Budsjett julegaver

Nja, vi har en ca sum vi bruker på hver og det er en del
 
Kjøper for ca sum til alle, så har vel igrunn det da ja.
 
Minst mulig i år ;) Satser mer på hjemmelaget i år enn kjøpe kjøpe.
 
Har en ca sum i hodet til alle vi kjøper til som vi prøver å følge (med unntak av til partneren og eget barn - der varierer summen veldig), men jeg har en tendens til å gå langt over budsjettet...... elsker å kjøpe gaver :p :p

Partner - Varierer. I år får han ca 2500,-
Eget barn - I år blir det ca 1000,-
Våre foreldre - 600,-
Søsken uten barn - ca 300,- om singel, 400-500,- om pargave
Min lillebror (som bor hos oss en del også) - 500 -1000,- (varierer veldig etter hva han ønsker seg)
Venninner: 200-300,-
Tantebarn og fadderbarn - 300,-
 
Ikke så mange vi kjøper til:

Besteforeldre: ca 500 (i fjor fikk de hjemmelaget, men orker ikke det i år siden jeg da er høygravid)
Nevøer: ca 1000 (to stk, så 500 på hver)
Samboer: Varierer veldig, i fjor tok vi heller en tur til london, i år har vi kjøpt felles "gave" til oss på 5000 tilsammen
Svigers: 0-1000 (kommer an på om vi finner noe eller ikke, de forventer ikke å få noe siden vi har innført at kun unger får i familien her etter)
 
Jeg har litt løst budsjett

Mamma- 500-1000
søsken- 300-500
nevøer/nieser 300 på ene siden- 500 på andre
venner 200
venner barn 200
svigers 500
mann opptil 5000
kengubarnet opp til 3000
 
Nei, passer bare på at tantungene får gaver til ca lik pris. Ellers kjøper jeg det folk ønsker seg eller trenger.
 
Med mine søsken har vi blitt enige om å gi ca 500kr per familie, så fordeler vi det slik det passer ut fra hva vi ønsker å gi. Blir stort sett kun gaver til nevøer/nieser da, men i år gir jeg feks en vin til broren min og konen og heller en mindre gave til 1-åringen deres..

Synes det er en fin måte å gjøre det på, siden det ikke trenger å ta helt av hvor mye vi bruker på julegaver. Og da får de som er uten barn like mye tilbake som de gir :)

Gir omtrent 500-1000 til foreldre, 300 til en venninne, 300 til bestemødre, 1000 til ungene, og sporadisk til mannen ( han får så få gaver at jeg gir fra både meg og hunden, ca 1500 :p)
 
Tja, budsjett og budsjett..
Mannen - 1000-3000
Gutten vår - Ca 1000 i år
Mine søsken - 500
Mannens søsken med dame - 500
Mine foreldre - 600
Mannens foreldre - vet ikke enda
Tantebarn - 200-300
 
Huff, nei. :knegg: Vi burde hatt, men vi hadde nok uansett endt opp med å bruke MYE mer enn vi har budsjettert med. Sånn løselig blir det:

Mellom 3000-5000 per barn, skal nevnes at det er snakk om fire forskjellige gaver. (ikke minste dog, hun blir det nok maks en tusenlapp på)
Mannen 3000-5000
Mine søsken ca 1000kr
Min mor og stefar rundt 500kr

Har ingen tantebarn enda, og mannen sine søsken og mor kjøper vi ikke til.
 
Tar det litt som det kommer, ikke veldig bundet[emoji2]
 
Nei går ikke etter budsjett men tenker jo over at man skal ha råd til å leve etter jul også[emoji12] Men jeg elsker å gi gaver, vanligvis er jeg ferdig ved disse tider, men nå har jeg ennå ikke startet.
 
Nei. Så billig som mulig, men det får ikke gå utover kvaliteten på gaven.
 
Back
Topp