Det modnes sakte men sikkert

Termin i morgen :eek: Har etter sjekk i uke 37 fått beskjed om 2 cm åpning og 1 cm livmortapp. Så har jo gått sånn i noen uker nå. Slimproppen kom på søndag etter masse menssmerter og ubehag i korsryggen. Har hatt løs mage de siste dagene, samt masse maserier som aldri tar seg opp til å bli effektive rier. De sitter godt i korsryggen og rundt i bunnen av magen. Får ikke sove om natten, da er maseriene verst, så jeg må puste meg gjennom de. Klarer omsider å sovne mellom 11-13 en gang og sover bort hele dagen. Før alt brygger opp igjen på kvelden. I dag har jeg vært skikkelig kvalm og syntes ansiktet har hovnet opp noe voldsomt. Brått var nesa bredere, leppene større og en liten dobbelthake etablert :hilarious: Krysser fingrene for at fullmånen får ting ordentlig i gang i natt!! Har humørsvingninger som bare det og går fra å være eitrende forbannet til å hylgråte på null komma niks. I morgen skal jordmor strippe og tøye litt, så kanskje det og får fart i sakene!


Krysser fingrene for deg i natt♥️
 
Jeg gikk med masserier/sterke kynnere i hele går kveld og natt. Kom alt i fra 3min til 10min mellomrom og varte i ca 1-1,5min. Var veldig urolig i kroppen og klarte ikke finne en behagelig stilling. Gikk bare frem og tilbake i stuen. Fikk tilslutt sove noen timer før storebror kom og vekket oss. Ikke så masse kynnere i dag, men har en slags form for mageknip som sitter i nedre mage og rygg, som kommer og går (ikke regelmessig og magen blir ikke hard når det står på så tror ikke det er noe som har med fødsel og rier å gjøre, men man kan jo håpe :p ) jeg er også i overraskende god form med mye energi for å bare ha sovet ca 4 timer i natt :) Håper det kan utvikle seg til noe, men har mine tvil. Er 36+6 i dag. Håper legen vil skjekke modningen når jeg har time på tirsdag :)
 
Her har jeg sovet ekstremt godt to netter på rad. Ikke våknet av de vonde kynnerne med tak i rygg/mage, heller ikke våknet for å tisse engang! Sovet ekstremt mye på dagtid også. Optimisten i meg håper det er kroppens måte å lade opp til fødsel på :p I natt har dog vært en drittnatt. Sovet urolig, mye på do, drømt syke ting, våknet mange ganger. Voldsomt nedpress som gjør det vondt å snu seg. Slimproppen tror jeg er gått jevnt og trutt siden torsdag nå, men den vet jeg jo at ikke nødvendigvis betyr fødsel på gang. Akk, en får bare smøre seg med tålmodighet og prøve å nyte alt man kan gjøre nå - som å sove lenge, nyte en lang frokost, høre høy musikk i huset, bruke tiden på det man vil... Joda, det er vel og flott, men man gleder seg jo sånn til bebis kommer at det blir vanskelig å nyte her og nå :angelic:
 
Fikk komme inn for å sjekke modning til jordmor i dag pga av vonde maserier. Hadde bare 1cm åpning :( ..men veldig myk som hun sa, men ikke nok avflatet til at hun kunne strippe :/
 
Synst magen hadde sunket enda lengre ned i dag. Måtte ta et bilde for å sammenligne og jammen var den ikke sunket! Sendte bildet til min søster som måtte le litt, hun mente det såg ut som om magen hadde tenkt til å falle av :p
I tillegg er jeg blitt kjempe hoven nedentil. Kjennes ut som om ting er på vei ut. Ikke noe vondt, bare veldig rar følelse. 37+3 i dag.
 
39+2. Veldig sikker på at slimproppen begynte å gå på torsdag (og gikk jevnt og trutt til søndagen). Straks en uke siden den var helt ferdiggått så håper det har en betydning. Betyr vel at det er noe modne forhold om ikke annet? :p Vil så gjerne møte prinsessen nåååå! Hun er estimert til 3700 allerede, så tror vi kan si at både mamman, pappan og vesla er klar nå :p:)
 
39+2. Veldig sikker på at slimproppen begynte å gå på torsdag (og gikk jevnt og trutt til søndagen). Straks en uke siden den var helt ferdiggått så håper det har en betydning. Betyr vel at det er noe modne forhold om ikke annet? [emoji14] Vil så gjerne møte prinsessen nåååå! Hun er estimert til 3700 allerede, så tror vi kan si at både mamman, pappan og vesla er klar nå :p:)
Helt klart et modningstegn når du er så langt på vei, det er mest sannsynlig at du har begynt å åpne deg litt som har gjort atbden har gått :) plutselig er du i gang, håper det skjer snart!
 
Helt klart et modningstegn når du er så langt på vei, det er mest sannsynlig at du har begynt å åpne deg litt som har gjort atbden har gått :) plutselig er du i gang, håper det skjer snart!

Her har det skjedd saker og ting i natt! Jeg som har tenkt at slimproppen må ha vært ferdiggått har tatt rimelig feil, for i natt kom det mengder på mengder med det jeg antar er slimproppen. Rett etterpå begynte det med vonde tak i korsrygg og nedre del av magen, samtidig som magen strammet seg. Har holdt på med disse takene i 12 timer nå, siden 02.30 inatt :nailbiting: Nå gikk nettopp enda mer slimpropp (altså, hvor kommer alt fra?!) og nå var den ørlite farget og hadde blodtråder i seg. Har vært helt blankt før. Disse takene er derimot ikke regelmessig og kommer i vilden sky, men det er mer enn bare kynnere, men tror ikke det kan kalles rier heller. Håper bare at det ikke gir seg, og at det snart bikker over i skikkelige rier. :nailbiting: Spennende!
 
Her har det skjedd saker og ting i natt! Jeg som har tenkt at slimproppen må ha vært ferdiggått har tatt rimelig feil, for i natt kom det mengder på mengder med det jeg antar er slimproppen. Rett etterpå begynte det med vonde tak i korsrygg og nedre del av magen, samtidig som magen strammet seg. Har holdt på med disse takene i 12 timer nå, siden 02.30 inatt :nailbiting: Nå gikk nettopp enda mer slimpropp (altså, hvor kommer alt fra?!) og nå var den ørlite farget og hadde blodtråder i seg. Har vært helt blankt før. Disse takene er derimot ikke regelmessig og kommer i vilden sky, men det er mer enn bare kynnere, men tror ikke det kan kalles rier heller. Håper bare at det ikke gir seg, og at det snart bikker over i skikkelige rier. :nailbiting: Spennende!
Så spennende! Håper du er ordentlig i gang snart! Virker veldig sånn på det du forteller hvertfall! :) Hvor langt på vei?
 
Her har det skjedd saker og ting i natt! Jeg som har tenkt at slimproppen må ha vært ferdiggått har tatt rimelig feil, for i natt kom det mengder på mengder med det jeg antar er slimproppen. Rett etterpå begynte det med vonde tak i korsrygg og nedre del av magen, samtidig som magen strammet seg. Har holdt på med disse takene i 12 timer nå, siden 02.30 inatt :nailbiting: Nå gikk nettopp enda mer slimpropp (altså, hvor kommer alt fra?!) og nå var den ørlite farget og hadde blodtråder i seg. Har vært helt blankt før. Disse takene er derimot ikke regelmessig og kommer i vilden sky, men det er mer enn bare kynnere, men tror ikke det kan kalles rier heller. Håper bare at det ikke gir seg, og at det snart bikker over i skikkelige rier. :nailbiting: Spennende!
Det blir spennende å se fremover om det tar seg opp :) krysser fingrene for deg! :D
 
Her har det skjedd saker og ting i natt! Jeg som har tenkt at slimproppen må ha vært ferdiggått har tatt rimelig feil, for i natt kom det mengder på mengder med det jeg antar er slimproppen. Rett etterpå begynte det med vonde tak i korsrygg og nedre del av magen, samtidig som magen strammet seg. Har holdt på med disse takene i 12 timer nå, siden 02.30 inatt :nailbiting: Nå gikk nettopp enda mer slimpropp (altså, hvor kommer alt fra?!) og nå var den ørlite farget og hadde blodtråder i seg. Har vært helt blankt før. Disse takene er derimot ikke regelmessig og kommer i vilden sky, men det er mer enn bare kynnere, men tror ikke det kan kalles rier heller. Håper bare at det ikke gir seg, og at det snart bikker over i skikkelige rier. :nailbiting: Spennende!
Åjåj, krysser fingrene og heier på rier :D
 
Her har det skjedd saker og ting i natt! Jeg som har tenkt at slimproppen må ha vært ferdiggått har tatt rimelig feil, for i natt kom det mengder på mengder med det jeg antar er slimproppen. Rett etterpå begynte det med vonde tak i korsrygg og nedre del av magen, samtidig som magen strammet seg. Har holdt på med disse takene i 12 timer nå, siden 02.30 inatt :nailbiting: Nå gikk nettopp enda mer slimpropp (altså, hvor kommer alt fra?!) og nå var den ørlite farget og hadde blodtråder i seg. Har vært helt blankt før. Disse takene er derimot ikke regelmessig og kommer i vilden sky, men det er mer enn bare kynnere, men tror ikke det kan kalles rier heller. Håper bare at det ikke gir seg, og at det snart bikker over i skikkelige rier. :nailbiting: Spennende!
Så spennende! Håper ikke det er lenge før du får møte lille da [emoji173] Lykke til!
 
Back
Topp