Er dette vold?

U

Usikker

Guest
Opplever dette: bli kallt stygge ting som idiot,fitte, lat, osv. Blir kasst ting på.( Ikke særlig tunge ting)blir kommandert til husarbeid. Må gjøre ting på partners måte. Partner hyler og skriker. Blir knipset i pannen.har også blitt dyttet og klemt i ei dør på det værste.Han kasster tingene mine i gulvet. Han mente det var min feil at han ble så sint.Er dette vold eller overreagerer jeg som han sier?
 
Dette er psykisk og fysisk vold, ja! Kom deg ut av forholdet med en gang!

Skal det. Men redd for reaksjonen. Han er veldig god å snakke for seg og hyggelig når han snakker med andre. Så er redd jeg aldri blir trodd. Har to unger under 5. Har dårlig selvtillit også da han forteller meg stadig at jeg er syk i hodet.
 
Kjære deg. Det er han som er syk i hodet, idiot og videre. Dette er fysisk og psykisk vold og du må kjappest mulig komme deg ut av dette. Vet at det er lettere sagt en gjort. Fortell dette til noen du kan stole på. Om du frykter reaksjonen hans, så kan du kanskje avtale at noen kommer å henter deg og barna et avtalt tidspunkt, så kan du informere han en liten stund i forveien om at du ikke ønsker å fortsette forholdet. Og så finnes det krisesenter rundt om kring du også kan henvende deg til ved behov. Stor klem til deg!!
 
Dra rett på krisesenter med barna, ikke informer han først!
 
Skal det. Men redd for reaksjonen. Han er veldig god å snakke for seg og hyggelig når han snakker med andre. Så er redd jeg aldri blir trodd. Har to unger under 5. Har dårlig selvtillit også da han forteller meg stadig at jeg er syk i hodet.

Klassiker denne altså. Han river deg sakte men sikkert ned. Og når selvtilliten og selvfølelsen din går ned går også hans terskel for hva han kan finne på å gjøre mot deg ned.
Kontakt et krisesenter, og kanskje også familievernkontoret for råd om hvordan du bør gå fram mtp fordeling av barna når far er voldelig mot mor.
 
Ja, dette er absolutt vold!
Du må ikke la ham bryte deg lenger ned enn han alt har.
Du er ikke syk, dum eller lat, dette er hans måte å bryte deg ned på, sånn at du skal tro du ikke kan klare deg på egenhånd, og at du ikke hat noen egenverdi.
DET HAR DU! Og du klarer deg absolutt alene! Ikke la ham, eller noen andre fortelle deg noe annet!

Ta opp alt han sier til deg hvis du får skjult en opptaker/telefon.
Spar på alt av meldinger.
Kontakt familievernkontoret, en advokat (det er gratis), og et krisesenter.
Så drar du med barna så fort du kan.
Forklare de tre instansene at han bedriver fysisk og psykisk vold, og at han er meget manipulativ.
De er vant med slike saker.

http://gratisrettshjelp.no/testside/juridisk-radgivning-for-kvinner/
http://www.krisesenter.com/finn-ditt-senter/


Send meg gjerne en PM hvis du trenger noen å prate med!

Masse lykke til videre, jeg håper du kommer deg vekk fra ham! <3 <3
 
Hei kjære deg.

Dette er hverken bra for deg eller barna dine, og du har fått noen gode råd her som jeg håper du tar til deg.
Vold i nære relasjoner er noe politiet tar svært alvorlig, særlig med barn tilstede.Du kan ringe dem når du vil, les mere her
https://www.politi.no/rad_fra_politiet/vold_i_nare_relasjoner/Tema_90.xhtml

Du kan gjerne ta kontakt med meg på pm, eller mailadressen min som du ser under her, om du ønsker. Jeg har taushetsplikt.
 
Kjære deg [emoji173] Han er psykopatisk, og det er ikke din feil! Jeg har selv blitt spist opp slik tidligere, jo raskere du kommer deg unna jo bedre.

Det er beintøft, men du må tørre å tro på at dette ikke har noe som helst med deg og gjøre. Han er syk, og du/dere får lide [emoji173]

Du har fått masse gode råd over her... Finn styrke og våg å se det for hva det er.
 
Dra på krisesenter. De er der for kvinner som ikke har psyke til å klare å gå selv. De blir også med deg hvis du må hente ting til deg selv eller barna. Så du kan bare dra med det dere står og går i så får du masse hjelp av krisesenteret. Min brors eks måtte desverre gjøre dette mot min bror. Da var bv og politiet med hu og hentet sønnen deres siden han hadde pappa perm og hadde ungen. Hu gjorde det rette og både hu og barnet har det bedre i dag. Vi feiret jul med dem. Selv om min bror er gal så er ikke det noe galt med hu. Håper kanskje deres venner og familie også forstår dette. Jeg har mistet en bror men fått en ny søster. Jeg er kjempe glad I hu og nevøen min. Så ikke tenk på venner og familie. Min mor og stefar var også med på julaften hos min brors eks. Mange stusser når vi forteller det, men vi får også skryt for å ha sett hvem som tar feil osv. Så ha litt tru på dine venner og få hjelp av ett krisesenter. Ingen menn eller kvinner skal oppføre seg som du beskriver din partner.
 
Ja, dette er absolutt vold!
Du må ikke la ham bryte deg lenger ned enn han alt har.
Du er ikke syk, dum eller lat, dette er hans måte å bryte deg ned på, sånn at du skal tro du ikke kan klare deg på egenhånd, og at du ikke hat noen egenverdi.
DET HAR DU! Og du klarer deg absolutt alene! Ikke la ham, eller noen andre fortelle deg noe annet!

Ta opp alt han sier til deg hvis du får skjult en opptaker/telefon.
Spar på alt av meldinger.
Kontakt familievernkontoret, en advokat (det er gratis), og et krisesenter.
Så drar du med barna så fort du kan.
Forklare de tre instansene at han bedriver fysisk og psykisk vold, og at han er meget manipulativ.
De er vant med slike saker.

http://gratisrettshjelp.no/testside/juridisk-radgivning-for-kvinner/
http://www.krisesenter.com/finn-ditt-senter/


Send meg gjerne en PM hvis du trenger noen å prate med!

Masse lykke til videre, jeg håper du kommer deg vekk fra ham! <3 <3

Hei. Jeg prøver å få tatt opp samtale. Men noen ganger skjer det uforutsett at han klikker på meg. Han sender veldig korte meldinger. Men jeg noterer ned dato og hendelser. Dette for å bruke selv også når jeg blir usikker. I dag har han skrøytet masse av meg og strøke meg på armen. Så går det et par dager så ja... Han har sagt så mange ganger at jeg er syk i hodet og er virkelighetsfjern at jeg tviler så sterkt på meg selv. Jeg får støtte av ei veldig god venninne.
 
Kjære deg [emoji173] Han er psykopatisk, og det er ikke din feil! Jeg har selv blitt spist opp slik tidligere, jo raskere du kommer deg unna jo bedre.

Det er beintøft, men du må tørre å tro på at dette ikke har noe som helst med deg og gjøre. Han er syk, og du/dere får lide [emoji173]

Du har fått masse gode råd over her... Finn styrke og våg å se det for hva det er.

Takk.. Skal finne styrken. Må bare innse at det er feil å ha det slik.
 
Hei kjære deg.

Dette er hverken bra for deg eller barna dine, og du har fått noen gode råd her som jeg håper du tar til deg.
Vold i nære relasjoner er noe politiet tar svært alvorlig, særlig med barn tilstede.Du kan ringe dem når du vil, les mere her
https://www.politi.no/rad_fra_politiet/vold_i_nare_relasjoner/Tema_90.xhtml

Du kan gjerne ta kontakt med meg på pm, eller mailadressen min som du ser under her, om du ønsker. Jeg har taushetsplikt.


Takk. Har vært inne å lest. Men va tror du politiet hadde gjort?. Han er ikke slik han banker meg blå. Men er allikevel ikke grei.

Har ei god venninne å snakke med. Men takk for at du skrev til meg.
 
Takk. Har vært inne å lest. Men va tror du politiet hadde gjort?. Han er ikke slik han banker meg blå. Men er allikevel ikke grei.

Har ei god venninne å snakke med. Men takk for at du skrev til meg.
Politiet kan hjelpe deg. Om du ønsker hjelp.
 
Du må forstå at han er psykopatisk, og med vilje bytter på å være "grei" og nedbrytende.
Det er for å holde deg der, og for å sørge for at du forblir selvutslettende og "svak."

Du er nødt til å få hjelp til dette, for ellers bare haler han deg inn igjen hver gang, og kommer til å knuse deg i en eventuell rettssak om barna. :/
 
Ville veldig anbefale deg å gå no før det går for langt.. Særlig med tanke på at du har barn :)

Var sjølv i eit forhold i rundt 5 år kor det begynte heilt fantastisk, men utan at eg merka det var eg plutselig nedbrutt og følte eg ikkje var verdt noke som helst. Var sammen med han fra eg var 13-18, og det gikk såpass langt at eg slo og skjelte ut mor mi når ho prøvde å holde meg heime fordi eg visste han kom til å klikke om eg ikkje møtte opp hos han når han ville.. Ting eskalerte, og han var veldig grei med meg særlig når andre var rundt oss, og ingen skjønte at det var noke gale utanom at han blei lett sjalu (var sjalu på meg og søskenbarnet mitt). Tapte han i spill som gjorde han sint reagerte han med å slå meg i låra, tvang meg til å ha sex når eg ikkje ville, lata eg som eg sov gjorde han det uansett +++.. Når eg endelig innsåg kor langt det var gått tok det meg nesten 1 år å komme meg frå han, og når eg endelig klarte det sprang han etter meg med kniv og øydela alt eg eigde og hadde omtrent utanom kle.

Mi erfaring e at det lettaste e å fortelle det til ein du e nær og stole på, so du har støtte og hjelp om du treng det. Gjerne noken som kan vere med deg til krisesenteret eller rett og slett køyre deg ein plass du føler deg trygg, ein sofa hos dine foreldre eller kor som helst. Og uansett kor vanskelig det føles, kor tungt det e, om det føles feil eller om han plutselig har ein god dag og kjøper blomster og steller med deg, ikkje trekk deg! Veit det er vanskelig, brukte som sagt over eit år på å få til det samme sjølv, men på den tida hadde eg mista nesten alle rundt meg pga eg stengte meg inne for å skjule alt som skjedde. Ver sterk og tenk på at alt går bra til slutt <3 Om du e redd for han kan du òg reise rett på politistasjonen å forklare saken for dei, var det eg gjorde når det gjekk så langt at han prøvde å drepe meg..

Masse lykke til, eg veit du vil klare det <3 Om ikkje du klare det i dag, så vil du klare det til slutt og dess fortare dess bedre for både deg og ungane dine :) Om dei vil savne pappaen sin, so vil dei uansett ha det bedre med ei trygg og god mor <3
 
Takk.. Skal finne styrken. Må bare innse at det er feil å ha det slik.

Feil blir galt ord [emoji173] Du fortjener ikke å ha det sånn... :-( Ikke barna heller. Tenk på deg selv så du får det bra [emoji173]
 
Opplever dette: bli kallt stygge ting som idiot,fitte, lat, osv. Blir kasst ting på.( Ikke særlig tunge ting)blir kommandert til husarbeid. Må gjøre ting på partners måte. Partner hyler og skriker. Blir knipset i pannen.har også blitt dyttet og klemt i ei dør på det værste.Han kasster tingene mine i gulvet. Han mente det var min feil at han ble så sint.Er dette vold eller overreagerer jeg som han sier?

Dette er absolutt vold men jeg forstår om du ikke vil ringe politi eller dra på krisesenter. Jeg er jurist og har jobbet en del med voldsutsatte kvinner og det tar alltid tid før de greier å gjøre noe aktivt fordi de ofte tenker at det er høy terskel osv. Anbefaler deg å snakke med venninen din hver gang noe skjer og skrive dagbok. De gangene det har vært tale om rettssak enten pga volden eller en barnefordelingssak så har slike dagbøker stor vekt bevismessig. De som utøver vold på denne måten er nemlig ofte slik utad: sjarmerende og vanskelig å tenke seg at de ville gjort noe slik. Derfor er det viktig med dagbok og og si ifra til en venn. Du er modig som har innsett med deg selv at det han gjør kanskje er feil - selv å innse det tar vanligvis lang tid. Jeg var selv også i et voldelig forhold da jeg var yngre - han banket meg heller aldri blå men jeg ble isolert fra fam og venner og fryktet for livet et par ganger da han ble sint. Fant etterhvert ut av at han slo eksen sin - møtte henne et par ganger og hun vsr helt nedbrutt.

Så for deg og barna dine må du være modig litt til og gjøre noe med situasjonen. Du kan gå til politiet og melde fra så de får det registrert, hvis du bor i Oslo kan jentene i JURK være med deg som støtte til politi for å melde ifra. Politi kan gi deg voldsalarm. Gjerne da ta med dagboken. Du trenger ikke flytte til krisesenter - men du kan ta kontakt med de og dra for en samtale. Jo flere som vet om situasjonen jo lettere blir det for deg å forlare han. Du kan også dra til familievernkontoret alene uten at han vet om det og forklare at du snart vil ha behov for mekling (hvis du forlater ham ifm barnefordeling) og forklare situasjonen. Dere kan da mekle hver for dere - så du slipper å sitte i et rom med han og prøve å bli enig. Uansett lykke til!
 
Opplever dette: bli kallt stygge ting som idiot,fitte, lat, osv. Blir kasst ting på.( Ikke særlig tunge ting)blir kommandert til husarbeid. Må gjøre ting på partners måte. Partner hyler og skriker. Blir knipset i pannen.har også blitt dyttet og klemt i ei dør på det værste.Han kasster tingene mine i gulvet. Han mente det var min feil at han ble så sint.Er dette vold eller overreagerer jeg som han sier?

Hvordan går det med deg?
 
Back
Topp