Bringebærpudding sin reise mot en liten spire (med termin i juli)

Ja, da har det fått enda litt tid og jeg har kommet til syklusdag 20 igjen. Tiden går fort om ikke annet. Kjente det jeg tror er el smerter på fredag, og har fått lagt inn aksjer litt her og der, men har jo uansett ikke trua akkurat :p og blir spennende å se hvor lang denne syklusen blir..

Ellers har jeg lest meg opp litt, og lest at metformin har god effekt på mange med pcos, så legen skulle sjekke om ikke jeg skal prøve dette etterhvert :) straks september, og så er oktober og oppstart med medisiner. Venter meg ihjel :p
 
Har kun hørt om to stk (utenom her inne) som har brukt metformin og begge har fått ivf barn etter dette [emoji4] tvillinger begge to faktisk ;)
 
Har kun hørt om to stk (utenom her inne) som har brukt metformin og begge har fått ivf barn etter dette [emoji4] tvillinger begge to faktisk ;)
Verdt et forsøk hvertfall :D takk for st du deler!
 
Ja, da har det fått enda litt tid og jeg har kommet til syklusdag 20 igjen. Tiden går fort om ikke annet. Kjente det jeg tror er el smerter på fredag, og har fått lagt inn aksjer litt her og der, men har jo uansett ikke trua akkurat :p og blir spennende å se hvor lang denne syklusen blir..

Ellers har jeg lest meg opp litt, og lest at metformin har god effekt på mange med pcos, så legen skulle sjekke om ikke jeg skal prøve dette etterhvert :) straks september, og så er oktober og oppstart med medisiner. Venter meg ihjel :p
Jeg går på metformin, håper det vil ha god effekt for deg!
 
Har du pcos? Hatt noe effekt? (Kviser, vekt osv?)
Jeg har pcos ja. Kan ikke skryte på meg noe effekt utenfor ivf (gikk på det noen år), så nå går jeg kun på det i forbindelse med forsøk.
 
Mange studier viser veldig gode resultater på kvinner med pco/pcos som bruker Metformin! Selv om det er en kjip diagnose er det vell litt bra å ha noe håndfast å jobbe med? De aller aller fleste med PCOS får barn tilslutt!

Jeg fikk litt vondt i magen av metforminen i begynnelsen, og det reduserte appetitten min betraktelig som har gjort det lettere å gå litt ned i vekt. Jeg kjenner også at jeg får mer stabilt humør og blodsukker, og derfor ikke lenger sånne ulvesult-anfall hvor jeg bare spiser alt jeg kommer over :hilarious:

Jeg skjønner at dette ikke er lett overhodet, og jeg lå innrulla som en burrito på sofaen og gråt og GRÅT etter PCOS diagnosen min så kjenner meg igjen. Blir også skikkelig lei BV noen ganger selv om miljøet her inne er helt fantastisk.

Noen ganger lurer jeg på om det er lettere å bare være skikkelig kynisk og innstille meg på at dette kommer til å ta laaang tid, da noe av det verste hver PP er å ha den lille irriterende troen bakerst i hodet som bare: "iiiiiiiiik!!!!! Denne gangen er jeg GRAVID!!!" bare for å få den tanken knust i grusen hver gang.

Kjenner meg så igjen i det du skriver.. Sender deg en stor klem ❤️
 
Mange studier viser veldig gode resultater på kvinner med pco/pcos som bruker Metformin! Selv om det er en kjip diagnose er det vell litt bra å ha noe håndfast å jobbe med? De aller aller fleste med PCOS får barn tilslutt!

Jeg fikk litt vondt i magen av metforminen i begynnelsen, og det reduserte appetitten min betraktelig som har gjort det lettere å gå litt ned i vekt. Jeg kjenner også at jeg får mer stabilt humør og blodsukker, og derfor ikke lenger sånne ulvesult-anfall hvor jeg bare spiser alt jeg kommer over :hilarious:

Jeg skjønner at dette ikke er lett overhodet, og jeg lå innrulla som en burrito på sofaen og gråt og GRÅT etter PCOS diagnosen min så kjenner meg igjen. Blir også skikkelig lei BV noen ganger selv om miljøet her inne er helt fantastisk.

Noen ganger lurer jeg på om det er lettere å bare være skikkelig kynisk og innstille meg på at dette kommer til å ta laaang tid, da noe av det verste hver PP er å ha den lille irriterende troen bakerst i hodet som bare: "iiiiiiiiik!!!!! Denne gangen er jeg GRAVID!!!" bare for å få den tanken knust i grusen hver gang.

Kjenner meg så igjen i det du skriver.. Sender deg en stor klem ❤️
Så hyggelig at du legger igjen en melding her! <3 Jeg kjenner meg SÅ igjen i det du skriver, man holder seg rolig og har ikke spesielt trua igjennom hele syklusen, men så gir kroppen deg små tegn du kanskje ikke har opplved før, og mensen uteblir (jeg tester ikke før mens, men de siste syklusene har jo begynt å bli lenger og ustabile) så da stiger jo håpet opp i været og jeg føler meg som en komplett idiot når jeg tar en DIGITAL for jeg er jo 5 dager over ikm, jeg MÅ JO være gravid også bare nei. Jeg blir sint på meg selv og kroppen min..

Jeg ble jo egentlig henvist til ivf pga uforklarlig barnløshet etter utredning, men det var nå på forsommeren syklusene plutselig ble lenger, og jeg hadde cyste på eggstokken på forsamtalen. Legen syns også at amh-verdien min var høy? den er på 39 noe jeg trodde var innafor, også så han masse folikler ?! så da sammen med acne, lett overvekt og hårvekst sa han "en anelse PCO", og jeg fikk metformin av legen. Greit å ha noe å holde fast ved, var egentlig mest frustrerende å ikke vite hva som feilte meg, men jeg gråt som en barn i Porsgrunn og følte meg skikkelig drittunge, og når jeg i tillegg måtte vente til slutten av oktober med å begynne på medisiner, og jeg hadde lest her inne at alle nærmest fikk begynne syklusen etter var jeg skikkelig utakknemmlig og sippete, men de har vel forståelse for det håper jeg og vil lage en baby for oss, haha!

Hva blir veien videre for dere? :)
 
Da kom tr! Ber til Gud at Porsgrunn sier vi kan begynne på neste mens! :smiley-angelic001
 
Håper dere får starte snart!
 
:( hvordan går det med deg? ❤

Så ikke denne før nå når jeg var inne å kikket i dagboken din igjen :) Begynner med spray neste lørdag så veldig spent på det :D Når får du vite om du får begynne neste forsøk? Skal du ringe neste mens igjen? :eek: Håper virkelig du får begynne snart ❤
 
Back
Topp