Bryllup inspo

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Hvordan var bryllupet deres?/ Hvordan er drømme bryllupet ditt?

Stort, lite, i Norge, i utlandet, fest, familiefeiring, på stranden, i kirken, på rådhuset osv osv. ??
 
Veldig lite, kan vel egentlig ikke kalle det bryllup. Vi feiret ikke, var bare en kort seremoni på rådhuset med våre foreldre og barna våre tilstede :)
 
Vi hadde et lite bryllup, med budsjett på 45.000kr.

Kjolen min ble kjøpt via en brudesalong i UK, fikk den til en rimelig penge, da det var en utstillingsmodell (betalte 6700kr inkl moms og tøys og tull). Sko ble kjøpt på Ebay, det samme med veske og brudebukett. Mannens antrekk ble kjøpt på Dressmann, men slips og knappehullsblomst kom fra Ebay. Guttenes antrekk kom fra Cubus, jentenes fra Ellos. Veslas kjole fra Ebay.

På dagen ble håret mitt satt opp av en lærling på salongen, mens sminken ble lagt av kidden som da var femten.

Jeg gjorde masse selv, lagde all pynt, og alt papir (invitasjoner, bordkort, vielsesprogram). Giftet oss i den lokale kirken, og om jeg må få si det selv, så er det nok den vakreste seremonien de har hatt i den kirken.

Vi leide et lokalt grendehus, og pyntet selv. Til middag var vi rundt 30, og til kaffen rundt 65. Til middag hadde vi elgstek, med Oreois til dessert. Kakebordet bugnet av 20 forskjellige kaker (jepp,vi elsker kaker!). Vi brukte Spotify til musikk, og fikk gode tilbakemeldinger på det. Til hjelp hadde vi fire nykonfirmanter, som gjorde en helt fantastisk jobb.

Fotografen kom fra Tønsberg, så vi måtte betale hotell, fly og leiebil for henne, men hun ga oss en helt fantastisk pris for halvdagsfotografering (hun er en bekjent fra forum faktisk), så vi endte opp med å betale bare 12000kr tilsammen, og er så innmari fornøyd med bildene vi fikk (over 1000stk!).
 
Vi hadde et lite bryllup, med budsjett på 45.000kr.

Kjolen min ble kjøpt via en brudesalong i UK, fikk den til en rimelig penge, da det var en utstillingsmodell (betalte 6700kr inkl moms og tøys og tull). Sko ble kjøpt på Ebay, det samme med veske og brudebukett. Mannens antrekk ble kjøpt på Dressmann, men slips og knappehullsblomst kom fra Ebay. Guttenes antrekk kom fra Cubus, jentenes fra Ellos. Veslas kjole fra Ebay.

På dagen ble håret mitt satt opp av en lærling på salongen, mens sminken ble lagt av kidden som da var femten.

Jeg gjorde masse selv, lagde all pynt, og alt papir (invitasjoner, bordkort, vielsesprogram). Giftet oss i den lokale kirken, og om jeg må få si det selv, så er det nok den vakreste seremonien de har hatt i den kirken.

Vi leide et lokalt grendehus, og pyntet selv. Til middag var vi rundt 30, og til kaffen rundt 65. Til middag hadde vi elgstek, med Oreois til dessert. Kakebordet bugnet av 20 forskjellige kaker (jepp,vi elsker kaker!). Vi brukte Spotify til musikk, og fikk gode tilbakemeldinger på det. Til hjelp hadde vi fire nykonfirmanter, som gjorde en helt fantastisk jobb.

Fotografen kom fra Tønsberg, så vi måtte betale hotell, fly og leiebil for henne, men hun ga oss en helt fantastisk pris for halvdagsfotografering (hun er en bekjent fra forum faktisk), så vi endte opp med å betale bare 12000kr tilsammen, og er så innmari fornøyd med bildene vi fikk (over 1000stk!).

Så gode dere er! Høres fantastisk ut :love017
 
Så gode dere er! Høres fantastisk ut :love017

Vet du, det _var_ det. Jeg har vært gift en gang før, og da røk hele farsarven min med på å betale for et stivt og upersonlig bryllup, så jeg hadde veldig klare oppfatninger om hvordan jeg ville ha det i runde to, og det ble så fint!
 
Vet du, det _var_ det. Jeg har vært gift en gang før, og da røk hele farsarven min med på å betale for et stivt og upersonlig bryllup, så jeg hadde veldig klare oppfatninger om hvordan jeg ville ha det i runde to, og det ble så fint!

Så utrolig godt å sitte igjen med en slik følelse! Dere har virkelig gjort det riktig :D
 
Vi var ca 50 stk på en veldig nydelig plass, utendørs vielse rett ved der middag og fest skulle være. Nydelig treretters middag, med elg til hovedrett. Egenjakta sådan. Og ellers var det meste av tilbehør kortreist mat.

Kjolen kjøpte jeg brukt, den så aldeles ikke brukt ut og jeg var så fornøyd. Eneste var at jeg gjorde feil med underskjørtet så den ble bittelitt i lengste laget, så var litt utfordrende å gå. Kjøpte sommerbukett på plantasjen, men valgte en litt for stor en syns jeg. Skulle jeg gjort det igjen hadde jeg gått for noen lange liljer. Buketten var fin den, men jeg forsvant litt bak den syns jeg. Så ikke så stor ut i utgangspunktet. :p

Sko og veske kjøpte jeg fra aliexpress. Eneste plassen jeg fant i farga jeg ville ha. Sminke fikset søsteren min, håret ordna ei venninne. Dvs jeg var og fikk det klipt og farget hos frisør ikke så lenge før, og så satte hun det opp.

Vi hadde jo en liten en på bare 6-7 uker og, så jeg er glad vi satte bort det meste til andre. Skulle jeg gjort det igjen hadde vi tatt penga og reist utenlands. :hilarious::hilarious: Neida, var en finfin dag. :) Brukte litt mye penger på fotograf, men fikk mange fine bilder. Vi skulle egentlig bruke noen privat, men det gikk i vasken. Hadde to fotografer før det igjen og, men begge meldte avbud. Fikk en som tok fine bilder da, men jeg syns gruppebildene kunne vært arrangert litt bedre. Sånn for å pirke. :p

Kjøpte en litt dyr dress til mannen, men han har brukt den flere ganger etterpå så sånn sett ei investering. La ikke like mye penger i min kjole, som jo bare skulle brukes en gang. I tillegg var jeg jo gravid da den ble kjøpt, og jeg syns det var risikosport å kjøpe en ny dyr en og så måtte ha en annen en rett før bryllupet.

Hadde to veldig flinke toastmastere, og etter å ha vært i noen bryllup så syns jeg det er en ganske viktig oppgave. Har vært i bryllup der toastmaster ikke var spesielt dyktig og ikke klarte å følge opp tidsskjemaet. Bruden endte med å måtte passe på h*n. Så, velg noen som er stødige og gode på å få folk med seg, samt følge tidsskjema. Vi merka ikke noe til hva som måtte gjøres på selve dagen, toastmasterne samarbeidet med stedet vi hadde leid, og var bare gullegod. Vi valgte to stk på tross av lite bryllup, så det skulle bli litt lettere for dem + om en skulle falle fra hadde vi en i reserve. Sånn mtp fotograftullet. :hilarious:
 
Vi hadde et stort bryllup. Leide et billig lokale og forandret det totalt, ingen som skjønte at det var der vi var. Brukte litt vel mye penger, har ikke oversikt over det og vil nesten ikke vite heller:hilarious:endte opp med to dyre brudekjoler, men det var fordi bryllupet ble avlyst en gang og pr assosiasjon ville jeg ikke bruke den jeg allerede hadde i skapet. Mye lys og tyll ble brukt! Lagde invitasjonene selv da:rolleyes:
 
Vi hadde et lite bryllup med kun forlovere på en strand i utlandet .
Dvs var det planen var men så ble vi kjent med noen sol inviterte en hel drøss...
Hadde brudekjole på, den forsvant fort av etter seremonien , jeg var halvveis med kengubarnet og var konstant kvalm og dprlig .
Kaken ga vi til løshundene rundt os.

Bryllupet hadde jrg glatt gjort igjen på akkurat samme sted
 
Vi hadde et lite bryllup med kun forlovere på en strand i utlandet .
Dvs var det planen var men så ble vi kjent med noen sol inviterte en hel drøss...
Hadde brudekjole på, den forsvant fort av etter seremonien , jeg var halvveis med kengubarnet og var konstant kvalm og dprlig .
Kaken ga vi til løshundene rundt os.

Bryllupet hadde jrg glatt gjort igjen på akkurat samme sted

Det hørtes ikke sånn veldig positivt ut egentlig :p
 
Jo var jo det selv om jeg var dårlug , bortsett fra det var det akkurat som ønsket fra oss begge å det er det viktigste

Så bra :)
Absolutt det viktigste :)
 
Vi brukte underkant av 100000 med alt, hadde i underkant av 70 gjester, tre retters middag og fri bar.
Dro til en brudesalong som hadde salg på brudekjoler ca 1 år før bryllupet, og endte opp med å kjøpe både kjole og dress. Lagde invitasjoner og bordkort selv. Mamma og tante hjalp med bordpynt.
Vi var hos fotografen før vielsen i kirken, slik at gjestene slapp å vente på oss mens vi var der. Vi var de første som kom til lokalet, så vi tok imot gjestene når de kom
 
Hadde drømmebryllupet vårt på en strand i karibien i solnedgangen. Bare oss og barna. Hadde hvit kjole som kosta 2000. Middag og kake fikk vi av hotellet.
 
Hadde drømmebryllupet vårt på en strand i karibien i solnedgangen. Bare oss og barna. Hadde hvit kjole som kosta 2000. Middag og kake fikk vi av hotellet.

Nydelig!!
 
Vi hadde et relativt stort bryllup, synes jeg selv i alle fall. Hadde vielse i kirken og 70 gjester til middag og fest i et nydelig, historisk lokale. Lokalet tok seg av alt av pynting, matlaging, servering og opprydning så det ble en del dyrere enn det hadde trengt å bli, men var slik vi ville ha det.

Kjolen kjøpte jeg ny, smoking til mannen leide vi og hadde fotograf nesten hele dagen. Sistnevnte kostet naturligvis en del, men var så verdt i etterkant da alt man sitter igjen med er bildene og minnene :)

Var en fantastisk dag der alt gikk akkurat som det skulle og vi fikk feiret vår kjærlighet sammen med de vi er glad i:Heartred
 
Back
Topp