Er forumforeldre perfekte???

Hihi, morsom tråd [emoji23]

Vi er langt ifra perfekte [emoji13]

Her har ungene nettopp spist hver sin is feks [emoji85][emoji13]

Hver gang vi går forbi Bk (på senteret) er det alltid fullt av folk, og det samme hvis vi er på ferie.

Jeg tror ikke at noen er perfekte alltid jeg [emoji6]
 
Her spiser vi fast food flere ganger i mnd :p Og det er både macen, burger king og pizzabakeren.

I uke dagene blir stor sett alle middag laget fra bunnen, men det er pga eldste ikke tåler laktose, hadde hun gjort det hadde det nok blitt mye mer halvfabrikata. For ikke er jeg flink på kjøkkenet og ikke liker jeg å lage mat, gjør det kun fordi jeg må :p

Nettbrett blir brukt både på morgenen, sånn at vi andre ikke trenger å stå opp kl 6, og på kvelden, så hun får roet ned litt før sengen. Prøver å unngå det midt på dagen, men hender eldste får det da og om jeg trenger en 10 min pause.

Godis er egentlig kun i helgene, og der er jeg vel ganske streng, men hender av og til at vi kan kose oss med en bolle eller noe annet usunt midt i uken. Alt med måte.

Vi prøver å være rene og pene i det vi går ut av døren hjemme, men mye kan skje på veien dit vi skal. Og jeg har sluttet å ha med skifte til alle når vi går ut :p

Stuen min er alltid rotete, den blir vasket ofte, men av en eller annen grunn så er den alltid rotete:p

Så jeg er nok langt fra "perfekt". Men jeg lever heller i ett lykkelig kaos, med rom for kos, enn en at jeg skal være en mamma som må ha alt på stell og ikke tillater noe.
 
Som tidligere nevnt. Man lever kun engang, spis hva dere liker "sånn mat" eller ikke men alt med måte ;) skal man henge seg oppi hva andre spiser, bør spise og ikke spise, da blir man jo tullete da :p

Hva med å gjøre de tingene er vandt med og liket?
Ja vel, noen lager mat fra bunnen andre ikke.
Noen kjøper ferdig mat, andre ikke. Hva så? :p
Ingen er perfekte og takke Gud for det :happy: vær fornøyd da, med hvordan dere gjør deres greie..
Og godteri til barna eller ikke, noe søtt, surt å sukker smak bør alle smake ellers kan man gå på en ordentlig smell senere (JA ALT MED MÅTE)

Vær fornøyde med deres måte ;)
 
Jeg vil påstå at ingen kaller seg perfekt her inne. Jeg har fortsatt tilgode å se det om en ikke tar med de sarkastiske svarene. ;)

Folk engasjerer seg for forskjellige saker og når noen står på sitt lar enkelte seg provosere og stempler de da som "wannabe perfekt". Mangler på argumenter? :p
 
Mitt inntrykk er at virkeligheten er som på forumet. Kommer kanskje litt an på hvilken omgangskrets man har. Men har nok dog inntrykk av at ikke alle innrømmer sine "synder". Føler allikevel at om noen skriver at de tyr til lettvinte løsninger så får de aksept og forståelse for det og bekreftelse for at det er normalt og Ok.
 
Ha ha. Er nok litt sånn at man ikke skal innrømme at man gjør. Her er jeg kokk i bunn og lager gjerne ting fra bunn. Eksempelvis potetmos, tomatsuppe osv, Unga elsker Toro. [emoji23] [emoji23] Så mulig jeg må ta et hint rundt den matlagingen. Har pizzasnurrer på gang nå så er spent på om de liker[emoji13]
 
Min teori er at mange pynter litt på hverdangen både på forum og andre sosiale medier, man lager seg perfekte liv på nett og kritiserer lett andres valg. Jeg har null probleme med å innrømme både godis i ukedagene, mc donalds mat og mye skjermtid, kanskje derfor jeg ofte er upopulær her til tider, å gå mot strømmen er sjeldent en god ide. Men jeg har lykkelige barn da, det er det som teller for meg[emoji5]
 
Lager så og si all mat fra grunnen utenom bearnaise saus da, der liker eg faktisk knorr sin bedre :) Men har da gjerne en dolmio pastasaus i skapet til den dagen eg ikke rekker å lage saus :) Langt i fra perfekt :) Junk Food eller godteri får ikke mine barn, men det er fordi de enda er så små, i fremtiden kommer de vell til å få det en gang i blandt om de selv ber om det, nå liker ikke eldste pølser en gang [emoji23] IPad får han ikke bruke, TV har han ikke ro i ræven til å se, kan til nød se pittelitt mummi trollet på YouTube en sjelden gang :)
 
Vi var faktisk på McDonalds i går :p
Var ute å fartet og plutselig ble det litt for seint :p

Men kan nok skrive under på at jeg heller ikke er perfekt :)
 
Ikke perfekt her heller, langt ifra. Hender vi lager muffins en ukedag bare fordi, matpakka til eldste er innimellom et sørgelig syn (spiser ikke brødmat selv, går ofte tom for ditt og datt), skjermtiden sklir ut hele veien, glemmer klokka og leggetid osv.
Men tror nok ofte de som svarer i diverse tråder her gjerne har den saken som sin fanesak. Jeg lager feks mye mat fra bunnen av. Eneste ferdige vi kjøper, er komper, ketchup (og diverse dressinger) og bali kyllinggryte. Kverner heller ikke kjøtt selv. Jeg liker egentlig ikke å lage mat, men både ungene og oss voksne foretrekker hjemmelaga any day, i tillegg så er det greit å vite hva man spiser. Og ungene spiser sinnsykt mye mer når det er hjemmelaga, spesielt hvis de har fått vært med å lage den.
Men hindrer oss ikke å ta en tur på burger king en gang eller to i halvåret altså. :)
Har ingen problemer med å innrømme at det hender helgevasken blir skippa og ikke alltid vi får skifta på sengene hver uke. Men liker fortsatt best hjemmelaga mat. [emoji14]
 
Skjønner ikke helt greia med den McDonald's tråden... spørsmålet hun stilte var hvor gamle barna var når de spiste der for første gang og om de likte maten eller ikke.. ikke om det er positivt eller negativt å spise på McDonald's.... selvom det kunne virke som om det var det det dreide seg om for mange...
nåhvel.....

Jeg anser meg som en perfekt forelder, herlig uperfekt. Det er perfekt, ikke "det perfekte"
Å som jeg kan se så er jeg ikke alene... vi alle er perfekte foreldre så lenge vi gir barna våre den kjærligheten og omsorgen de trenger. Er absolutt ikke av betydning om barna får godteri på ukedagene eller ikke, om de legger seg tidlig eller sent, om de tar et bad hver kveld før de legger seg eller ikke, om man til tider glemmer en tannpuss, om man oppdrar på den ene eller andre måten... folk bryr seg alt for mye om hva alle andre mener, tar seg nær av den minste ting... ooog folk bryr seg alt for mye med hva alle andre gjør... er mitt inntrykk
 
Leser veldig ofte både her og på diverse forum at folk aldri går på mc donalds, mange lager mat helt fra bunnen av, barna spiser aldri godteri, og ser veldig lite på tv og iPad. Jeg går nok relativt ofte ut og spiser "junkfood" i forhold til majoriteten har jeg skjønt, men det er da alltid fullt av mennesker der. Er det slik at disse ikke er aktive på forum? Eller ikke tør innrømme hva de spiser? Og Toro og andre halvfabrikata selger mye mat, hvem kjøper den? Bortsett fra meg? :D jeg bestikker barna med sjokolade også jeg. Det funker det. Og lar de se på iPad så jeg kan ta en kaffi eller gå på do alene [emoji14] bør jeg skjerpe meg?

Har egentlig ikke noe budskap med innlegget, men føler meg fort ganske uperfekt som lar barna mine vokse opp slik. Menmen:p uperfekt og stolt, er ikke det noe? :D

Haha, kanonbra innlegg!! Tenkte akkurat samme tanken om McD! Ingen spiser der, men det er en av landets mest populære spisested. Blir Se & hør tendenser, ingen leser det, men det er Norges mest solgte blad[emoji12] Er nok mange som vrir på sannheten bak en skjerm...
 
Det er vel ikke sånn at man er perfekt men heller at man har noen ting som er viktige for seg og sin familie,

Helt enig! Jeg hverken føler meg eller er perfekt selv om gutten min kun spiser godis i helgen, at jeg lager maten fra bunnen av (men altså, jeg kverner ikke kjøtt selv, men lager alt av sauser, supper, potetmos osv fra bunnen av) eller at han ikke går ut i skitne/flekkete/hullete klær samt andre ting. Dette er ting som er viktige for meg av ulike grunner (f.eks i matveien grunnet sykdom hos både meg og gutten min), men jeg bryr meg døyten om hvordan andre organiserer sitt liv og hvilke "regler" de følger. Har intet behov for å fremheve meg selv og de tingene jeg gjør som mer "perfekt" eller bedre enn andre. Jeg, personlig, synes hjemmelaget mat smaker mye bedre enn Toroposer osv. Men igjen, dette er MIN mening ;). Noen forsøker sikkert å fremstå mer "perfekte" enn hva de er, men det store flertallet her inne synes jeg virker ærlige nok når det stilles spørsmål om f.eks skjermtid, godis og lignende.
 
Skjønner ikke helt greia med den McDonald's tråden... spørsmålet hun stilte var hvor gamle barna var når de spiste der for første gang og om de likte maten eller ikke.. ikke om det er positivt eller negativt å spise på McDonald's.... selvom det kunne virke som om det var det det dreide seg om for mange...
nåhvel.....

Jeg anser meg som en perfekt forelder, herlig uperfekt. Det er perfekt, ikke "det perfekte"
Å som jeg kan se så er jeg ikke alene... vi alle er perfekte foreldre så lenge vi gir barna våre den kjærligheten og omsorgen de trenger. Er absolutt ikke av betydning om barna får godteri på ukedagene eller ikke, om de legger seg tidlig eller sent, om de tar et bad hver kveld før de legger seg eller ikke, om man til tider glemmer en tannpuss, om man oppdrar på den ene eller andre måten... folk bryr seg alt for mye om hva alle andre mener, tar seg nær av den minste ting... ooog folk bryr seg alt for mye med hva alle andre gjør... er mitt inntrykk

Var en annen tråd ang "sånn" mat også[emoji23] så tror det er den det siktes til[emoji5]
 
Jeg er helt perfekt uperfekt, faktisk. Trives godt med det ;)
 
Back
Topp