Det modnes sakte men sikkert

Julismil

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
Var hos jordmor idag og ifølge henne er modningen igang! (Har vært det noen uker nå). Vi går en spennende tid i møte, og jeg er veldig obs på alle små endringer som skjer i kroppen nå for tiden. Hvilke endringer i kroppen kjenner dere og hvor langt er du på vei? Noen modningstegn? Som overanalyserende førstegangs elsker jeg å høre om sånt! :)
 
Her er kynnerene blitt hyppigere og sterkere og jeg har mer nedpress. Sliter veldig med å få sove, vokner ofte av vonde kynnere. Så er godt sliten nå. Er 34+2. Det er snakk om å evt sette meg i gang i uke 36/37, håper veldig på det! Kommer til å være helt utslitt om jeg må gå sånn helt til termin.. :(
 
Var hos jordmor idag og ifølge henne er modningen igang! (Har vært det noen uker nå). Vi går en spennende tid i møte, og jeg er veldig obs på alle små endringer som skjer i kroppen nå for tiden. Hvilke endringer i kroppen kjenner dere og hvor langt er du på vei? Noen modningstegn? Som overanalyserende førstegangs elsker jeg å høre om sånt! :)
Sjekka hun modninga? Eller fikk du bare bekreftelse da du forklarte hvilke symptomer du har kjente på? :happy:
 
Stikking i livmorshals, lyserosa blødninger, kynnere med mensverk uke 37 imorra!
 
Flere og sterkere kynnere, vondt i korsrygg, nedpress, slimpropp som har forsvunnet gradvis over flere uker, myk og tøyelig 1-2cm åpning. Er 37+4 i dag[emoji4] håper ikke det tar så lang tid
 
Så spennende!

Er 36+0 idag og har de siste ukene fått mer og mer kynnere, var på ctg-registrering tidligere i uken som viste ganske regelmessige kynnere (slo ut mellom 30-50 i styrke, så de er milde). Begynt å våkne om natten av vonde kynnere, vondt å snu seg i sengen osv. Magen er også mer og mer hard gjennom dagen (nesten mer hard enn avslappet). Mensmurringer som kommer å går, endret utflod og mye stikkinger nedentil. En slags tretthetsfølelse i korsryggen har også meldt seg. Idag var hodet tilnærmet helt festet også :)

Jordmor mente det var modning basert på det jeg fortalte, ikke sjekket noe annet enn at hodet var festet (som jo ikke trenger å bety noe). Var på innvendig ultralyd i uke 32-33 pga mistanke om premature rier. Da var cervix lang og lukket (3,5 cm), men indre mormunn var traktformet står det i papirene. Så vidt jeg har skjønt betyr det at den var noe åpen fra innsiden av, men lukket ytterst?
 
Er i uke 36+2, syns egentlig ikke jeg merker så mye som kan være modning. Jeg har fått noe som minner om en liten bekkenlåsning på høyre side, og en kink i nakken/skuldra på venstre side, tror begge har blitt verre fordi jeg begynner å bli for tung for senga vår, og sliter med å finne en god stilling å sove i. Har en del kynnere, spesielt ved fysisk aktivitet. Syns rumpa hans har lagt seg litt lavere enn tidligere, så kanskje han har lagt seg lenger ned i bekkenet?
 
Her er kynnerene blitt hyppigere og sterkere og jeg har mer nedpress. Sliter veldig med å få sove, vokner ofte av vonde kynnere. Så er godt sliten nå. Er 34+2. Det er snakk om å evt sette meg i gang i uke 36/37, håper veldig på det! Kommer til å være helt utslitt om jeg må gå sånn helt til termin.. :(


Har å hadd det sånn, de lovde å sette i gang. Møtte opp til timen for i igangsetting,full av forventninger. Men legen bare lo av meg, kymnere,smerter,søvnmangel va ikke grunnlag nok. Han kunne sette meg igang om jeg gikk på max overtid. Så pass på at du får time hos samme lege som lovet deg det.
 
35+3 i dag. Ingen spesielle modningstegn annet enn at jeg er sliten og det er mindre plass i magen.

For dere uten modningstegn, det trenger ikke bety at kroppen ikke er moden.
Sist hadde jeg heller ingen spesielle modningstegn. 1 dager før fødsel (på termin) våknet jeg med blodspor i trusa. Kynnerne satt seg i lungene faktisk og jeg måtte innom sykehuset pga mistanke om blodpropp. Fikk vite at jeg hadde 2 cm og var helt moden og avflatet. Da hadde jeg knapt hatt noen modningstegn, så det var overraskende. Hadde heldigvis ikke blodpropp, kynnerne gikk over og jeg hadde et helt vanlig døgn før fødselen begynte dagen etter. En rask fødsel. Er egentlig glad jeg slapp masse modningstegn på forhånd, så slapp jeg bli utslitt av alt kroppen jobbet med. Så man kan fint være moden uten å merke masse tegn på forhånd [emoji106]
 
Har å hadd det sånn, de lovde å sette i gang. Møtte opp til timen for i igangsetting,full av forventninger. Men legen bare lo av meg, kymnere,smerter,søvnmangel va ikke grunnlag nok. Han kunne sette meg igang om jeg gikk på max overtid. Så pass på at du får time hos samme lege som lovet deg det.
Huff da.. Her er det at baby er liten og vekstkurven er begynt å flate ut som er den største grunnen til igangsettelse, min form var med å ta avgjørelsen om de var litt i tvil sånn som jeg forstod det :)
 
Huff da.. Her er det at baby er liten og vekstkurven er begynt å flate ut som er den største grunnen til igangsettelse, min form var med å ta avgjørelsen om de var litt i tvil sånn som jeg forstod det :)
Kan jeg spørre hvor mange prosent under gjennomsnittet babyen er?
 
Kan jeg spørre hvor mange prosent under gjennomsnittet babyen er?
Ho låg på 16persentilen ved sist måling, om jeg har forstått det riktig er ho da ca 34% under. Så det i seg selv er OK med ekstra oppfølging fikk vi beskjed om. Men jenta vår har gått fra 4% under til 20% og nå 34% og det er dette de ikke er fornøyd med. Jeg har et såkalt SUA svangerskap og da kan babyen bli liten og de er ekstra opptatt av vekst nå på slutten. Terskelen skal være lav for å hente ut baby om veksten går nedover grunnet SUA. (SUA, har bare en arterie og en vene i navlesnoren. Det normale er 2arterier og en vene. Så da kan det gå ut over næringen til baby i noen tilfeller )
 
Ho låg på 16persentilen ved sist måling, om jeg har forstått det riktig er ho da ca 34% under. Så det i seg selv er OK med ekstra oppfølging fikk vi beskjed om. Men jenta vår har gått fra 4% under til 20% og nå 34% og det er dette de ikke er fornøyd med. Jeg har et såkalt SUA svangerskap og da kan babyen bli liten og de er ekstra opptatt av vekst nå på slutten. Terskelen skal være lav for å hente ut baby om veksten går nedover grunnet SUA. (SUA, har bare en arterie og en vene i navlesnoren. Det normale er 2arterier og en vene. Så da kan det gå ut over næringen til baby i noen tilfeller )
Skjønner! Her gikk lille fra -3 til-7, så han er jo kun rett under gjennomsnittet, har fått time til ctg og ultralyd nå på mandag 37+4 så er spent på hva han ligger på nå, og om de eventuelt vil sette i gang fødselen før tiden[emoji4]
 
Skjønner! Her gikk lille fra -3 til-7, så han er jo kun rett under gjennomsnittet, har fått time til ctg og ultralyd nå på mandag 37+4 så er spent på hva han ligger på nå, og om de eventuelt vil sette i gang fødselen før tiden[emoji4]
Spennende, lykke til :)
 
NÅ har nedpresset virkelig tatt seg opp her. Rydda kjøkken nettopp og måtte sette meg ned etterpå fordi det kjentes ut som baby skulle presse seg ut neddi der :p
 
Nedpress har jeg fortsatt ikke kjent noe til, kjennes det bokstavelig talt ut som om at baby er på vei ut? :p

Her er det mye det samme som det har vært en stund, mye kynnere, økt utflod, murringer i både rygg og mage. Våkner også ca 3 ganger hver natt av skikkelig vonde kynnere, men det blir aldri noe mer enn det. Er så sykt spennende tid nå fremover! :nailbiting:
 
Jeg har heller ikke kjent på -skikkelig- nedpress. Lurer på hvordan det kjennes ut :p
 
Nedpress har jeg fortsatt ikke kjent noe til, kjennes det bokstavelig talt ut som om at baby er på vei ut? :p

Her er det mye det samme som det har vært en stund, mye kynnere, økt utflod, murringer i både rygg og mage. Våkner også ca 3 ganger hver natt av skikkelig vonde kynnere, men det blir aldri noe mer enn det. Er så sykt spennende tid nå fremover! :nailbiting:

Kanskje litt overdrevet, for jeg vet jo at han ikke er så langt nede...men det er litt den følelsen. Ser for meg at lillegutt ligger å dytter hodet så langt ned som han klarer :rolleyes:
 
Back
Topp