Det modnes sakte men sikkert

Her har også nedpresset tatt seg skikkelig opp. Det kjennes ut som om hodet til ungen er på vei ut. Klarer ikke sitte normalt til tider da det sprenger skikkelig på der nede..
 
Jeg kjenner ikke nedpress, men ilninger nedover mot underlivet, og det tror jeg kommer når han trykker nedover i bekkenet.
 
Her har mensmurringer/smerter i korsrygg og magen tatt seg opp, men ingen ting regelmessig [emoji57]
 
Kjenner ikke noe tegn til modning i det hele tatt føler jeg. Håper alikevel at det kan skje noe snart:p Det hender det stikker litt "der nede", men ellers ingenting. Litt deilig også da slipper jeg tro at det skal skje noe hele tiden og blir utålmodig.
 
Jeg som følte jeg har hatt mange tegn på at det modnes, for så i dag ikke kjenne noe[emoji57] nesten ingen kynnere, mindre vondt i bekken og korsrygg og ingen murringer. Gir opp, håpte det skulle starte av seg selv før jeg blir igangsatt på mandag[emoji57]
 
Idag har vært en litt rar dag. Våknet og følte meg egentlig ganske pigg. Har vasket og ryddet i hele dag, i tillegg til at jeg har laget middag. What liksom - jeg kan ikke huske sist jeg hadde slikt overskudd! Babyen har vært veldig aktiv og, og jeg har hatt mye stikkinger nedentil, mer enn vanlig. Vært på do med nummer to sikkert 6-7 ganger også. Dette kan jo bety alt og ingenting, men føler det har vært en litt rar dag. Spennende å se hvordan tiden fremover blir :nailbiting::p
 
Idag har vært en litt rar dag. Våknet og følte meg egentlig ganske pigg. Har vasket og ryddet i hele dag, i tillegg til at jeg har laget middag. What liksom - jeg kan ikke huske sist jeg hadde slikt overskudd! Babyen har vært veldig aktiv og, og jeg har hatt mye stikkinger nedentil, mer enn vanlig. Vært på do med nummer to sikkert 6-7 ganger også. Dette kan jo bety alt og ingenting, men føler det har vært en litt rar dag. Spennende å se hvordan tiden fremover blir :nailbiting::p

Det hørtes jo veldig spennende ut, har hørt om flere som har hatt det slik før det plutselig setter i gang [emoji16]
 
Idag har vært en litt rar dag. Våknet og følte meg egentlig ganske pigg. Har vasket og ryddet i hele dag, i tillegg til at jeg har laget middag. What liksom - jeg kan ikke huske sist jeg hadde slikt overskudd! Babyen har vært veldig aktiv og, og jeg har hatt mye stikkinger nedentil, mer enn vanlig. Vært på do med nummer to sikkert 6-7 ganger også. Dette kan jo bety alt og ingenting, men føler det har vært en litt rar dag. Spennende å se hvordan tiden fremover blir :nailbiting::p
Mange som får en ekstra energiboost de siste ukene før fødsel, satser på det samme gjelder for deg [emoji4] [emoji106]
 
Har den siste uka kjent mye «riving» i lysken og hatt mensmurringer. Tenkte selv at frøkna i magen jobber seg nedover og fikk det bekreftet hos jordmor nå nettopp. Hodet var festet:happy: Er bare 34+5 i dag men fødte min første datter 3 uker før termin, så nå begynner jeg å bli forberedt på at det faktisk kan skje når som helst nå. Er forberedt på kanskje å gå helt til termin også men det begynte å demre for meg at nå er det ikke lenge igjen:nailbiting::)
 
Den energien jeg hadde igår er ihvertfall vekke idag. 3 timers dupp på sofaen måtte til etter legebesøk og litt handling :p

Ellers er det mye med det samme her. Våknet av en vond kynner idag med nedpressfølelse. Tror det et nedpress ihvertfall? Føles ihvertfall veldig hovent og "spent ut" nedentil. Ikke bokstavelig talt som om ungen er på vei ut, men en trykkende følelse innenfra :p Det er vel nytt.

Er så redd for å gire meg opp for mye, skal bare se jeg går på maks overtid. Og da blir dagene såååå lange om jeg alltid skal se etter tegn og tolke all slags rariteter :p
 
Hjelpes som det murres neddi der. Kan ikke huske jeg hadde særlig murring i det hele tatt første gang..bare i korte øyeblikk kanskje. Nå har det murra ganske kraftig i flere timer o_O
 
De siste dagene har jeg begynt å kjenne på nedpress, men helst når jeg ligger av alle ting. Blir helt "stiv og støl" mellom beina/i lyskene, og det river liksom til når jeg snur meg. Murrer bittelitt av og på, og hadde igår tre vonde tak i korsrygg og nedre del av magen samtidig som magen strammet seg og jeg hadde nedpress. Vesla er festet, og jordmor sa at vi fikk se om jeg dukket opp på neste planlagte kontroll på tirsdag :p Tror egentlig hun bare sa det fordi det nærmer seg, ikke fordi jeg er så veldig fødeklar liksom.... Idag er jeg på tredje doturen med diaré. Er jo lov å håpe at det har noe for seg annet enn opprensing :angelic::p
 
Hjelpes som det murres neddi der. Kan ikke huske jeg hadde særlig murring i det hele tatt første gang..bare i korte øyeblikk kanskje. Nå har det murra ganske kraftig i flere timer o_O
Spennende! Hvordan er det nå?
 
De siste dagene har jeg begynt å kjenne på nedpress, men helst når jeg ligger av alle ting. Blir helt "stiv og støl" mellom beina/i lyskene, og det river liksom til når jeg snur meg. Murrer bittelitt av og på, og hadde igår tre vonde tak i korsrygg og nedre del av magen samtidig som magen strammet seg og jeg hadde nedpress. Vesla er festet, og jordmor sa at vi fikk se om jeg dukket opp på neste planlagte kontroll på tirsdag [emoji14] Tror egentlig hun bare sa det fordi det nærmer seg, ikke fordi jeg er så veldig fødeklar liksom.... Idag er jeg på tredje doturen med diaré. Er jo lov å håpe at det har noe for seg annet enn opprensing :angelic::p
Spennende tider :) hvor langt på vei er du nå?
Her har jeg ikke et eneste tegn, og ble overrasket når jordmor sa hun lå ordentlig langt nede i bekkenet, for jeg har ikke kjent på noenting nedpress. Har ikke termin før 19. da, så det kan godt drøye litt til.
 
Spennende tider :) hvor langt på vei er du nå?
Her har jeg ikke et eneste tegn, og ble overrasket når jordmor sa hun lå ordentlig langt nede i bekkenet, for jeg har ikke kjent på noenting nedpress. Har ikke termin før 19. da, så det kan godt drøye litt til.

Ja, er spennende! Er 38+1, men er førstegangs så prøver å mentalt innstille meg på overtid. Dagene kan bli veldig lange om jeg skal analysere alle tegn, men allikevel er det akkurat det jeg gjør :p Må være godt å ikke kjenne på nedpress. Jeg føler ikke at hun er på vei ut slik mange beskriver det, men er ubehagelig å gå med det :p
 
Ja, er spennende! Er 38+1, men er førstegangs så prøver å mentalt innstille meg på overtid. Dagene kan bli veldig lange om jeg skal analysere alle tegn, men allikevel er det akkurat det jeg gjør [emoji14] Må være godt å ikke kjenne på nedpress. Jeg føler ikke at hun er på vei ut slik mange beskriver det, men er ubehagelig å gå med det :p
Det er så spennende når man begynner å nærme seg termin, selvsagt kjenner man etter tegn, man må jo nesten det [emoji6]
 
Termin i morgen :eek: Har etter sjekk i uke 37 fått beskjed om 2 cm åpning og 1 cm livmortapp. Så har jo gått sånn i noen uker nå. Slimproppen kom på søndag etter masse menssmerter og ubehag i korsryggen. Har hatt løs mage de siste dagene, samt masse maserier som aldri tar seg opp til å bli effektive rier. De sitter godt i korsryggen og rundt i bunnen av magen. Får ikke sove om natten, da er maseriene verst, så jeg må puste meg gjennom de. Klarer omsider å sovne mellom 11-13 en gang og sover bort hele dagen. Før alt brygger opp igjen på kvelden. I dag har jeg vært skikkelig kvalm og syntes ansiktet har hovnet opp noe voldsomt. Brått var nesa bredere, leppene større og en liten dobbelthake etablert :hilarious: Krysser fingrene for at fullmånen får ting ordentlig i gang i natt!! Har humørsvingninger som bare det og går fra å være eitrende forbannet til å hylgråte på null komma niks. I morgen skal jordmor strippe og tøye litt, så kanskje det og får fart i sakene!
 
Termin i morgen :eek: Har etter sjekk i uke 37 fått beskjed om 2 cm åpning og 1 cm livmortapp. Så har jo gått sånn i noen uker nå. Slimproppen kom på søndag etter masse menssmerter og ubehag i korsryggen. Har hatt løs mage de siste dagene, samt masse maserier som aldri tar seg opp til å bli effektive rier. De sitter godt i korsryggen og rundt i bunnen av magen. Får ikke sove om natten, da er maseriene verst, så jeg må puste meg gjennom de. Klarer omsider å sovne mellom 11-13 en gang og sover bort hele dagen. Før alt brygger opp igjen på kvelden. I dag har jeg vært skikkelig kvalm og syntes ansiktet har hovnet opp noe voldsomt. Brått var nesa bredere, leppene større og en liten dobbelthake etablert :hilarious: Krysser fingrene for at fullmånen får ting ordentlig i gang i natt!! Har humørsvingninger som bare det og går fra å være eitrende forbannet til å hylgråte på null komma niks. I morgen skal jordmor strippe og tøye litt, så kanskje det og får fart i sakene!
Krysser fingrene for at du er i gang i løpet natta! Min første kom på termindagen sin, håper du er like heldig :)
 
Denne modninga dette svangerskapet har tatt sin tid gitt!! 38+5 i nattens timer og har vært plaget med murringer og maserier siden 36+2. Bli helt tullete da jeg ikke har opplevd det så ekstremt i mine tidligere svangerskap (4).
Diare og kvalme om hverandre samtidig som bekkenet ødelegger hele funksjonaliteten..
Ligger her med de samme takene i ryggen som jeg har gjort i 2 uker.. det begynner hver eneste kveld, gidder ikke bry meg med det lenger!

Skulle så gjerne sett at snuppa kom i juni og ikke juli pga permisjonen.. bare disse tankene gjør vel at kroppen holder igjen. Tolkes sikkert som stress.. sliten og lei..
 
Back
Topp