Dere som ikke er superstrenge på leggetider

Kengu

Forumet er livet
VIP
Opplever dere at andre kritiserer dere for det?

Det gjør nemlig jeg, for alle barn må ha faste rutiner og i seng til samme tid hver dag. Helst til kl 19 er inntrykket mitt.
 
Opplever det innimellom ja. Men mest her inne;)
Hos oss et det ikke snakk om å være stengt inne fra kl 18 . Vi takker aldri nei til en middagsinvitasjon kl 18/19.

Tenker at jeg sikkert oppdrar barna mine i feil land:p
 
Opplever det innimellom ja. Men mest her inne;)
Hos oss et det ikke snakk om å være stengt inne fra kl 18 . Vi takker aldri nei til en middagsinvitasjon kl 18/19.

Tenker at jeg sikkert oppdrar barna mine i feil land:p
Ja her inne er det også noen av de ;)

Ha ha, ja kanskje vi gjør det
 
Vi er heller ikke strenge og barna klarer fint å tilpasse seg ved å sove lengre. De er oppvokst sånn fra de har vært små så hat aldri vært noe problem. Ikke noen som noen gang har brydd seg med et annet enn som typ her på forum osv som ikke tror meg når jeg sier at de takker det helt fint og at humøret dagen etter er helt ok ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi er heller ikke strenge og barna klarer fint å tilpasse seg ved å sove lengre. De er oppvokst sånn fra de har vært små så hat aldri vært noe problem. Ikke noen som noen gang har brydd seg med et annet enn som typ her på forum osv som ikke tror meg når jeg sier at de takker det helt fint og at humøret dagen etter er helt ok ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
Min er også sånn og har hatt det sånn siden han var liten, aldri vært noe som helst problem her heller
 
Vi er heller ikke strenge og barna klarer fint å tilpasse seg ved å sove lengre. De er oppvokst sånn fra de har vært små så hat aldri vært noe problem. Ikke noen som noen gang har brydd seg med et annet enn som typ her på forum osv som ikke tror meg når jeg sier at de takker det helt fint og at humøret dagen etter er helt ok ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
Mine barn er like:)
 
Jeg har inntrykk av at her inne kan man få høre det hvis man ikke har faste leggetider, mens i den virkelige verden får man høre det hvis man ikke kan fravike sengetidene. Vi har i allefall fått masse kjipe tilbakemeldinger på at vi ikke kan vær med på ting som begynner i seks syv tiden.
 
Vi får høre det ja. Han legger seg i 18-19 tiden om vi bare er hjemme og det ikke skjer noe. Men om vi skal på noe, så får han bare en lur på ettermiddagen, sånn at han kan være våken og blid på kvelden der vi er :) funker supert for oss ;)
 
Opplever det innimellom ja. Men mest her inne;)
Hos oss et det ikke snakk om å være stengt inne fra kl 18 . Vi takker aldri nei til en middagsinvitasjon kl 18/19.

Tenker at jeg sikkert oppdrar barna mine i feil land:p

Samme her :p
 
Hva mener du med ''ikke nøye'' da..? Vi har en relativt fast rutine på tidene, men om det er en havltime før eller en halvtime etter varierer etter dagsformen og hva som skjer... Men mi er 2,5 da.. Blir vel litt anderledes når de lir større.. Mn jeg synes en fast rutine er grei å ha uansett alder. Merker jo det på oss voksne og... Vi trenger rutiner, de aller aller fleste av oss, for å fungere optimalt.
 
Bryr meg lite om hva andre gjør. Men her er natta ødelagt og morgenen er ein pottesur onge som alltid vokner samme tid. Om vi legger før eller etter 7 er det krise. +- 20 min er det Max vi kan strekke oss til med 3 åringen. Ho har vore ett "Natttroll" fra ho var 6 mnd. Og vi har såve lite og slit oss ut på det tullet. Så her er vi strenge på ho. Mens eldste jenta kan vi slingre litt mer på. Men ho er kjempe trøtt vis det er skole dagen etterpå. Og ho blir som regel vekt av lillesøster så er best for alle i dette huset og holde oss til rutiner.
Og for dei som har barn som tilpasser seg kan eg bare si eg er missunelig :p for vi er fast låst til denne legginga for og klare oss i hverdagen :p
 
Her har femåringen fått være opp lengre enn gjennomsnittet en stund. Alltid slitt med å sove. Så i stedet for å kjempe for å få henne til å sovne om kvelden, har vi det heller hyggelig sammen. Har nettopp lagt seg nå kl 21.

Aldri blitt kritisert!
 
Vi må følge rutinene, ellers ender det med en unge som våkner i 05-06.00 tiden, kontra kl 07-08.00 hvis han legges til vanlig tid. Har prøvd å lagt han senere, men det er JEG som får problemene med en våken 5-åring som tar altfor tidlig mårran etter altfor lite søvn.
 
Hva mener du med ''ikke nøye'' da..? Vi har en relativt fast rutine på tidene, men om det er en havltime før eller en halvtime etter varierer etter dagsformen og hva som skjer... Men mi er 2,5 da.. Blir vel litt anderledes når de lir større.. Mn jeg synes en fast rutine er grei å ha uansett alder. Merker jo det på oss voksne og... Vi trenger rutiner, de aller aller fleste av oss, for å fungere optimalt.
At man kan variere når barna er i seng, at de ikke må være i seng kl 19!
 
Her har femåringen fått være opp lengre enn gjennomsnittet en stund. Alltid slitt med å sove. Så i stedet for å kjempe for å få henne til å sovne om kvelden, har vi det heller hyggelig sammen. Har nettopp lagt seg nå kl 21.

Aldri blitt kritisert!
Vi gjorde det også sånn etterhvert, men fikk mye kommentarer på at en 3-åring fikk være oppe til kl 20.
 
Ja flere sier men herregud det er jo så sent!
Men det gir jeg en god F i :)
Hvis hun ikke er trøtt blir ikke legginga noe kos. Og legger hun seg senere får jeg sove lengre.
Så det varierer når hun legger seg. Og om min datter på snart 14 mnd legger seg kl 19 eller kl 21 så er det opp til oss. Det er ingen regel som sier DE MÅ legge seg da og da fordi alle andre gjør det :)
 
Back
Topp