Er forumforeldre perfekte???

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Leser veldig ofte både her og på diverse forum at folk aldri går på mc donalds, mange lager mat helt fra bunnen av, barna spiser aldri godteri, og ser veldig lite på tv og iPad. Jeg går nok relativt ofte ut og spiser "junkfood" i forhold til majoriteten har jeg skjønt, men det er da alltid fullt av mennesker der. Er det slik at disse ikke er aktive på forum? Eller ikke tør innrømme hva de spiser? Og Toro og andre halvfabrikata selger mye mat, hvem kjøper den? Bortsett fra meg? :D jeg bestikker barna med sjokolade også jeg. Det funker det. Og lar de se på iPad så jeg kan ta en kaffi eller gå på do alene [emoji14] bør jeg skjerpe meg?

Har egentlig ikke noe budskap med innlegget, men føler meg fort ganske uperfekt som lar barna mine vokse opp slik. Menmen:p uperfekt og stolt, er ikke det noe? :D
 
Hehe, her er sviktet mest på skjermtida, og det går definitivt mye toro [emoji23]
For ikke å snakke om hvor ustelt ungene mine er med flekker og hull og selvvalgt antrekk. Syns personlig det virker som om mange som er så opptatte av at ungene skal være velkledde og ordentlige heller fremstår som fisefine/jålete enn perfekte, så det er ikke noe mål for meg heller.
 
Last edited:
Hehe. Den var litt morsom og satt på spissen. Tenkte litt på det sist vi var på mc Donalds også. Vi hadde kosedag med eldste og kom fra kino. Det var lovlig sent ( alle barn legger seg jo kl 19) og det var fullt av barn og foreldre der. Jeg veit min datter legger seg litt seint innimellom og at hu får sånn mat som kos. Prøver å unngå flekker osv på klær, men håpløst til tider. Glemte å vaske babyen etter ett grøt måltid en gang også og han så ikke ut oppi vogna mens vi gikk tur i sentrum. Hehe. Elsker pose sauser. Min mann derimot er flinkere til å lage ring fra bunn, men jeg gjør det nesten aldri.
 
Jeg kan løfte hånden HØYT og rope høyt at jeg er laaaangt fra perfekt;)
Jeg elsker toro, bruker både mcdonalds og ipad som belønning.

Men sjokoladen den smugspiser jeg selv (midt i uka). :p
 
Ho hoho, her har jeg ikke tid til hjemmelaget mat fra bunnen hver dag. Toro funker bra, selv om det kanskje er mye salt o.l
Ellers elsker jeg junkfood, men kan ikke ha det nå pga svangerskapsdiabetes. Så jeg er langt i fra perfekt! Eneste vi er strenge på er snop og brus i ukedagene, og ingen skjermtid før leksene er gjort :)
 
Jeg er en av de som ikke spiser "sånn mat", hovedsaklig fordi jeg synes det smaker dritt og jeg blir fysisk dårlig av det.

Jeg elsker å lage hjemmelaget mat og bake brød, men jeg kjøper hovedsaklig ferdig og spiser ofte nok halvfabrikat og noen få gang helfabrikat(frossen pizza, fiskegrateng osv).

Jeg prøver å unngå godter, saft og slikt så langt det går, men bestikkelser skjer og vi koser oss ofte med kaker og slikt på café på en vanlig hverdag.

Jeg har sterke meninger om skjermtid, men setter fortsatt på en film når ting blir hektisk slik at jeg kan nyte en kopp kaffe, sitte på telefonen, lage middag osv.

Så nei, vi er nok ikke perfekte, men det er mange som lirer av seg prinsippene sine uten å løfte på fasaden for å vise realiteten :p
 
Hender vi spiser junkfood, men har i mange tilfeller lagd den hjemme fremfor mc donalds eller burger king.
Spiser ikke mye halvfabrikat da, men blir gjerne sånt på travle dager. Selv kunne vi vært mye strengere på skjermtid, der er vi litt slapp [emoji14]

Men selv om man er streng på enkelte områder så er man jo ikke perfekt. Langt i fra bra å være for streng heller, tror nå jeg da [emoji14]

Selv er jeg streng på at man skal "se stelt ut" når man går ut døra, prøver å lage mest mulig mat fra bunnen av (da jeg kan, og det er billig), vi prøver også å begrense barna når det kommer til sukkerinntaket og det har vi våre grunner til. Men alt med måte :)
 
Leser veldig ofte både her og på diverse forum at folk aldri går på mc donalds, mange lager mat helt fra bunnen av, barna spiser aldri godteri, og ser veldig lite på tv og iPad. Jeg går nok relativt ofte ut og spiser "junkfood" i forhold til majoriteten har jeg skjønt, men det er da alltid fullt av mennesker der. Er det slik at disse ikke er aktive på forum? Eller ikke tør innrømme hva de spiser? Og Toro og andre halvfabrikata selger mye mat, hvem kjøper den? Bortsett fra meg? :D jeg bestikker barna med sjokolade også jeg. Det funker det. Og lar de se på iPad så jeg kan ta en kaffi eller gå på do alene [emoji14] bør jeg skjerpe meg?

Har egentlig ikke noe budskap med innlegget, men føler meg fort ganske uperfekt som lar barna mine vokse opp slik. Menmen:p uperfekt og stolt, er ikke det noe? :D

Da er vi helt lik [emoji23]

Tror kanskje d er en blanding av begge deler, man kan lett bli halshugd på div forum, så tror enkelte pynter litt på sannheten noen ganger [emoji6]
Jeg lager masse mat fra bunnen av, men ikkje hver dag og eg kan lett lage hjemmelagde kjøttkaker men bruke saus fra Toro [emoji6]
Alt med måte tror eg er den rette vei og gå [emoji6]
 
Jeg for min del liker ikke fastfood. Har ikke vært på burger king eller mcdonalds på flere år, og den gangen var det fordi jeg var på ferie og det var eneste stedet langs motorveien det var sjans å få i seg noe mat.
 
Jeg gidder ikke å juge eller opphøye meg på forum.

Jeg premierer ikke barna med søtsaker, ei bestikker med det. Men, de kan få søtsaker/bolle/kake både tirsdag og fredag.

Jeg ønsker å gi barna mine et sunt kosthold og helst fra bunnen. Vi spiser mye økologisk og prøver minst to dager i uken med vegetar.
Vi kjøper stort sett kjøtt fra den lokale slakteren som er opptatt av dyrevelferd.

Vi liker å spise ute. Men barna mine får ikke spise barnemenyer som består av pølse og pomfritt. Vet ikke om det er å være perfekteller slem :p

Vi drar med oss barna verden rundt, fordi vi vil det. Lange flyturerer og heftige klima.

Jeg vil heller at vi skal se på felles filmer enn Ipad. Men begge får se på ipad, men jeg er med å bestemmer innholdet.

Frisk luft og leke ute er viktig. Om klokken er 19.30 og barna leker fint ute, får de leke videre.

Vi har ingen faste klokkeslett på legging. Vi takker ja til middag kl 19, med barna på slep.

Barna mine er alltid pent kledd. Fordi pappaen og jeg er det også.

Jeg er streng mamma når det gjelder å sitte ved bordet.

Jeg er helt sikkert både perfekt og dum mamma, i følge mine barn .
 
Her har lillegutt melkeproteinallergi, så vi lager fra bunnen av når det kommer til mat og spiser sjeldent ute med han medmindre vi får bestille noe uten melk. Halvfabrikata kan vi spise eller lage for en rask middag etter han har lagt seg. F.eks biffstrimler, gratinerte poteter (på sånn pakke eller i kjøledisken), men vi er nøye på innholdsstoffer. Vi vil prøve å være sunnere når det kommer til saltinnhold, tilsetningsstoffer, diverse krydderblandinger osv. F.eks kan ikke jeg spise gastromat krydderet pga ene sykdommen min. Det er direkte farlig for meg, og heller ikke noe bra. MSG, kunstige søtstoffer.. når det kommer til tv og elektronikk, så begrenser vi det veldig her i huset til poden, om han ser mye på slikt, så blir han urolig til natten. Kan fint la han få se litt Pingu eller Sunny Bunnies på YouTube så jeg får laget mat eller gå på do i fred. Noe mer enn det har han ikke behov for nå (er bare 16 mnd gammel også). Jeg har vært uheldig og har begynt å reagere på såper og diverse andre pleieprodukter, så der har jeg også strammet inn og er nøye på innholdsstoffer. Holder meg oppdatert på forskning og resultater av lengre større studier. Alt fra hva som er påvist kreftfremkallende, hormonforstyrrende til ting som kort og enkelt har en negativ påvirkning på helsen. Livsstilssykdommer er noe som har blomstret (og ikke på den fine måten) de siste årene :( å kose seg en gang i ny og ne har jeg ingenting imot, og gjør det med god samvittighet :) hva andre gjør legger jeg meg ikke bort i, da de er ikke meg og det er deres liv og de får gjøre det som passer dem. Man skal være forsiktig med å peke fingeren å si at den og den er dårlige foreldre fordi de lar ungene se mer på tv enn hva jeg ville tillat. Jeg tenker at man gjør sitt beste i den gitte situasjonen man er i :)
 
Leser veldig ofte både her og på diverse forum at folk aldri går på mc donalds, mange lager mat helt fra bunnen av, barna spiser aldri godteri, og ser veldig lite på tv og iPad. Jeg går nok relativt ofte ut og spiser "junkfood" i forhold til majoriteten har jeg skjønt, men det er da alltid fullt av mennesker der. Er det slik at disse ikke er aktive på forum? Eller ikke tør innrømme hva de spiser? Og Toro og andre halvfabrikata selger mye mat, hvem kjøper den? Bortsett fra meg? :D jeg bestikker barna med sjokolade også jeg. Det funker det. Og lar de se på iPad så jeg kan ta en kaffi eller gå på do alene [emoji14] bør jeg skjerpe meg?

Har egentlig ikke noe budskap med innlegget, men føler meg fort ganske uperfekt som lar barna mine vokse opp slik. Menmen:p uperfekt og stolt, er ikke det noe? :D
Jeg tenkte akkurat det samme som deg da jeg leste McDonalds-tråden. Vi er sjelden der (nærmeste MD er 17 mil unna), men når vi er der er det alltid fullt. Blir litt sånn Se og Hør. Alle leser det, men ingen har det hjemme [emoji6]

Jeg elsker burger. Statoil, Esso og YX har gode burgere [emoji4] Hadde sikkert vært stamkunde på McDonalds om vi hadde bodd i nærheten [emoji85]

Og jeg bruker Toro og Knorr. Og jentungens favorittmiddag er pølser. Så det blir det litt ofte. Med potetmos fra pose [emoji85]
 
Lite perfekte her i hus, men aldri sagt vi aldri gjør heller da ;) Alt med måte [emoji14]
 
Jeg er på flere forum og fb-grupper, og tenker mer at det handler om at forskjellige folk interesserer seg for forskjellig, og skravler forskjellige steder, helst om det de kan. På byggforumet gjør "alle" all snekring selv, og de bygger hus selv. Ingen ville gått for den lettvinte løsningen det er å leie inn en snekker, her er det mer vanlig. På hageforumet er det juks og latskap å bruke atamon, her ville ingen løftet et øyebryn. Ingen er vogngal i en bæregruppe, ingen bruker toro i en matlagingsgruppe. På mammaforum er folk mer opptatt av barn, og mer opptatt av å gjøre ting riktig med barna, selvfølgelig er vi mer "perfekte" enn gjennomsnittet. Ville jo vært litt rart om alle de mest bevisstløse foreldrene skravlet på mammaforum?
 
Er ikke Toro og lignende så ofte, men det hender (blant annet i dag)
Er også innom McD/BK noen ganger i løpet av året.

Hjemmelaget babymat, hadde egentlig tenkte til det, men ble ganske mye glass når barna var små.
Data/nettbrett, ops, ja hvorfor ikke.
Bestikkelser med litt godter, det skjer her også

Perfekt, nei det gidder jeg ikke
 
Ikke perfekt ;) Men ja, vi lager vanligvis middag fra bunnen når vi spiser hjemme, men er ofte ute og spiser eller har take out. Drar på mc Donalds av og til og koser oss :D streng på godis. Ikke streng på leggetid. Pent kledd. Streng på i pad og TV, slik at jeg kan bruke det som belønning eller så jeg kan slappe av eller lage middag mens de ser. Så langt fra perfekt!
 
De mest "perfekte" her inne er, etter mitt inntrykk, de som oppdrar barna sine såkalt pedagogisk riktig. De har heller ikke barn i trassalderen( eller selvstendighetsalderen) :p Selv lager vi ikke all mat fra bunnen, lar ungen få se til tider mye på både TV og iPad for å få litt ro, godteri noen ganger utenom helg, ha både flekker og småhull i klærne, osv. Velger å tro han blir en fin person likevel som voksen ;)
 
Rekker hånden opp og sier jeg ikke er perfekt :D vi spiser på mc'ern et par ganger i måneden og kan til og med spise godis i ukedagene hehe. Alt med måte ;)
 
Back
Topp