Drikker dere alkohol på 17 mai??

Kan hende det blir en øl eller to til middagen på kvelden på enten mannen eller meg. En av oss skal vel kjøre hjem og. Men ingen blir fulle :)
 
Ikke vanlig for meg å drikke på 17 mai. Det er jo barnas dag(selv om jeg ikke har barn riktig enda) :)

Der jeg kommer fra så er det vanlig å feste 16 mai når man er ungdom. Tror jeg har festa 2 ganger på 17 mai i mitt voksne liv, men da med bare voksne tilstede.
 
Mtp på svarene som kommer her, "absolutt ikke", "nei!", "det er barnas dag!" Osv så skulle man tro at å drikke alkohol er synonymt med å drikke seg grøftefull, vet ikke med dere men jeg klarer fint å ta meg et glass vin eller champis evt en rusbrus til maten uten å bli full, snøvler heller ikke om noen lurer på det[emoji23] og jeg kan fint gjøre det sammen med barna mine, syns det er viktig å lære barna sundt alkoholvett og ikke bare ta en klassisk "alkohol er farlig" for de, jeg kan fint drikke uten å bli full og barna mine vat at mamma kam ta seg et glass voksenbrus uten at det har noe å si på min oppførsel.

Sååå... for å besvare spørsmålet[emoji23] JA! Jeg kan finne på å ta meg et glass på 17 mai, for det er faktisk ikke barnas dag, det er 17 mai, norges bursdag, VÅRT land, både barn og voksne[emoji106][emoji4]
 
Mtp på svarene som kommer her, "absolutt ikke", "nei!", "det er barnas dag!" Osv så skulle man tro at å drikke alkohol er synonymt med å drikke seg grøftefull, vet ikke med dere men jeg klarer fint å ta meg et glass vin eller champis evt en rusbrus til maten uten å bli full, snøvler heller ikke om noen lurer på det[emoji23] og jeg kan fint gjøre det sammen med barna mine, syns det er viktig å lære barna sundt alkoholvett og ikke bare ta en klassisk "alkohol er farlig" for de, jeg kan fint drikke uten å bli full og barna mine vat at mamma kam ta seg et glass voksenbrus uten at det har noe å si på min oppførsel.

Sååå... for å besvare spørsmålet[emoji23] JA! Jeg kan finne på å ta meg et glass på 17 mai, for det er faktisk ikke barnas dag, det er 17 mai, norges bursdag, VÅRT land, både barn og voksne[emoji106][emoji4]


Enig for engang skyld [emoji23]hihi
Lurer på når nasjonaldagen vår ble barnasdag? Betyr det at de som ikke har barn ikke bør feire denne dagen? [emoji848]
 
Enig for engang skyld [emoji23]hihi
Lurer på når nasjonaldagen vår ble barnasdag? Betyr det at de som ikke har barn ikke bør feire denne dagen? [emoji848]

Haha... godt vi to en enige en gang og[emoji38]

Nei, det har jeg lurt på og, skulle jo tro at om man ikke har barn bør man sitte inne på 17 mai[emoji23]
 
Mtp på svarene som kommer her, "absolutt ikke", "nei!", "det er barnas dag!" Osv så skulle man tro at å drikke alkohol er synonymt med å drikke seg grøftefull, vet ikke med dere men jeg klarer fint å ta meg et glass vin eller champis evt en rusbrus til maten uten å bli full, snøvler heller ikke om noen lurer på det[emoji23] og jeg kan fint gjøre det sammen med barna mine, syns det er viktig å lære barna sundt alkoholvett og ikke bare ta en klassisk "alkohol er farlig" for de, jeg kan fint drikke uten å bli full og barna mine vat at mamma kam ta seg et glass voksenbrus uten at det har noe å si på min oppførsel.

Sååå... for å besvare spørsmålet[emoji23] JA! Jeg kan finne på å ta meg et glass på 17 mai, for det er faktisk ikke barnas dag, det er 17 mai, norges bursdag, VÅRT land, både barn og voksne[emoji106][emoji4]

Som oftes faller 17.mai på en ukedag, og for min del så pleier dagen å bestå av aktiviteter for barna, så har ikke noe behov for å drikke ett glass eller ni. Mange har jobb dagen etter, så selv om man ikke blir full så er det fullt forståelig at mange ikke vil drikke. Som liten mislikte jeg lukten av alkohol, og selv om man ikke ble full så var jeg alltid redd når noen skulle ta seg et glass. Så jeg syns det er fint at noen voksne tar hensyn til barna selv om de ikke drikker seg dritings. :)
 
Nei, sist var vel russetiden eller deromkring
 
Mtp på svarene som kommer her, "absolutt ikke", "nei!", "det er barnas dag!" Osv så skulle man tro at å drikke alkohol er synonymt med å drikke seg grøftefull, vet ikke med dere men jeg klarer fint å ta meg et glass vin eller champis evt en rusbrus til maten uten å bli full, snøvler heller ikke om noen lurer på det[emoji23] og jeg kan fint gjøre det sammen med barna mine, syns det er viktig å lære barna sundt alkoholvett og ikke bare ta en klassisk "alkohol er farlig" for de, jeg kan fint drikke uten å bli full og barna mine vat at mamma kam ta seg et glass voksenbrus uten at det har noe å si på min oppførsel.

Sååå... for å besvare spørsmålet[emoji23] JA! Jeg kan finne på å ta meg et glass på 17 mai, for det er faktisk ikke barnas dag, det er 17 mai, norges bursdag, VÅRT land, både barn og voksne[emoji106][emoji4]
Helt enig
 
Som oftes faller 17.mai på en ukedag, og for min del så pleier dagen å bestå av aktiviteter for barna, så har ikke noe behov for å drikke ett glass eller ni. Mange har jobb dagen etter, så selv om man ikke blir full så er det fullt forståelig at mange ikke vil drikke. Som liten mislikte jeg lukten av alkohol, og selv om man ikke ble full så var jeg alltid redd når noen skulle ta seg et glass. Så jeg syns det er fint at noen voksne tar hensyn til barna selv om de ikke drikker seg dritings. :)
Å jeg tar hensyn til barnet selv om jeg fint kan ta ett glass;)
Selv har jeg aldri reagert på at noen har tatt ett glass eller to
 
Som oftes faller 17.mai på en ukedag, og for min del så pleier dagen å bestå av aktiviteter for barna, så har ikke noe behov for å drikke ett glass eller ni. Mange har jobb dagen etter, så selv om man ikke blir full så er det fullt forståelig at mange ikke vil drikke. Som liten mislikte jeg lukten av alkohol, og selv om man ikke ble full så var jeg alltid redd når noen skulle ta seg et glass. Så jeg syns det er fint at noen voksne tar hensyn til barna selv om de ikke drikker seg dritings. :)

Jeg forstår at folk ikke drikker, ser bare ikke grunnlaget til de som sier det er fordi 17 mai er barnas dag. Det er det jo virkelig ikke.

Utrolig synd at du har et anstrengt forhold til alkohol fra barndommen, selv har jeg ingen vonde minner selv om både mamma og pappa tok seg et glass innimellom. De var alltid nøye på at alkohol ikke er fyfy, men noe voksne koser seg med en gang innimellom, jeg lærer mine barn det samme, tenker det er viktig å videreføre gode alkohovaner fremfpr å fortelle at det er farlig og forbudt, det er jo for mange barn er invitasjon til å teste ut.

Men dette er det jo selvfølgelig lov å ha forskjellige meninger om[emoji5]
 
Jeg forstår at folk ikke drikker, ser bare ikke grunnlaget til de som sier det er fordi 17 mai er barnas dag. Det er det jo virkelig ikke.

Utrolig synd at du har et anstrengt forhold til alkohol fra barndommen, selv har jeg ingen vonde minner selv om både mamma og pappa tok seg et glass innimellom. De var alltid nøye på at alkohol ikke er fyfy, men noe voksne koser seg med en gang innimellom, jeg lærer mine barn det samme, tenker det er viktig å videreføre gode alkohovaner fremfpr å fortelle at det er farlig og forbudt, det er jo for mange barn er invitasjon til å teste ut.

Men dette er det jo selvfølgelig lov å ha forskjellige meninger om[emoji5]
Enig igjen
Synes forresten det er bedre at man drikker ett glass når barna er våkne enn å drikke når de sover å så våkner de å kjenner ukjent luky
 
Nei det har jeg i grunnen aldri tenkt på.
Den dagen har alltid, i mitt liv vært travel, så alkohol har ikke vært i mine tanker
 
Nei. Vi er småbarnsforeldre, og alkohol på 17.mai hører ikke hjemme da. Har aldri drukket alkohol på 17.mai før jeg fikk barn heller.
 
Nei, men så drikker jeg ikke resten av året heller da ;)
 
Mtp på svarene som kommer her, "absolutt ikke", "nei!", "det er barnas dag!" Osv så skulle man tro at å drikke alkohol er synonymt med å drikke seg grøftefull, vet ikke med dere men jeg klarer fint å ta meg et glass vin eller champis evt en rusbrus til maten uten å bli full, snøvler heller ikke om noen lurer på det[emoji23] og jeg kan fint gjøre det sammen med barna mine, syns det er viktig å lære barna sundt alkoholvett og ikke bare ta en klassisk "alkohol er farlig" for de, jeg kan fint drikke uten å bli full og barna mine vat at mamma kam ta seg et glass voksenbrus uten at det har noe å si på min oppførsel.

Sååå... for å besvare spørsmålet[emoji23] JA! Jeg kan finne på å ta meg et glass på 17 mai, for det er faktisk ikke barnas dag, det er 17 mai, norges bursdag, VÅRT land, både barn og voksne[emoji106][emoji4]

Jeg har ingen problemer med å ta en øl når ungene mine er til stede, det gjør ingentong. Det er vel tre anledninger jeg absolutt ikke drikker; dåp, konfirmasjon og nasjonaldagen. Bare fordi at det er slik. Har aldri sett noen drikke i de anledningene. Her har vi heller ikke tid til å drikke cava til frokost :p det er dusjing, kjapp frokost og så dra.

Må si at jeg ikke skjønner hvorfor mange hyler om barnas dag. Det er Norges dag.
 
Enig igjen
Synes forresten det er bedre at man drikker ett glass når barna er våkne enn å drikke når de sover å så våkner de å kjenner ukjent luky

Ja det har jeg også tenkt på, da drikker man jo på en måte i skjul, unger har en tendens til å merke det meste, og små detaljer legger i hvertfall min merke til (og har gjort det lenge) vinglass på benken, kork i søpla osv... tenker vi gjør alkohol til fyfy og noe man må holde skjult om man ikke viser til barna at det er ok å ta et par glass innimellom og at man virkelig ikke trenger å bli fulle eller endre personlighet av det.
 
Back
Topp