Drikker dere alkohol på 17 mai??

Jeg har ikke gjort det etter at jeg fikk barn. Familien på min side samles etter barnetoget og da har vi ikke alkohol til maten.
 
Nei, og ikke noen andre dager hvor det er barn med heller. :)
 
Nei!
Vi bruker ikke å drikke alkohol på 17.mai. Hvis vi tar et glass vin o.l så blir det på kvelden etter at ungen har lagt seg.
Jeg liker ikke alkohol til mat uansett, så jeg koser meg med brus eller vann.
 
Har aldri vært tradisjon for det i min familie i alle fall.
 
Ikke i år (er gravid), men ellers drikker jeg gjerne litt cava eller vin for å feire dagen.
 
Absolutt ikke. Aldri hørt om noen som drikker. Sånn bortsett fra ungdommer og russen :p
 
Nei

Nå er jo jeg avholds da, men sånt har vi aldri hatt tradisjon for i familien uansett.

Vi holder oss mer til det Dinald-kalenderen på veggen har for tekst på den 17. Is og pølse-dag

Vi spiser en god frokost, men da snakker vi brød og rundstykker, godt utvalg i pålegg, jus og melk og kaffe og tilbud om oboy i melka. Vi kjøper pølse og is og kake på skolen og lager god middag og dessert, men det er 100% alkoholfritt.
 
Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk aldri drukket alkohol på 17 mai. Hverken som ungdom, ung voksen eller mamma.. Tror jeg aldri har sett mine foreldre eller besteforeldre drukket denne dagen heller. Men syntes ikke det bør være noe problem med ett glass heller, for den sakens skyld. Bare aldri forbundet 17 mai med alkohol før..
 
Tar som regel et glass til lunsj. Får se hva jeg gjør iår. Blir ikke påvirket av et glass og jeg ammer ikke, men spørs om jeg orker masse stygge blikk fra bedrevitere..
 
Nei, har aldri drukket på 17.mai.
 
Nei. Har ikke det som tradisjon. Feiret i Oslo en gang dør vi fikk barna og da ble det servert cava til frokost. Det er vel førte og siste gangen.
 
Virker som om enkelte mener at "å drikke alkohol" er ensbetydende med å drikke seg snydens uansett. Jeg er vokst opp med at de voksne tar seg et glass vin til maten. Har aldri opplevd at noen var forandret seg så vi barna den gang la merke til det. Absolutt ikke.

Men for å svare på spørsmålet, nei har ikke gjort det de siste årene da jeg rett og slett ikke har husket på å kjøpe med en flaske vin før det er for sent. Ellers er det muligheter for at jeg hadde tatt et glass eller to, det vet jeg rett og slett ikke. Sånt blir ofte tatt litt på sparket hos oss og er ikke noe vi planlegger
 
Nei, jeg og mannen drikker ikke :) Vi spiser middag med slekta hans og de drikker gjerne litt vin og øl :)
 
Back
Topp