Drikker du kaffi i svangerskapet?

M

Moderator Steffen

Guest
Hva med andre koffeinholdige drikker, som cola og pepsi max, eller energidrikker? :)
Her kan du lese om koffein i svangerskapet, og hvorfor det kan være lurt å prøve å trappe ned litt!
 
Koppen på morran MÅ jeg ha. Det er for de rundt meg sin skyld også :p Men har kutta ut resten :)
 
Jeg drikker cola, dessverre. Prøver å kutte ned, drikke så lite som mulig.
 
Drikker 1-2 (svake) kopper kaffe, går mot slutten av graviditeten og lysten har sånn sakte kommet tilbake :happy:
Så dette var feil forum, beklager !
 
Last edited:
Vurderer å begynne ettersom koffein kan føre til lavere fødselsvekt - i min familie fødes det nemlig bare sumobabyer, og det synes jeg høres unødvendig skummelt ut. Men ettersom jeg ikke liker kaffe, knapt drikker te og kun drikker cola når blodsukkeret er under skosåla, så får jeg nok heller akseptere en kjempebebis ;-)
 
Drakk ikke kaffe før svangerskapet (annet enn en og annen kaffe mokka eller latte). Drikker noe cola, pepsi eller urge - men ikke hver dag. Har blitt et par kopper te i høst men her hjemme har jeg te uten koffein og. Har vel ikke drukket noe med koffein siden søndagen nå, så er ikke akkurat på grensa av anbefalt mengde. :p
 
Har ikke hatt så veldig lyst på kaffe, men tar en kopp i ny og ned! Men har blitt mye lett cola brus og noe cola når kvalmen sto på som værst :p
 
Nei, frister ikke. Sniffer kaffebønner ganske ofte da, det lukter godt!
 
Drikker ikke kaffe noen gang, men TE er jeg glad i :p Holder meg til 1-2 kopper inni mellom bare. Ellers så får jeg ikke i meg det som var det beste jeg viste før jeg ble gravid Pepsi Max cherry. Nå må jeg ha meg en Nestea white peach i helgene i stede eller når cravingen er ille :D
 
Holder meg til en kopp om dagen på jobb. I helgene er det av og til det blir to.
Drikker ikke noe cola etc i tillegg da.
 
Lysten på kaffe er borte. Men drikker endel pepsi max
 
Har rasjon på 0,5l cola zero per dag. Det tilsvarer ca 65mg koffein så jeg tenker at det er innafor. Er storforbruker av cola til vanlig[emoji85]
 
Drakk ikke kaffe før svangerskapet heller, så drikker ikke nå :) er ikke glad i cola og energidrikker heller så jeg holder meg bare unna :)
 
Back
Topp