Brudeparet ønsker seg KUN penger i gave.

I forhold til penger så må jo det tas litt ut fra livssituasjon. En nær venninne ville jeg og mannen kunne gi et sted mellom 500-1000 kr, men det er jo fordi "alle" vet at vi er godt stilt og det nok ville blitt reagert om vi gav noe mindre. Avhenger selvsagt av relasjonen
Synes 500 høres lite ut til en nær venninne når man er godt stilt som du skriver...
 
Vi sendte med ønskeliste sammen med invitasjonen da vi giftet oss (Samt veibeskrivelse til lokalet, informasjon om nærliggende hotell for de som trengte overnatting og kontaktinfo til koordinator hvis flere gjester ville dele taxi til lokalet), og fikk likevel en haug med merkelige ting vi aldri har brukt.

Jeg ville aldri gitt mer enn 500 kr i gave til noen som kun ønsket penger, selv om "regelen" visstnok er at gaven skal dekke en kuvert ved bordet, men skal jeg finansiere en fest ved å betale for maten min i kontanter, vil jeg helst kunne velge både mat og drikke helt fritt.
 
De blir mer å mer Vanligt å ønske seg pengar i brøllopsgave. Vill ha gitt 1000
kr till en nær vennine :). De e vad meg å mannen har gitt.
 
I de fleste bryllup vi har vært invitert i de siste 10 årene, så har de stått litt av ønskelista i innbydelsen, samt at ønskelister finnes hos den og den butikken, og da har penger stått på listen.
Synes det er helt greit jeg da, siden de fleste i dag er ganske godt etablert når de gifter seg.
 
Vi ga 2500kr sist vi var i bryllup. det var en barndomskompis av sambo. Jeg hadde ikke møtt brudeparet før faktisk
 
Vi brukte son 500 kr men aldri opplevd ser før
 
Nei det er ikke vanlig og det er frekt. Det er ikke noe som skal være med i invitasjonen og man dikterer heller aldri andre hva de skal gi. Hadde kjøpt gave på trass :p
Har sett mange tilfeller der det sendes med ønskeliste sammen med invitasjon. Så synes ikke det er noe frekkere å be om penger enn å be om andre ting
 
Litt utenfor tema, men da jeg og mannen feiret storbursdager for 3 år siden så ønsket vi oss penger eller gavekort på en bestemt butikk. Skrev det på innbydelsen og sa det til de inviterte. Vi trengte nytt kjøleskap og vi sa at vi ønsket oss penger/gavekort til dette.
Synes heller det er "frekt" av folk å kjøpe ting man ikke ønsker seg.

I et bryllup ville jeg ha spurt hva de ønsker seg hvis det ikke lå en ønskeliste med invitasjonen og kjøpt noe de ønsket seg. Skapfyll har man mer enn nok av etter som årene går ;)
 
Det blir mer og mer vanlig å ønske seg pengegaver, har opplevd dette flere ganger, både at de ber om
Penger og gavekort på f.eks bohus pga flytting.
 
Litt utenfor tema, men da jeg og mannen feiret storbursdager for 3 år siden så ønsket vi oss penger eller gavekort på en bestemt butikk. Skrev det på innbydelsen og sa det til de inviterte. Vi trengte nytt kjøleskap og vi sa at vi ønsket oss penger/gavekort til dette.
Synes heller det er "frekt" av folk å kjøpe ting man ikke ønsker seg.

I et bryllup ville jeg ha spurt hva de ønsker seg hvis det ikke lå en ønskeliste med invitasjonen og kjøpt noe de ønsket seg. Skapfyll har man mer enn nok av etter som årene går ;)
Signerer denne
 
Det er helt greit å ønske seg penger men å skrive at man kun vil ha det og ikke gaver reagerer jeg på
 
Vi hadde nettopp bryllupsfest og skrev i invitasjonen at vi ønska oss penger og barnevakt siden vi har alt av det vi trenger. Må legge til at vi er over 40 år begge to og minstejenta har endel utfordringer, så barnevakt er ikke det vi har alt for mye av. Vi fikk så klart noen gaver, men også endel penger :) Pengene skal gå til bryllupsreise bare for oss to, og når vi drar skal vi opplyse om at vi drar og hvor vi skal. Er utrolig takknemlig for de pengene som hjelper oss med å få en weekend bare for oss to i en ellers ganske travel hverdag. Så synes på ingen måte det er frekt å be om penger :)
 
Vi ønsket oss kun penger da vi har alt vi trengte, og skulle på en 3 ukers bryllupsreise til USA.
Synes det er tull folk skal gi gave bare pga de liker det best, synes det er kosligst osv når de som skal motta gaven ønsker seg penger. Synes ikke det var frekt de ønsker seg ikke bare masse gaver folk bruker tid og penger på som de stuer bort på loftet
 
Litt utenfor tema, men da jeg og mannen feiret storbursdager for 3 år siden så ønsket vi oss penger eller gavekort på en bestemt butikk. Skrev det på innbydelsen og sa det til de inviterte. Vi trengte nytt kjøleskap og vi sa at vi ønsket oss penger/gavekort til dette.
Synes heller det er "frekt" av folk å kjøpe ting man ikke ønsker seg.
Hvordan kan det være frekt å gi noen en gave? :eek: Hvis man har så dårlig råd at man ikke kan "unnvære" en pengegave fra et par av gjestene, så får man heller la være å arrangere selskap, og i stedet bruke pengene på kjøleskap eller hva man måtte trenge..
 
Har sett mange tilfeller der det sendes med ønskeliste sammen med invitasjon. Så synes ikke det er noe frekkere å be om penger enn å be om andre ting
Mulig det, mange som ikke vet hva etikette er ;)
Å ha en ønskeliste eller å ønske seg penger er helt greit, men man legger det ikke ved i invitasjonen.
 
Mulig det, mange som ikke vet hva etikette er ;)
Å ha en ønskeliste eller å ønske seg penger er helt greit, men man legger det ikke ved i invitasjonen.
Okei, jeg synes å se det er ganske vanlig. Men det er vell fordi jeg er medlem av en bryllups gruppe på fb der det er helt naturlig å ha med I invitasjonen :)
 
Altså, nå kan man jo ønske seg hva man vil uansett anledning. Har sett invitasjoner både med og uten ønskeliste, så vil tro begge deler er like vanlig.
Normal folkeskikk er i mine øyne å skrive hva man ønsker seg, uten å skrive hva man ikke ønsker.
Til nære og gode venninner ville jeg gitt 1000. Ikke nære rundt 500. Alt etter hva lommeboka tillater, såklart!
 
Hvordan kan det være frekt å gi noen en gave? :eek: Hvis man har så dårlig råd at man ikke kan "unnvære" en pengegave fra et par av gjestene, så får man heller la være å arrangere selskap, og i stedet bruke pengene på kjøleskap eller hva man måtte trenge..
Var ikke selve gaven, men når folk kjøper ting man har sagt til de at man IKKE trenger, det er da jeg synes det blir frekt.
 
Back
Topp