Er dette vold?

Du reagerer jo helt tydelig på dette selv så du vet svaret. Dette forholdet er ikke noe å satse på.
 
Det er kommet en ny lov i norsk lovverk som sier at barn som opplever og er vitne til psykisk eller fysisk vold skal vernes og det er straffbart. Du er klar over det at hvis noen får nyss i at du blir utsatt for en slik behandling av din mann så kan det tikke inn en bekymringsmelding til barnevernet hvor du kan ende opp med og få ett ultimatum at enten forlater du mannen din eller så tar de barna i fra deg. De er knall hard på sånt og de har ett godt samarbeid med politi.

Jeg håper du tar den avgjørelsen som er best for barna dine. De fortjener ikke og ha en slik hverdag og heller ikke se sin mor bli krenket på den måten! Du som menneske har likeverd og fortjener og bli elsket og verdsatt. Ingen skal bli behandlet sånt. Det er så enkelt for oss utenforstående og fortelle og si hva man skal gjøre... Men bør ikke barna våre være hovedprioritering nummer 1? Jeg håper du bruker vilje kraften din og henter styrken din fra barna til og forlate en sånn mann.

Nå er det flere som har kommet med tips på hvor du kan søke hjelp. Jeg ønsker deg masse lykke til! Barna dine og du fortjener det beste! Sender deg en styrkeklem.
 
Det er ikke dumt å få inn barnevernet. Hvis noen anonymt sender bekymringsmelding, vil barnevernet snart være på din dør. De vil anbefale mannen din "alternativ til vold" kurs som er gratis, men man må dra dit frivillig.

På lang basis kan de jo være gode å ha, også om de gir ultimatum om enten mann eller barn. Da tar du bare barna og drar :) Dette er en god løsning, ettersom han da vil ha fått muligheten til å skjerpe seg og få behandling, om han ønsker. I motsatt fall har han ingen å legge skylda på og du vil ha ditt på det rene.

NB! Om dere bestemmer dere for dette og venninna de skal ringe inn, så må dere ALDRI ringe fra hennes telefon og heller ikke avsløre deres relasjon til hverandre, navn, arbeidssted eller noe som helst som kan avsløre henne. Ring f.eks fra fellestelefonen fra nav, om de fortsatt fins. Telefonkiosk eller send inn melding pr brev anonymt.
 
Last edited:
Det du forklarer, så jeg i dag tidlig på dr.phil sitt show. Hans kone jobber med det, du burde sjekke det ut på nettsiden. Uansett så sier han at det er psykisk vold når han kaller deg stygge ting, kommanderer, gir deg dårlig selvbilde/selvtillit ved å si ting som at du er ubrukelig osv, at du ikke vil klare deg økonomisk uten han, manipulerer, og masse mer. Og fysisk vold, bare knipsingen i seg selv er langt i fra ok.

Det er vanskelig å forlate et "trygt" forhold, men barna dine fortjener virkelig ikke å oppleve at pappa gjør disse tingene mot mamma.
 
Skal det. Men redd for reaksjonen. Han er veldig god å snakke for seg og hyggelig når han snakker med andre. Så er redd jeg aldri blir trodd. Har to unger under 5. Har dårlig selvtillit også da han forteller meg stadig at jeg er syk i hodet.

Kom deg ut av det ja! Fortell familien din hvordan det er! Verken du eller barna dine har noe godt av det! Min stemor bodde med faren til stesøsknene mine i alt for lang tid. Han slo og tok kvelertak på henne. Min stesøster opplevde at broren hennes tok kvelertak på henne fordi han hadde sett pappa gjorde det på mamma. Stesøsteren min og kusinen blei også låst ute midt på vinteren i pysjamas fordi pappaen hennes var sur på henne.
De blei ikke trodd av omgangskretsen fordi "han var jo verdens hyggeligste mann". Han var psykopat og det er det de gjør. Blir godt likt av alle rundt, og manipulerer menneskene rundt seg.

Sender deg en stor klem :Heartred
 
Skal det. Men redd for reaksjonen. Han er veldig god å snakke for seg og hyggelig når han snakker med andre. Så er redd jeg aldri blir trodd. Har to unger under 5. Har dårlig selvtillit også da han forteller meg stadig at jeg er syk i hodet.

Hvordan går det med dere nå da?
 
Kom deg bort fra denne mannen.
Det begynner i det små og utvikler seg.
Kjenner til denne sorten. Begynte med stygge ord og risting, noe lugging. Såpass måtte man tåle. Så en dag slo han av full kraft med knyttneven i magen. Også det ville han bagatellisere med at det bare var et slag i magen og ikke farlig. Store smerter førte til legebesøk. Samtalen med legen ble en vekker. Ikke la det gå så langt at du blir psykisk ødelagt. Kom deg bort mens du enda har styrke og krefter til det.
 
Back
Topp