Blue_ prøver på nytt <3

Hvordan går det med deg? :)

Takk, som spør[emoji173]️

Her går det bare bra. Begynner og bli tungt nå. Mye bekkenvondter[emoji30] Heldigvis skjer det fortsatt en del fremover, så de siste ukene kommer til å gå fort. Og det er egentlig helt greit, klar for å møte han snart[emoji170]

Det meste er på plass og i orden også. Sånn at permisjonen kan brukes fullt og helt til å vente[emoji4]

Hvordan går det med deg?
 
UKE37+0

Nå er det fire dager til vi skal tilbake på sykehuset for ny UL.

Etter et SF-mål som plutselig ble fryktelig lavt og en lege som heller ikke klarte å kjenne leie. Ble jeg henvist til sykehuset på leie- og vekstkontroll. Alt var heldigvis bra, men han lå i sete/skrå.

Ligger han sånn på torsdag også, får jeg innvilget pks...
De trodde ikke han ville snu seg, men han KAN jo gjøre det fortsatt. Så forbereder meg på det ene og det andre...
 
37+1

I dag ringte legen fra Ahus. Hun lurte på om jeg hadde fått svarene fra CT.
Under undersøkelsen hadde han tydeligvis lagt hodet ned... Og bekkenet var mer enn stort nok.

Men jeg kjenner at han er tilbake i sin vante positur... De vil derfor "tvinge" meg inn i setefødsel dersom det blir aktuelt...
Selv om man på Ahus får velge og som hun sa forrige uke: "Skal man føde i sete er man avhengig av at man er motivert for det. Ettersom man må samarbeide ekstra under en slik forløsning. Derfor får man innvilget ks om man absolutt ikke vil. Vi tvinger ingen til det på dette sykehuset."

Jeg skal uansett inn igjen på torsdag og da kommer jeg til å kreve ks om han ligger i sete/skrå/tverr. Så får de heller sjekke meg før jeg blir operert da... Om han ligger ene eller andre veien. Og jeg vil ha en garanti for at dersom fødsel starter med han i sete, får jeg også. Nekter plent setefødsel!!

Har ikke bekymret meg eller vært redd for fødsel i det hele tatt!! Men kjenner at om de vil tvinge meg til det her, får jeg helt angst!!! [emoji26][emoji26]
 
37+5

Etter vill turning natt til torsdag (37+4) og MANGE timers venting på sykehuset... Fikk vi konstatert, at pjokken har lagt seg med hodet ned!!
Hadde det litt på følelsen etter at jeg trodde det var en fot jeg kjente øverst i magen natta før. Så utrolig letta!

Legen jeg var hos, var også mye mer "folkelig" enn hun fra uken før. Hun viste forståelse og om jeg følte at ting endret seg igjen. Skulle jeg bare ta kontakt, og ville da få ny UL.
#trygg

Han ble estimert til ca 3220g nå. (Ca 10% over)
Så nå kan han bare komme, lille klumpen[emoji170]
 
37+5

Etter vill turning natt til torsdag (37+4) og MANGE timers venting på sykehuset... Fikk vi konstatert, at pjokken har lagt seg med hodet ned!!
Hadde det litt på følelsen etter at jeg trodde det var en fot jeg kjente øverst i magen natta før. Så utrolig letta!

Legen jeg var hos, var også mye mer "folkelig" enn hun fra uken før. Hun viste forståelse og om jeg følte at ting endret seg igjen. Skulle jeg bare ta kontakt, og ville da få ny UL.
#trygg

Han ble estimert til ca 3220g nå. (Ca 10% over)
Så nå kan han bare komme, lille klumpen[emoji170]

Så bra at han har snudd seg og at legen var mer forståelsesfull :)

Nå er det ikke lenge til han kommer ❤️
 
Så bra at han har snudd seg og at legen var mer forståelsesfull :)

Nå er det ikke lenge til han kommer [emoji173]️

Ja, er så spent nå[emoji170]

Alt bra med deg og lille?
 
Så bra å høre at det ordnet seg med posisjon og slikt. Er hodet festa også nå?
 
Ja, det er det :) Begynner veldig snart på uke 28 så tiden flyr! Var på 3D-UL på onsdag, bildene ligger i dagboken min :)

Åh, så herlig! Da må jeg inn å se litt[emoji4][emoji4]
 
Så bra å høre at det ordnet seg med posisjon og slikt. Er hodet festa også nå?

Hodet er ikke festet... Og jeg kjenner tidvis press under ribbeinet og spark i blæren fortsatt. Men nå kjenner jeg litt ellers i magen også. Så jeg håper at det bare er andre kroppsdeler som treffer nå...

Skal til jordmor på tirsdag i neste uke. Da er det ENDELIG jm i kommunen igjen! Og jeg er 39+2, så forhåpentligvis klarer hun å kjenne leiet...

Legen sa at om jeg ble usikker måtte jeg bare ta kontakt for ny ul... men kan jo ikke dukke opp annenhver dag[emoji85] så får se litt de neste dagene...
 
Hender som bokser i blæra er ikke bare gøy det heller ;)
Tvi Tvi hos jordmor, hun skal klare å finne ut av det :)
 
Hender som bokser i blæra er ikke bare gøy det heller ;)
Tvi Tvi hos jordmor, hun skal klare å finne ut av det :)

Hehe, uansett bedre enn føtter[emoji85]

Det får vi tro. Takk[emoji4]

Er alt bra med deg da? [emoji173]️
 
Hehe, uansett bedre enn føtter[emoji85]

Det får vi tro. Takk[emoji4]

Er alt bra med deg da? [emoji173]️
Alt er fint med oss, ligger på barsel med en snart to dager gammel baby jeg :p
 
79aab59ba7f1aa9a477f8a30179a2525.jpg
 
b0317d2fb4ba785c874d395294fe4fa8.png


JEG ER SÅ KLAR
 
  • Liker
Reactions: TKW
Altså, jeg har vært gravid i over ett år...

91fe406177e71e0bc485155c5819704e.png


... Det er 7-18 dager igjen og jeg er så sinnsykt klar nå!

Var endelig hos jordmor i går. Etter at jeg ikke har hatt tilgang på jordmor siden uke 22.
Fikk ny time til onsdag neste uke (altså termin). Men jeg håper jeg ikke får dratt[emoji85]

• Det murrer
• Tidvise tak i mage/rygg. Men varer jo bare noen sekund[emoji849][emoji222][emoji222]
• Tredje dagen nå jeg ser litt slim. Etter at det har vært borte i flere mnd...
• En følelse på at "noe" er annerledes
• Løp på do i går. Men litt mer normalt i dag.
• Sover MYE
• Sov faktisk hele natta i natt[emoji33][emoji33][emoji33][emoji1374][emoji1374][emoji1374]
• Plutselig søtsug... Jeg liker jo ikke kake en gang!!

[emoji170]Sambo tipper søndag 10.sept
[emoji170]Svigermor tipper tirsdag 19.sept

.... Med min flaks går jeg til 24, må settes i gang. Og han kommer 26.sept[emoji30][emoji30]

badf635d2eee07ed27e34f3bdea42fc9.jpg

(Seneste magebildet 39+0)

So ready[emoji170]
 
Last edited:
Så fin du er! :) Håper du slipper å vente så mye lenger og at han kommer veldig snart ❤️ Spennende!
 
Så fin du er! :) Håper du slipper å vente så mye lenger og at han kommer veldig snart [emoji173]️ Spennende!

Tusen takk, gode du[emoji173]️
Ja, 7-18 spennende dager i vente[emoji51][emoji51][emoji51][emoji51]
 
Back
Topp