**Eggerøra**'s tenkerier *Lilling er stor og flink gutt*

Tiden flyr, jeg er 16 uker alt!! (jepp, vet mange her er halvveis da men.. )
Og i helga begynte jeg å kjenne spark, helt tydelig
Idag var vi hos JM, og hun måtte lete en stund, men til slutt fant hun en sterk og fin hjertelyd på 140 slag/min
Akkurat samme som Lillingen lå på første gang vi hørte hans

Så nå er det moro å være gravid

Symfysemål lå på 15cm, og alt var ellers vel


MEN har jobbet hele helga, og overtid idag, så er sliiiiten Men det går seg til, gleder meg til frihelg neste helg
Men har ikke fått fulgt med her inne på noen dager da, så god klem til alle
 
 
Lilling er viss syk, for første gang siden september! Hoste og småvarm igår (begynte vel kvelden før, han lå hos bestemoren), ville ikke ha mat, og forlangte å legge seg kl fem igår... sov fra seks igår til syv i morges.. Kun våken et par-tre ganger igårkveld og kl tre inatt.. Varm og trett..

Nå på morgenen er han i bedre form, og ikke så varm. Har spist en banan og drukket endel vann, under pledd på sofaen med Byggmester Bob på TV

Spent på hvordan dette blir, jeg.. Jeg har selv vondt i halsen, håper han ikke får det slik, det er så voondt


Forresten er jeg 17+1 idag, bare to uker til UL!!

Ønsker alle en fin dag da
 
Da har vi endelig fått sett lille Minien 
Fikk se lenge på h*n, men h*n lå litt vanskelig til, så hun fikk ikke sett ordentlig på hjertet, samt at blæren var tom, så hun ville ha meg tilbake i morgen for å prøve igjen, å se hjertet, og se om blæren fyltes...

Syns hun så leeeeenge på hjertet, viste oss at det lukket og åpnet seg osv...håper hun ikke holdt tilbake noen bekymringer da... Blir nok en søvnløs natt igjen, sov ikke så godt inatt fordi jeg var så spent

Håper hun vil se etter kjønnet i morgen da, hvis alt annet ellers ser fint ut, tror ikke hun akkurat prioriterte det idag...


Lille nydelig:




  Syns selvfølgelig h*n er nydelig, og veeldig lik storebror 
Er ikke typen som blir bekymret, syns bare det var så rart at hun først sa hun så dårlig, så fikk hun et skikkelig bra bilde og så lenge på det, viste oss kamrene og hvordan klaffene lukket og åpnet seg, og så ville ha oss tilbake og se mer... Men er selvfølgelig bare glad fordi hun er nøye, og at jeg får se lille gull igjen
Sambo har ikke mulighet til å bli med i morgen, så da får mamma være med Ble kjempeglad, hun har jo aldri sett UL før hun, var ikke slikt da hun gikk gravid

En tilg til, hun UL-damen var kjempekoselig, men så prøvde hun fortvilt å få mini til å flytte litt på seg, så hun tok UL-apparatet og dyttet og ristet og gnudde på magen, så jeg ble helt øm Turte ikke si noe jeg...

Jeg har vært så redd for at Mini skulle drive turbo slik at vi ikke fikk sett noe, for h*n er en svææært aktiv krabat. Men i morges rakk jeg bare hive i meg et glass melk før UL, og det var visst ikke mye å våkne for Så er nok derfor h*n var så rolig. Sparket bare litt, smattet og snudde seg littegranne, suttet på fingrene og koste seg Så i morgen skal jeg ha i meg litt mat før UL, kanskje en nugatti-skive
 
Da har jeg vært på UL igjen. Mamma ble med, og jeg tror det var en stor opplevelse for henne 
Lille mini var ikke så samarbeidsvillig idag heller til å begynne med, men så drakk jeg en halv is-te, og da ble det liv, gitt

Hun fikk sett at blæren var fylt, og så vidt hun kunne se var hjertet også finfint

Så sa hun at hun ville bli veldig overrasket om det ble en gutt, da hun ikke kunne se noen tiss Men hun kunne jo ikke love noe 100%..

Jeg er  så glad nå, lille mini var så skjønn der hun lå med hendene foran ansiktet og koste seg. På ett rtidspunkt lå hun opp-ned i den merkeligste vinkelen jeg har sett sprek, ja
 
For en goood tid tilbake siden lånte vi noen lydbøker til Lillingen for å høre på i bilen. Favoritten ble "mamma mø bygger hytte" (som forøvrig inneholder "tigerkråka" også, som ble min egen storfavoritt som jeg ofte lo høyt av.. ). Enivei... Måtte jo levere disse tilbake en gang, og gjorde dette... Siden det har jo Lillingen maset og maset og maset hver gang vi har satt oss i bilen, og vil høre mamma mø bygger hytte, og blitt lei seg når vi ikke har den 

Så jeg lovte at jeg skulle kjøpe ham den. Gikk laaaaang tid før jeg klarte å huske å gå inn på nett og bestille, i tillegg var de svindyre (eller, alt er relativt, men kostet 170kr pr stk). Bestilte to bøker da, "mamma mø bygger hytte" og "mamma mø prøver sklia!" eller noe slikt... Venter til jeg får mail om at bestillingen er sendt, før jeg forteller det til lillingen, slik at vi kan sjekke postkassen i spenning sammen

Igår hentet mamma posten sammen med Lilling, og da var pakken kommet, men det skjedde så mye der og da, at han ikke fikk sett at den kom (mamma skjønte ikke at det var den), og jeg åpnet den på kvelden fordi jeg syns den så noe merkelig ut i formen..bare for å oppdage at det var to vanlige bøker!!!

Ååååååh! Jeg hadde bare søkt på "lydbok mamma mø", og så bladd meg ned til "rett" bok og bestilt uten å tenke mer på det... Så jeg skyndet meg inn og bestilte to LYDBØKER igår...håper de kommer fort..... Gah! Sambo mente vi skulle beholde bøkene også da, Lilling elsker jo Mamma mø, og å lese i bøker, så da gjorde vi det
 
Idag tok jeg endelig steget og bestilte meg legetime. Sliter med kraftig hodepine og har gjort det lenge, og har nå begynt å våkne med det også. Tenkte det er best å sjekke alt som sjekkes kan, slik at jeg er sikker på at det ikke er noe svangerskapsrelatert. Ringte legekontoret i morges, forklarte at jeg er halvgått i svangerskapet, og slikter med hodepine, og ønsker en ekstra sjekk, hadde tatt urinprøve og alt. Fikk time halv ti.

Så kommer jeg til legen, som spør om hva han kan hjelpe meg med. Jeg sier at jeg sliter med kraftig hodepine, og ønsker at han sjekker BT, urin, blod osv for å evt utelukke jernmangel, høyt BT og slikt. Han spør litt om det er noe ekstra for tiden, om det er noe stress eller slikt. Jeg sier at det er jo det, da jeg jobber ganske masse, og at det er en ting jeg også vil snakke litt om; sykemelding.

Så spør han om jeg tar noe mot hodepinen, og jeg sier at jeg hittil kun har tatt en stk paracet to kvelder, og det var når jeg var sprekk-sjuk med influensa, fordi jeg ikke liker å ta slikt i svangerskapet.

Han tar en full nevrologisk undersøkelse, og kjenner på nakken. Spør om jeg har van i beina, og jeg sier at det har begynt å bli mer og mer, og at jeg har vonde merker etter sokkene på kvelden. Han sjekker, og sier at det er vel mer på kveldene. Han kjenner på nakken, og finner at jeg er stiv og øm. Han anbefaler meg å tenke over arbeidsstilling osv. Han sier at fysio kanskje kunne vært nor, å få knadd litt, og jeg sier at jeg går til manuellterapeut pga bekkenet, men at jeg kanskje må ha en ny henvisning da, og at det måå jeg dekke selv da, noe han bekrefter. Vi snakker litt om fysio, han spør om fys.ter. sier noe, og jeg forteller at jeg i sist svangerskap gikk og trente to ganger i uka, imens nå bare rugger han litt på meg og strekker litt, vil ikke gi meg øvelser. vi rister litt på hodet av dette og ler litt.

Han skriver ut sykemeldingene, en for hver jobb (har to). Så anbefaler han meg å gå fire turer i uka. Jeg sier det blir kanskje litt lite aktivitet, når kvelden kommer er jeg helt kake... Jeg får utskrift av info om spenningshodepine.

Når vi avrunder timen sier han at jeg ikke må være så redd for å ta smertestillende, og anbefalte meg å ta en paracet og en ibux når det er ille. Jeg ser på ham, og sier at han må jo ikke anbefale meg å ta ibux, da det er forsket på og funnet farlig. Han blir paff, og sier at det er jo så mye forskning. Hva sier denne forskningen da, spør han litt sånn eplekjekt. Jeg sier at jeg husker ikke nøyaktig, men at det hvertfalle er påvist at det kan være svært skadelig for foster og svangerskap. Han stopper meg i snakkingen, ser lenge på meg og spør......
























































er du gravid...??
 
ORIGINAL: snuppis!

   



Herremin for en lege du har [8|]


ja [X(]
men sånn egentlig så er han super da, må ha vært stresset... [>:]
 
Er fryktelig dårlig å ta bilder denne gangen, men jøss så mye som skjer på 5 uker da gitt 

 
Tusen takk Snuppis [:)][:)][:)]
 
-"Mamma, kan du komme inn i hytta mi?"
- "Mamma klarer ikke å krype dit, vennen"
- "Trøv, mamma, du må trøve, pom igjen, du klare det, mamma, du e så flink!"


Nesten så jeg prøvde til slutt, vettu! Motivator de lux

(til info var mitt "nei" basert på en kombinasjon av vondt bekken, kynnere, stor mage og en hytte med omtrent 1/2m takhøyde...)
 
Back
Topp