Barnevogn

Vi bor i en liten by med mye trilling på grusveier og lite butikker. Så da trengs det en 4 juling ;) Vi skal ha simo duo ;) Har vaert veldig mellom den og emmaljunga. Kan jo hende at jeg skal kjøpe emmaljunga hvis jeg skal komme over en som er brukt til en unge til grei pris men ellers blir det ny simo til halvpris av emmaljunga.
Jeg var forrige uke på butikken og snakket med ei veldig grei dame om disse to vogna. Det er understellet forskjellen ligger. Emmaljunga har kraftigere, solidere understell. Men det betyr jo ikke at duo sine vogn faller sammen ettr å ha brukt for 2 barn heller ;) Ellers er det bedre kalesje på simoen synes jeg da. Den går langt ned og kan strammes. Stoffet synes ikke jeg er noe særlig forskjell på. Bare at emmaljunga kan fås i flere fargevarianter. Men siden jeg skulle hatt en ensfarga emmaljunga, jeg liker de klasiske variantene, så spiller fargene lite for meg. Og hvordan en vogn ser ut etter 1 års bruk avhenger veldig av bruken. Noen bryr seg litt mere om ting enn andre. Hos oss ser alt litt bedre ut enn hos andre synes jeg selv :P Jeg kunne ikke tenkt a ha vogna la stå i uteboda.
Og glemte å skrive - emmaljunga er fortsat produsert i sverige mens simo i kina ;) Alt er jo billigere fra kina :P Men jeg er overbevisst at en helt ny simo duo skal holde bra til mine bra!
 
Jeg liker/likte begge to godt ;) Men om man må gi 5000 (dama i butikken sa at det går an å få simo duo til den prisen, pakkepris for vogn med tilbehør som veske osv) eller over 8000 så velger jeg en simo duo tror jeg ;) Emmaljunga var visst aldri på tilbud sa hun.
Jeg selv har sett stygge emmaljunga, trekket der under føttene i sportsvogna blir dei stygge synes jeg. Men jeg har jo bare sett på andre sine. Har ikke selv. Så det kan hende at det er litt med hvordan den blir brukt å gjøre.
Emmaljunga er jo veldig inn før tida ;) Det ser jo man her i tråden også. Nesten hver andre vil ha emmaljunga! Og det samme ser man på gata. Vognene er gode, ikke noe å utsette på dei. Jeg kunne kanskje likt litt lavere kalesje bak. Men det er smak og behag det der.
 
Jeg har både Emmaljunga og Simo, og liker helt klart Simo best. Det jeg har sett og erfart av Emmaljunga er at de blir fort slaskete og stygge og da særlig kallesjen på Emmaljunga. Mange ser rett og slett herpa ut i kallesjen etter noen få mnds bruk. Jeg har selv ei Simo Duo 2009, og den ser ut som den er kommet rett ut fra butikken. Emmaljunga vognene er veldig flotte som bagvogner, men ikke fult så fine når de blir sportsvogner. Dette gjelder både edge og mondial. Er vel en av grunnen til at så mange selger disse vognene etter 3-8mnds bruk(bagperioden). Og jeg tror og at vogner er mote. Akkurat nå så er Oth og Emmaljunga de populære vognene.
 
Vi har emmaljunga edge duo med sportsunderstell, i fargen silver check. Er veldig fornøyd. Skal nok bruke den til neste baby, men vi kommer til å kjøpe en søskenvogn i tillegg.
 
Vi har en emmaljunga mondial duo i svart som vi hadde til forrige. Den skal vi bruke om igjen nå. Vognen ser enda ut som ny om jeg bare vasker over understellet. Gleder meg til å bruke den igjen. Er utrolig god å gå i ulendt terreng med. Har gått en del skogsturer på steineste/grusete stier, funker helt fint! De som hadde med de små trehjulingene sine på samme turen hadde litt mer problemer kan man si ;) Veldig fornøyd! Kan anbefales! Bagen er også stor og god og kan brukes lenge! :)
 
Emmaljunga mondial duo combi med sportsunderstell, black croc.

Helt grei vogn :) Stor plass, god å trille... MEN den velter for et godt ord når den har en litt tung stelleveske på. Jeg har hørt at disse vognene ikke er designet til å ha stellevesker på håndtaket, som hvis er sant, er jo helt høl i hodet. Min har tippet tre ganger, to ganger fremover og en gang bakover. Stod heldigvis og tok i mot alle gangene da. Men det kan jo være veldig  skummelt. Gidder ikke bytte vogn denne gangen, men hadde jeg hatt god råd, skulle jeg solgt denne, kjøpt søskenvogn og en enkelt vogn. :) IKKe emmaljunga, selvom de er knall fine å se på :)
 
vi har en babyactive duo. veldig fornøyd siden det er sving hjul på den. skulle gjort uten de :p
en veldig lett vogn. men har lyst til å bytte den ut til en annen når sportsdelen blir tatt i bruk om ikke lenge.
Til nestemann blir det en helt annen vogn med større bag plass :)
 
Back
Topp