Drømmen er komplett❤️

UKE 28+0 og tredje trimester❤️

På tide med en liten oppdatering nå:)
Babyen i magen har det bra og jeg har det bra. Nå har jeg blitt 100% sykemeldt en måned frem, så får jeg se etter det om jeg prøver meg igjen litt i jobb, men tviler.
Jeg føler at ting har har blitt tyngre nå med vondter i kropp og bekken og ikke minst psykisk stress. Slik jeg kan se det, blir det vanskelig med tilrettelegging i og med at jobben er slik den er. Føler en viss skam over det for trives egentlig på jobb, men ting må fungere med barna og hjemme også og da føler jeg at jobben ikke er alt.
I dag var jeg på 3D ultralyd og fikk se den søte gutten vår, syntes bildene ble ganske bra❤️
For en fin liten gutt, så utrolig stas! Du må lytte til kroppen og hodet, og bare gjør det som føles rett for deg og lille :Heartred :Heartred
 
UKE 34+1 og straks offisielt høygravid

Hei hei:cat:

Tida flyr virkelig fort med to små, mye som må gjøres og litt av hvert som skjer!
Nå er det kun 6 uker til termin og det er jo ikke lenge til, det er ca like lenge til som sist jeg skrev her:woot:
Formen er fin og det er jeg veldig glad for!
Her om dagen hadde jeg en utrolig vond kynner/maseri, men det gikk heldigvis fort over. Rakk å tenke mange tanker i løpet av den tida på om fødselen var i gang og på alt jeg ennå ikke hadde rukket å få gjort osv :joyful:
Jeg har litt igjen å ordne, men store ting som vogn, seng, stellebord osv er på plass.
Det er noe klær, kluter, ammebh-er osv som gjenstår av innkjøp og så må alt vaskes, fødebagen pakkes osv da.
Er ennå fullt sykemeldt og blir det frem til permisjon om 3 uker. Føler jeg trenger det skikkelig og har ikke dårlig samvittighet for det nå sånn som jeg hadde det tidligere.
Vi har kost oss i jula og får også gjester nyttårsaften. Det blir også godt med hverdag igjen merker jeg.
Håper alt står bra til med deg:)

Alle gode ønsker for det nye året 2024❤️
Må året bringe deg mye lykke og glede❣️
 
Uke 37+5❤️

På tide med en oppdatering igjen her.
Tida har egentlig gått veldig fort fra sist jeg skrev her. Det er mye som skjer med to små i hus og alt som har å gjøres i et hjem og ikke minst forberedelser til baby kommer. Så det holder meg i gang.
Sånn her og nå så kan baby gjerne vente med å komme om to ukers tid, men det kan jo ikke jeg avgjøre akkurat. Ellers vokser baby som han skal og det er veldig godt.
Jeg bestilte modningsakupunktur neste uke slik jeg har gjort med de andre og.
Syntes det er fint å ha noe som kan forberede til fødsel og har egentlig troa på det.
Fødebagen er ennå ikke pakket, men har handlet inn stort sett det jeg trenger og skal bare pakkes ned i bagen.
Ellers føler jeg meg i ganske så god form til å være så nærme fødsel. Jeg har litt kynnere, men ikke smertefulle, slike ilinger nedover beina, må ofte tisse, noe vondt i bekkenet og litt småtterier.
Har en del tanker på hvordan situasjonen vil bli hjemme med tre små og hvordan barna vil takle at en ny baby kommer i hus.
Blir veldig spennende!
Neste oppdatering her blir vel
kanskje fødsel da :woot: ❤️
 
Herlighet snart i mål!! Så spennende å se når lille melder ankomst ❤️ masse lykke til i innspurten! Håper formen fortsetter å være fin :D
 
Uke 39+1❤️

Nå begynner det å bli litt slitsomt merker jeg og kan si at jeg er maks klar for fødsel. Håper sånn på at det skjer noe helst denne helga❣️
Jeg er skikkelig plaget av sånn ilende smerter nedover beina som kommer spesielt når jeg står eller går, så jeg må stoppe opp og nesten puste meg igjennom. Husker jeg også hadde det samme med sønnen min, men kan bare ikke huske at det var like ille. Har også nedpress, merker det er litt ubehagelig når jeg sitter på do.
Spørs om noen kjerringråd må til denne helga, vet bare at det å stresse og kjøre seg ut ikke er gunstig så blir ikke noe storrengjøring eller jogging på meg :hilarious:
Denne helga altså, håpe håpe:dummy::smiley-angelic001
Ellers er det bare helt nydelig at sola skinner ute nå og det er fredag- elsker fredager:flower

Ha en strålende helg:cat:
 
Nå er han her❤️❤️

Kjønn:
Gutt

Termin: 11.02.24

Dato født: 22.02.24

Uke+dag: 42+0

Klokkeslett: 13:34

Vekt:
3950 gram

Lengde: 51 cm

Hodeomkrets: 36 cm

Forløsningsmetode: Vaginalt

Smertelindring: Ingen

Annet du ønsker å fortelle:
Jeg ble satt i gang da jeg var på maks overtid. Fikk ballong dagen før kl 12 som gjorde sin virkning med noe murringer og modningsrier/kynnere på ettermiddag/tidlig kveld. Kl 7.30 før jeg dro til sykehuset falt ballongen ut sammen med mye blodslim. På sykehuset målte de videre ctg og sjekket åpning. Ble målt til 4 cm uten rier. Fikk en tablett Angusta ca kl 8.20 og en igjen to timer etter som ikke utgjorde noe spesiell effekt. Vi avtalte å ta vannet ca kl 11.30 etter gynekologens anbefaling, hvis ikke kunne vi fortsatt med piller helt til dagen etter uten effekt, noe jeg ikke ønsket.
Etter at vannet ble tatt, fikk jeg ganske straks rier som økte fort i styrke. Spurte om klyx før det var for sent og fikk det selv om det ikke var det mest behagelige sammen med rier.
Da jeg var på do økte riene på og kom veldig ofte. Jeg spurte om å få epidural og de ordnet i stand til dette. Da anestesilegen kom var riene såpass kraftige at jeg nesten ikke hadde pauser og følte jeg ikke var langt unna trykketrang. Innså derfor fort at jeg ikke rakk epidural denne gangen heller, noe som stemte for da hadde jeg åpning på 9,5-10 cm.
Etter rier på 2 timer og 20 min trykking kom lillebror til verden❤️ Morkaka kom ut hel og vi fikk se det fascinerende livsens tre og de viste hvor lillebror hadde liggi. Jeg fikk noen pyntesting på slutten.
Det var en helt fantastisk og rå fødselsopplevelse og også denne gangen som de andre gangene, få føde uten smertestillende❣️
Er helt forelska i vakre lillebror :Heartblue
 
Last edited:
Gratulerer så mye med lillebror :Heartblue så nydelig! Endelig er han her :love017
 
Gratulerer så mye ❤️❤️ :love017
 
Gratulerer så mye med vakre lillebror! :Heartred
 
Gratulerer så mye :Heartred :Heartred
 
Baby er 6 uker❤️

Hei igjen❣️
Tida frem til nå har gått skikkelig fort!
Egentlig ikke så rart med en snart 4-åring, en 2-åring og en liten baby, da er det full rulle :hilarious:
Babyen er veldig rolig og sover godt om natta, våkner kun for mat 2-3 ganger og sover videre, heldigvis ikke hatt noen våkenetter ennå og det er nydelig.
Ellers er han den skjønneste lille babygutten som finnes, har blitt god og rund og ligger nest øverst på kurven:joyful: Han har blitt mere våken, prater masse og prøver å gripe ting. Veldig kos med baby og å være i permisjon.
Barna syntes det er stas med han særlig når han gir fra seg «lyd» og han er «med» de i leken. Det har gått overraskende bra å gå fra 2 til 3 og skal jeg sammenligne syntes jeg det var størst overgang fra 1 til 2.

Vi har vel blitt enige om at alle gode ting er 3 og ender der, så jeg føler egentlig det er litt godt i og med at helsa ikke er like tipp topp som en 20-åring og flere andre faktorer vi har prata om som utgjør at vi ender her.
Men om det skulle skje en «glipp», hadde det vært en mening med det og vi hadde med all selvfølgelighet tatt vare på barnet❤️
Så oppsummert er det litt rart, litt fint og litt lettende å være ferdig med å få barn.
Det har vært en fin reise som startet med mange nedturer, men jeg er også så utrolig takknemlig og glad for at vi fikk oppleve også det vonde og håpet var der hele tiden helt til siste SA da jeg tenkte at «nå er det like greit at vi ikke får barn», men ikke lenger etter satt første barnet og siden satt også de andre 2. Akkurat som at når en gir opp, så går det❤️
Det føles ennå litt uvirkelig når jeg ser tilbake på livet at her er jeg; gift på mitt 7.ende år og har fått 3 fine, friske barn. Hva mer kan man ønske deg?
Kanskje jeg kommer innom og oppdaterer selv om reisen er (mest sannsynlig) slutt:cat:

Ønsker deg som leser masse lykke til med barneønsket❤️
 
Last edited:
Back
Topp