørr og fin bil som sto i garasjen :D
 
Klart det er status, å mene noe annet blir litt rart, hvor mye penger man har og velger å bruke er jo med på å forme hvordan liv man har. Selvfølgelig velger man jo selv hvor mye man legger i det og hvilke tanker man gir det, men status er det.

Det du sa!
 
Visse yrker, posisjoner (makt) og penger er jo status i de fleste moderne samfunn. Men på individuelle nivå er det vel ulikt hvor mye status hver enkelt av oss ilegger eks penger. Og evt hvor mye vi lar oss bli styrt av ambisjonen etter å oppnå en slik status.
 
Ikke for meg.
Status i mine øyne er mennesker som oppfører seg pent, høflige og er snille mot andre. Selv om jeg er ikke er som deg, betyr det ikke at jeg eller du er av mindre eller mer verd. Det må folk snart forstå og respektere.
Totalt unødvendig å slenge med leppa til andre mennesker. Sannsynligheten er at vedkommende som får det, virkelig prøver så godt de kan slik som alle andre.
Er så mange som faktisk mener det er helt ok å være skikkelig drittsekk mot andre siden de har penger.. Det irriterer meg.
 
Penger er roten til alt vondt og egoisme.. I svært mange tilfeller dessverre..
 
Med "sosiale medier verden" er det enda enklere å vise frem rikdom og status i form av dyrt design interiør, dyre biler, ferier, merkeklær osv. Listen er lang.. økonomisk trygghet er viktig i livet. Men tenker at de som må vise seg fram til andre, har en tomhet og en usikkerhet inni seg - slik jeg tenker det.
 
Status og status. Ja, du har masse penger og du er heldig som har det. Skulle gjerne hatt mer selv. Gjør det deg bedre enn andre? Nei.
 
Nei er ikke deti mine øyne.
 
Nei, overhodet ikke! - i den optimale verdenen..

Men "status" i forhold til hva mange tenker at er status, og mener at er status, innebærer rikdom ja, absolutt.
For så overfladiske er flesteparten.
 
Nei det er det ikke. Har selv en penge status jagende mor. Men ikke så ille som over her. Bare at jeg og min søster fikk beskjed om å gifte oss med rike menn. Min stakars single søster på 25 år før ikke å gjøre noe annet og hvertfall ikke fortelle mamma hvem hu er sammen med. Jeg har aldri brydd meg om hva hu mener.
 
Nei det er det ikke. Har selv en penge status jagende mor. Men ikke så ille som over her. Bare at jeg og min søster fikk beskjed om å gifte oss med rike menn. Min stakars single søster på 25 år før ikke å gjøre noe annet og hvertfall ikke fortelle mamma hvem hu er sammen med. Jeg har aldri brydd meg om hva hu mener.
Men penger er likevel status i det norske samfunnet i 2017.
 
Status og status. Ja, du har masse penger og du er heldig som har det. Skulle gjerne hatt mer selv. Gjør det deg bedre enn andre? Nei.
Men status i samfunnet, og det å være et godt menneske, er ikke begreper som har noe med hverandre å gjøre i dagens samfunn.
 
Men penger er likevel status i det norske samfunnet i 2017.
Det går noe med hvordan man ser det. Ikke alle har samme behov. Noen vil ha masse penger for å kjøpe deg ting andre trenger ikke disse tingene og heller ikke penger. Jeg er hjemmeværende og ingen skjønner hvordan det går. Jeg har ikke inntekt og mannen har ikke en jobb som anses som godt betalt eller noe med status å gjøre. Jeg skulle ønske vi hadde mer penger pga regninger vi har dratt på oss og lån. Men hadde vi ikke hatt dette så hadde vi hatt mer enn nok, men enda vørt langt unna det folk tenker som status. Men er det det at sånt ikke synes utenfra som har gjort det til status?
 
Men status i samfunnet, og det å være et godt menneske, er ikke begreper som har noe med hverandre å gjøre i dagens samfunn.

Skrev kun ut ifra mitt synspunkt. Generelt er nok penger status i samfunnet, om det er det svaret folk vil ha, men for meg betyr det ikke så mye.
 
For noen ja, men ikke for meg.
 
Jeg syns penger er veldig viktig og nødvendig, men jeg anser det ikke som status sånn sett.
 
Back
Topp