Brudeparet ønsker seg KUN penger i gave.

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Jeg har blitt invitert i bryllupet til ei venninne av meg. På bryllupsinvitasjonen stod det at brudeparet ikke ønsket seg innpakkede gaver, kun pengegaver.
Er dette vanlig å skrive på kort? Jeg
har aldri opplevd at det står skrevet sånn på invitasjonen før.

Hvor mye penger er det egentlig vanlig å gi i bryllupsgave til venninner ? :)
 
Last edited:
Det spørs vel hvor nær man er og hva man vil og har råd til. Jeg gav 500kr til ei god veninne. Synes det var nok jeg.
 
Syns igrunn det er ok, men de gangene jeg har sett slik så står det vel heller "brudeparet ønsker seg bidrag til nytt kjøkken/ny bil/bryllupsreise, i stedet for gaver. Dersom ønsker kan...." Så er det da gjerne oppgitt ktonr

Er jo hyggelig å vite hva pengene skal gå til.
 
Hvis de kun ønsker seg det, er det vel greit å informere om, synes jeg. Vil jo ikke bruke tid på å kjøpe noe de bruke tid på å bytte.
Vi har gitt fra 1000-1500 i våre venners bryllup. "Heldigvis" giftet vi oss først, så de andre satte standarden:D
 
Last edited:
Nei det er ikke vanlig og det er frekt. Det er ikke noe som skal være med i invitasjonen og man dikterer heller aldri andre hva de skal gi. Hadde kjøpt gave på trass :p
 
I forhold til penger så må jo det tas litt ut fra livssituasjon. En nær venninne ville jeg og mannen kunne gi et sted mellom 500-1000 kr, men det er jo fordi "alle" vet at vi er godt stilt og det nok ville blitt reagert om vi gav noe mindre. Avhenger selvsagt av relasjonen
 
Man kan skrive man ønsker penger og gavekort fwks men å skrive det på den måten der er bare frekt
 
Vi kommer og i hovedsak til å ønske oss penger, da til nytt kjøkken. Men kommer til å ha en liten ønskeliste på si', til dem som ikke vil gi penger. Men kommer ikke til å skrive det i invitasjonen, det syns jeg var litt...spesielt. Blir nok heller sprett muntlig, og muligens vi nevner det dersom vi skal ha en infoside på nettet.
Men ang beløp så ville jeg nok gitt 1000. :) kommer selvsagt an på hvor nære.
 
Syns igrunn det er ok, men de gangene jeg har sett slik så står det vel heller "brudeparet ønsker seg bidrag til nytt kjøkken/ny bil/bryllupsreise, i stedet for gaver. Dersom ønsker kan...." Så er det da gjerne oppgitt ktonr

Er jo hyggelig å vite hva pengene skal gå til.
Signerer. Det syns jeg er helt innafor. Mange som ikke har behov for så mange ting, men heller ønsker seg opplevelser eller bidrag til større ting / prosjekter etc. Det må jo de få ytre ønske om.
Har vanligvis gitt 1000-1500 til nære venner per par. Altså fra meg og samboer.
 
Vi hadde en ønskeliste på Facebook (lukket gruppe hvor familie og venner ble invitert), der det stod en del ting+ penger til bryllupsreise til *destinasjon* og *tidspunkt*.

Har kun venninner som har giftet seg på kontor, ene hadde fest etterpå, andre ikke. Gav rundt 4-500kr tror jeg.
 
Jeg syntes det var en ufin måte å skrive det på. Vi skrev av ønskeliste kunne sendes ved ønske, og der stod det en del ting vi ønsket oss, samt at vi ble veldig glade for penger også.

Jeg tror jeg fikk 600 kr i gavekort fra min nære venninne/forlover (eller så var det 400, fikk flere gavekort), samt et flott utdrikningslag. :)
 
Hva var frekt med det? De ønsker seg penger, og så da?

Vi ga 2000 da en god venninne av meg giftet seg. :)
 
Tror det blir mer og mer vanlig, og forstår det godt. Man gifter seg ofte etter mange års samboerskap allerede, og da har man stort sett det man trenger fra før av serviser, vaser og kjøkkenutstyr. Vi ga 1000,- til de jeg var forlover for, og 500,- til gode venner :)
 
Hva var frekt med det? De ønsker seg penger, og så da?

Vi ga 2000 da en god venninne av meg giftet seg. :)
Jeg syns ikke det er frekt jeg heller. Syns det er mye bedre å gi penger slik at brudeparet selv kan kjøpe det de ønsker eller dra på bryllupsreise. Jeg hadde bodd sammen med mannen min i flere år før vi giftet oss og da har vi alt av kjøkkenutstyr. Dumt å kjøpe gaver fra Kitchn som bare blir stående støvete i et skap.

Ville gitt 500kr til vanlig venner og 1000-2000 til nære venner/familie.
 
Det er ikke frekt å ønske seg penger, men jeg synes det er veldig frekt å skrive på invitasjonen hva man ønsker seg! Det har jeg aldri sett, og jeg har vært i mange bryllup... Det vanlige er vel å henvise til en nettside el.l. og at det der kan stå at man ønsker seg penger, gjerne til noe spesielt.
 
Altså, i de bryllupene jeg har vært har jeg sett folk få så mye ubrukelige ting! Da er det mye bedre å gi et bidrag til noe fornuftig. Men kan jo formulere det sånn i stedet også, ikke bare "vi vil ha penger". ;) Gir gode venner 1000 kr eller gave tilsvarende. 500-700 om vi ikke er så tette.
 
Gav 1000 kr. Hu jeg skulle til ville bruke pengene til bryllupsreise og egenkapital til hus. Helt greit :)
 
Vi var en venninne gjeng som spleisa på noe bruden ønska seg. Så ble vel 600 isj. Pluss at hun fikk en ganske heftig gave på utdrikkingslaget :)

Vis det var slikt det var skrevet, vil det kanskje oppfattes litt sånn frekt/dårlig. Men i hovedsak er det vel ikke noe galt å si hva man ønsker seg. Om det er penger eller andre ting?
 
Back
Topp