ED hos maigaard :) flere?

Mannen skal reise nedover til Danmark nå på tirsdagen for og gjøre sine ting :) så er det bare å vente egentlig til syklusen til donoren starter :) jeg må vente til neste mens kommer mtp at det ikke er klart til jeg får nå.. så liiiitt lengre venting pga det, men det klarer vi ;) blir spennende og se hvor mange man kanskje får på frys osv :O
 
Fikk vite at det blir uttak i slutten av kommende uke. Så da blir jo spørsmålet om det blir tidligere innsett? Da er jeg jo i rute til og starte på mine medisiner sånn nøyaktig faktisk. På dag 9-10. har eggeløsning selv ca den 15-16. så vi må bare vente og se da :)
 
Nei, her ble det ingen innsett før NESTE syklus… jaja… eeeenda mer tid til og trene kondis. Styrken er bedre, men kondisen er ræva :p jeg må visst ta østrogen også ser jeg, så 4 forskjellige medisiner. Bar på apoteket igår og fant ut at dem må bestille noe. Henter noe i morgen og har liggende til jeg starter da :) eller jeg skulle vel strengt tatt bare ventet til resultatet er der før jeg betaler noe? Hmmm. Kan jo være riktig så uheldig og få 0 stk til innsett… så sånn er stova nå. Donoren har visst sjekk idag, så blir spennende og høre hva dem ser på skjermen :D uttaket regnes med å være i slutten av uka :) tiden går forholdsvis fort egentlig. Må bare ha nok å gjøre :p
 
Lite tips! Jeg hadde et forsøk der jeg brukte lutinus og reagerte veldig på denne. Ble så sår nedentil og kløe og ja. Spontanabortere i uke 7 så ingen fullført graviditet. Ved neste forsøk spurte jeg klinikken om det fantes noen alternativer og de foreslo da injeksjoner. Brukte da prolutex som settes subkutant (i fettet) i magen t.o.m uke 12. Selvfølgelig litt ubehagelig å stikke seg selv i magen, men så mye bedre enn alt griset og sårheten og kløen med vagitorier. Det gjorde hele opplevelsen av ivf mye lettere for meg allefall. Og nå er jeg i uke 33 og alt bra med baby! Så veldig tro på prolutex inj :)
 
Lite tips! Jeg hadde et forsøk der jeg brukte lutinus og reagerte veldig på denne. Ble så sår nedentil og kløe og ja. Spontanabortere i uke 7 så ingen fullført graviditet. Ved neste forsøk spurte jeg klinikken om det fantes noen alternativer og de foreslo da injeksjoner. Brukte da prolutex som settes subkutant (i fettet) i magen t.o.m uke 12. Selvfølgelig litt ubehagelig å stikke seg selv i magen, men så mye bedre enn alt griset og sårheten og kløen med vagitorier. Det gjorde hele opplevelsen av ivf mye lettere for meg allefall. Og nå er jeg i uke 33 og alt bra med baby! Så veldig tro på prolutex inj :)
Tusen takk ❤️ jeg reagerte også veldig på lutinus da vi drev på offentlig med mine egg.. nå har jeg fått en gelé som skal være mye bedre, men skal høre med dem :) så den injeksjonen var veldig mye bedre? Ingen kløe ig sårhet i det hele tatt? :D gratulerer forresten ❤️
 
Tusen takk ❤️ jeg reagerte også veldig på lutinus da vi drev på offentlig med mine egg.. nå har jeg fått en gelé som skal være mye bedre, men skal høre med dem :) så den injeksjonen var veldig mye bedre? Ingen kløe ig sårhet i det hele tatt? :D gratulerer forresten ❤️

Det kan hende geleen funker godt da :) Ja mye bedre. Eneste er jo at man kan bli litt blå/øm der man stikker på magen, men byttet på områdene jeg stakk på og det var jo ingenting sammenlignet med hvordan lutinus var. Injeksjonen ga ingen reaksjoner som kløe, sårhet, svie eller noe nedentil. Helt som vanlig der og det synes jeg var veldig godt mtp jeg måtte bruke progesteron til uke 12. Anbefales veldig! Tusen takk! Ønsker deg masse lykke til videre:Heartred
 
Jeg måtte endre navnet på tråden til høsten, da vi ikke er på høst lengre :p vi venter nå enda på at neste syklus skal starte ;) er nå på dag 16. går litt i tregeste laget :p

Dem medisinene jeg skal starte med er hjertealbyl, prednisolon, crinone progesteron gelé, acetylsalisylsyre og progynova… noen som har erfaringer med disse her? :p
 
Jeg måtte endre navnet på tråden til høsten, da vi ikke er på høst lengre :p vi venter nå enda på at neste syklus skal starte ;) er nå på dag 16. går litt i tregeste laget :p

Dem medisinene jeg skal starte med er hjertealbyl, prednisolon, crinone progesteron gelé, acetylsalisylsyre og progynova… noen som har erfaringer med disse her? :p
Hjertealbyl e, er det vanlig albyl e?
 
Ja, det er nok bare danskene som kaller den det, men nå ser jeg jo at jeg har fått acetylsalisylsyre og ikke den albyl’n :p rotet gjennom dem som jeg hentet.. men samme virkemåte osv..
Jeg gikk på prednisolon ved innsettet i desember pga elveblest pga cyclogest. Ble gravid men mistet. Brukte ikke prednisolon ved første donor innsett i juni så tenker litt det at kanskje om jeg hadde brukt det da så hadde det festet seg. Denne gangen skal jeg starte med 150 mg albyl e og 5 mg prednisolon og cyclogest 5 dager før innsett. Hvor store doser skal du ha? Du skal kanskje ha styrt syklus du og siden du og skal ha progynova :) jeg skal ha styrt syklus og progynova fir første gang. Begynner med progynova 2 syklusdag. Ved donor innsett så skal man uansett starte med albyl e fra uke 10 pga litt større sjanse for svangerskaps forgiftning ved eggdonasjon sa klinikken. Ikke at jeg helt vet hvorfor.
 
Jeg skal bare ha 5 på prednisolon jeg også. Eneste at jeg fikk sååååå matsug. Ble ikke mett, så tror jeg må kontrollere litt bedre nå :p enda ikke hørt noe om jeg skal ha styrt syklus eller ikke. Får sikkert vite når jeg mailer om mens eller noe? Tusen takk for svar ❤️
 
Jeg skal bare ha 5 på prednisolon jeg også. Eneste at jeg fikk sååååå matsug. Ble ikke mett, så tror jeg må kontrollere litt bedre nå :p enda ikke hørt noe om jeg skal ha styrt syklus eller ikke. Får sikkert vite når jeg mailer om mens eller noe? Tusen takk for svar ❤️
Progynova brukes bare ved styrt syklus fikk jeg beskjed om :) man skal da ikke ha eggløsning men passe på at slimhinnen blir bra nok :) vet du hvor høy dose albyl e du skal ha? :)
 
Nå er jeg endelig på cd 1 igjen :) oppstart på progynova på søndagen. Så har jeg fått beskjed om en scanning på dag 15. hvordan foregår det? Må vel bestille time hos gyn i Tromsø.. noen her som kan anbefale en? Jeg harvært hos Berit Aune en gang tidligere, men er kanskje flere? :)
 
Back
Topp