Dritt lei - syteforum

Haha... Sånn egentlig burde jeg vel ha født oppi badekaret, men tenker det holder som smertelindring. Ei venninne av meg som fødte i badekar fortalte om at hun både tissa og bæsja oppi badekaret, noe som vel og merke er normalt, men at hun da i tillegg ble så tørst at hun drakk av vannet hun lå oppi. Der og da bestemte jeg meg for aldri å føde i vann! :p ;)
Ordlista mi gjorde om svømmehud til tur...

Jeg ønsker ikke å føde i vann. Tror det er sunt at babyene får presset vann ut av lungene under fødsel...
 
Haha... Sånn egentlig burde jeg vel ha født oppi badekaret, men tenker det holder som smertelindring. Ei venninne av meg som fødte i badekar fortalte om at hun både tissa og bæsja oppi badekaret, noe som vel og merke er normalt, men at hun da i tillegg ble så tørst at hun drakk av vannet hun lå oppi. Der og da bestemte jeg meg for aldri å føde i vann! :p ;)
Så ærlig funfacts om fødsel, dette kommer ikke fram i magasinene liksom.

Jeg husker de på føden lurte på om jeg ikke ville ha på meg noe klær under fødselen, men jeg syns det var best å være kliss naken, litt utypisk meg, ser det for meg nå, mye kropp som spradet rundt he he,

Vi hadde snakket om at klyster sikkert var lurt også, men riene hagla og da min mann minnet meg på klyster, var det liksom det siste jeg kunne tenke meg, å sitte på do liksom. Ble vel litt sånn urkvinne fødedame i min egen verden uten et gram av sjenanse...

Ikke så glamorøst for min mann, men han har heldigvis hatt vett til å ikke kommentere noe :)
 
Haha... Sånn egentlig burde jeg vel ha født oppi badekaret, men tenker det holder som smertelindring. Ei venninne av meg som fødte i badekar fortalte om at hun både tissa og bæsja oppi badekaret, noe som vel og merke er normalt, men at hun da i tillegg ble så tørst at hun drakk av vannet hun lå oppi. Der og da bestemte jeg meg for aldri å føde i vann! :p ;)
Har hørt det samme om at man kan både tisse og bæsje under pressriene...og i tillegg kommer en del blod og annet gørr. Så det frister ikke å føde i badekaret for min del heller, men vil gjerne bruke det som smertelindring
 
Så ærlig funfacts om fødsel, dette kommer ikke fram i magasinene liksom.

Jeg husker de på føden lurte på om jeg ikke ville ha på meg noe klær under fødselen, men jeg syns det var best å være kliss naken, litt utypisk meg, ser det for meg nå, mye kropp som spradet rundt he he,

Vi hadde snakket om at klyster sikkert var lurt også, men riene hagla og da min mann minnet meg på klyster, var det liksom det siste jeg kunne tenke meg, å sitte på do liksom. Ble vel litt sånn urkvinne fødedame i min egen verden uten et gram av sjenanse...

Ikke så glamorøst for min mann, men han har heldigvis hatt vett til å ikke kommentere noe :)

Haha... Ja har hørt at man går litt ut av sin egen komfortsone, selv om jeg har litt vanskeligheter med å se det for meg :p

For å si det sånn, de siste månedene som førstegangsgravid er det myyyye nytt jeg har lært som hverken står i magasiner eller vises på tv-serier. Der skal liksom alt være så idyllisk og koselig ;-)
 
Halsbrann, uvelhet, bekkensmerter gjør at jeg nå sitter foran tv'en, kl 4 på natta! Er så lei av at uansett hva jeg spiser så kommer halsbrannen. Noe trigger det mer, for eks hvitt brød eller pizza! Og det har jeg spist i kveld. Og gaviscon hjelper bare litt... Sukk...
Og bekkensmertene er ganske ille. Har riktignok holdt på mye i dag med husvask og handling og pynting til påske... Og straffes nå. Det er så ille at de ti første skrittene så svikter venstrebeinet liksom... Men når jeg går meg varm så går det bedre. Men må innrømme at det bekymrer litt.
Enda tre uker til termin...
 
Jeg må opp hver natt jeg også. Hoftene er helt mørbanket av å ligge, og når jeg er oppe blir jeg sulten, så det blir gjerne frokost i 4 tiden. Du verden å A menneske jeg skal være for tiden:)
 
Inatt hadde jeg helt syk med halsbrann. Våknet hver time og måtte ta en slurk med gaviscon. Tror jeg drakk opp ei halv flaske inatt alene. Igår hadde vi kjøpt slikt røyka slow-cooked pork kjøtt til middag. Aldri om jeg spiser det igjen mens jeg er gravid :(
 
Inatt hadde jeg helt syk med halsbrann. Våknet hver time og måtte ta en slurk med gaviscon. Tror jeg drakk opp ei halv flaske inatt alene. Igår hadde vi kjøpt slikt røyka slow-cooked pork kjøtt til middag. Aldri om jeg spiser det igjen mens jeg er gravid :(

Jeg hadde det sånn natt til lørdag, og på fredag hadde vi ferske reker m/loff og tilbehør.. Tror loffen var årsaken tiø halsbrannen, og det skal jeg iallefall styre unna til etter fødselen :p jeg hadde ingenting å lindre halsbrannen med da, så måtte bare finne meg i det, men våkna flere ganger i løpet av natta :/
 
Husj halsbrann har jeg også hatt i dag, har spist noe polarbrød som jeg tror har skylda. Ble vel litt for fint brød. Vant til litt mer fiber.
 
Jeg hadde det sånn natt til lørdag, og på fredag hadde vi ferske reker m/loff og tilbehør.. Tror loffen var årsaken tiø halsbrannen, og det skal jeg iallefall styre unna til etter fødselen :p jeg hadde ingenting å lindre halsbrannen med da, så måtte bare finne meg i det, men våkna flere ganger i løpet av natta :/
Uff forferdelig. Alle disse tingene man ikke tenker over til daglig. Jeg hadde nok ikke klart å sove igjen hadde det ikke vært for gaviscon. Jeg viste virkelig ikke hva halsbrann betydde før de siste par ukene nå :)
 
Nå er jeg dritt lei. Må opp en gang i timen for å gå på do, hode er så langt nede att jeg må ta museskritt for å komme meg fram, vagger som ei gås og får strålende smerter fra lysken og ned lårene. Blir fort småkvalm (da hjelper bare sjokolademelk). Har enda over to uker igjen og gleder meg til å få sove!

Da var dagens syting overstått, og jeg kan nyte resten av dagen som høygravid :)
 
Er så ferdig med å gå gravid nå kjenner jeg........ Znork.....


Enig!!!! Disse siste ukene er noe ekstra dritt for både humøret og helsen.. Kunne gjerne ha sovet meg igjennom det!!Selv om dette er absolutt siste gang jeg går gravid, så er det ikke noe å nyte og kose seg med...
 
Herre, jeg har i tillegg til alle gravid plagene blitt superforkjøla! Hoste, snørr, vondt i bihulene, sår hals og føler meg generelt crap (som om jeg ikke følte meg dårlig nok fra før)
 
Back
Topp