Bråkete nabobarn?

Oi det var tidlig, da har eldste frøkna kanskje stått opp. Og kanskje har vi satt oss ved frokostbordet. Her slipper vi ungene ut i 9 tia
 
Her får de ikke gå ut før kl 10 for å bråke/leke ute. Kveldstid kan de være ute til 21/22 da. I egen hage hvertfall. Men skal sies at vi kun har voksne folk rundt oss, ikke småbarn i nabohus som legges tidlig.

Men mer hensyn på morgenkvisten da mtp bråk
 
Her går vi ut i hagen etter frokost, da er vel klokka allerede rundt 10. Men vi bor ved siden av noen skikkelig bråkete noen, og ungene er fort ute til 22. Typisk nok er rommet til frøkna (og etterhvert lillegutt) på den siden mot den naboen :facepalm::p
 
Bor på bygda, så slipper heldigvis andres unger tett innpå. Eneste bråket her er biler, traktorer, mopeder, etc.
 
Nå sender ikke vi barna våre så tidlig ut, men jeg tenker litt sånn at jeg har bosatt meg i ett boligfelt og må da tåle litt støy fra naboene. Og det er også noe barna våre må bli vant med når de skal sove. Men jeg lukker vinduer når vi sover nettopp pga støy og hindre at barna mine våkner. Det er varmt inne ja, men det må vi leve med.
Vi har en tendens til å jobbe ute ett barna våre er i sengs, for da har vi tid. Vi kan holde på til langt på kveld, men gjøre stille arbeid etter 23 [emoji4]

Hvis du snur på det kan man like gjerne si; hvis du har bosatt deg i et boligfelt må du tåle å ta hensyn til andre rundt deg.

Man må ikke på død og liv bråke hele tiden. Barn kan leke uten at det lager masse lyd. Det samme gjelder egentlig alle gjøremål stort sett.

Sinnsykt lett å si at ungene må lære seg til å sove med litt lyd. Det tenkte jeg å venne barna mine til også, før jeg fikk barn. Noen unger bare sover ikke om det ikke er forholdsvis stille. Hva er viktigst; at en sliten og trøtt baby får sove (basalt behov dekket) og en sliten mor litt hvile så hun beholder melkeproduksjon og ikke går i depresjon osv.? Eller at ungene får bråke til alle døgnets tider? Ja satt på spissen, men du skjønner poenget :)
 
Back
Topp