Deres symptomer

Har mensenmurringer støtt og stadig, føler mensen skal komme når som helst, så er livredd for å gå på do :nailbiting::angelic: Men, hva skal eg forvente? Skal disse murringene gi seg? Bør man bli bekymra hvis de gir seg? Første gang gravid her, og tror ikkje på det ennå!:wacky:
Jeg har det akkurat likt! Første gang gravid jeg å så aner jo ikke hva som er normalt eller ikke for meg når jeg er gravid. Men har lest mange steder at gravid symptomene så tidlig er ganske likt som mensen symptomer så får bare tro det er riktig sånn det føles nå. Jeg har ikm i morgen så gleder meg veldig til å komme over den dagen. Er du over ikm?
 
Jeg har det akkurat likt! Første gang gravid jeg å så aner jo ikke hva som er normalt eller ikke for meg når jeg er gravid. Men har lest mange steder at gravid symptomene så tidlig er ganske likt som mensen symptomer så får bare tro det er riktig sånn det føles nå. Jeg har ikm i morgen så gleder meg veldig til å komme over den dagen. Er du over ikm?

Ja det skal visst stemme at de er ganske like mensensymptomer..  :happy: da er vi i samme båt! Forventet mensen i går, testet og fikk positiv test :)
 
Jeg er så tett i nesen. Kan virkelig ikke huske at jeg har vert det så tidlig de andre gangene. Er jo avhengig av nesespray[emoji20]
Prøvd saltvannsdråper? Det hjelper litt, men ikke på samme måten som nesespray desverre.
 
Har mensenmurringer støtt og stadig, føler mensen skal komme når som helst, så er livredd for å gå på do :nailbiting::angelic: Men, hva skal eg forvente? Skal disse murringene gi seg? Bør man bli bekymra hvis de gir seg? Første gang gravid her, og tror ikkje på det ennå!:wacky:
Det er et helt vanlig symptom. Og det kan gi seg snart, men kan også vedvare i flere uker. Hvert svangerskap er ikke likt ;)
Lykke til videre
 
Har kjøpt en vanlig, og en med menthol. Men klarer liksom ikke å gi meg med nesespray. Hater å puste med munnen :p :p
Kan en bruke de når en er gravid da? Trodde en kun kunne bruke saltvannsspray?
 
Kan en bruke de når en er gravid da? Trodde en kun kunne bruke saltvannsspray?

Du skal helst ikke bruke nesespray når du er gravid, men om du er så tett at ikke saltvann fungerer så er det bedre å bruke nesespray for barn fremfor den for voksne [emoji4] Jeg var veldig tett i forrige svangerskap (nå også forøvrig) og da fikk jeg tips av legen om å bruke nesespray for barn [emoji1360]
 
Du skal helst ikke bruke nesespray når du er gravid, men om du er så tett at ikke saltvann fungerer så er det bedre å bruke nesespray for barn fremfor den for voksne [emoji4] Jeg var veldig tett i forrige svangerskap (nå også forøvrig) og da fikk jeg tips av legen om å bruke nesespray for barn [emoji1360]
Aha! Jeg holder meg til saltvann, vil ikke ta noen sjanser. Så får jeg bare sove med åpen munn :dead: :p Var du tett hele svangerskapet?
 
Kan en bruke de når en er gravid da? Trodde en kun kunne bruke saltvannsspray?
Du skal helst ikke bruke nesespray når du er gravid, men om du er så tett at ikke saltvann fungerer så er det bedre å bruke nesespray for barn fremfor den for voksne [emoji4] Jeg var veldig tett i forrige svangerskap (nå også forøvrig) og da fikk jeg tips av legen om å bruke nesespray for barn [emoji1360]


En kan fint bruke Otrin når en er gravid ;) Fra gammelt av skulle en ikke det :)
Fra apotek 1 sine sider:
Det finnes flere typer nesespray mot tett nese du kan bruke når du er gravid.

Nesespray som inneholder xylometazolin (for eksempel Otrivin, Zymelin, Nazaren) kan trygt brukes når du er gravid.

Sprayen virker bare i nesen og tas i svært liten grad opp i kroppen din. Den vil derfor heller ikke påvirke barnet ditt. Du bør likevel ikke bruke nesesprayen i større doser enn det som er anbefalt i pakningsvedlegget (bruksanvisningen), altså høyst én dose i hvert nesebor 2-3 ganger daglig.

Noe som gjelder for alle, uavhengig av om du er gravid eller ikke, er å unngå å bruke nesespray mer enn 10 dager i strekk. Det bør også gå minst 2 uker mellom to behandlingsperioder med nesespray. Langvarig bruk utover dette kan skade neseslimhinnen og føre til en forverring av nesetettheten, selv om du ikke lenger er forkjølet.

Nesespray som bare inneholder saltvann er også helt ufarlig for deg og barnet ditt, og disse kan du bruke så ofte du vil, og så lenge du har behov for det.

I pakningsvedlegget som følger ved noen av nesesprayene kan det stå at det ikke er anbefalt til gravide, mens andre nesesprayer har informasjon om at det kan brukes. Grunnen til at ulike produsenter skriver forskjellig, er at de tar juridiske forbehold. Det kan derfor være lurt å spørre farmasøyt eller lege om hva som virkelig stemmer dersom du lurer på om du kan bruke ulike legemidler. Men nesespray kan du altså trygt bruke, så lenge de tar de forholdsreglene som er nevnt over.


Men som dere ser skal en allerhelst ikke bruke det mer en i 10 dager da. Men det er på grunn av mine slimhinner i nesen, og ikke pga barnet i magen ;)
 
Aha! Jeg holder meg til saltvann, vil ikke ta noen sjanser. Så får jeg bare sove med åpen munn :dead: :p Var du tett hele svangerskapet?

Hehe, ja funker det og [emoji6] jeg var tett hele svangerskapet ja [emoji85] Endret forresten nick nå [emoji12]
 
Hehe, ja funker det og
emoji6.png
jeg var tett hele svangerskapet ja
emoji85.png
Endret forresten nick nå
emoji12.png
Oj..da vet jeg hva jeg har i vente ;) Stakkars mannen som må se meg ligge å gape i 8 mnd'r til :p
 
Ikm i dag eller i morgen.
Murringer av og til, hvit eller helt blank utflod, varm /kald, lettere irritert, vanskelig å sovne etter dobesøk om natta, øm følelse i livmor noen ganger, mye energi inntil videre.
 
Back
Topp