Barnevogn! Bugaboo fox eller cybex priam?

A96

Flørter med forumet
Julilykke 2023
Hei! Har smått begynt å se på barnevogn, og det står foreløpig mellom bugaboo fox og cybex priam. Noen som har erfaringer med disse? :)
Ønsker å kjøpe brukt, så blir vell en eldre modell på begge.
Har hørt mye om bugaboo, og ser det selges masse på bruktmarkedet. Føles på en måte som et "tryggere" valg. Men jeg falt kanskje mer for cybex, da jeg syntes den var lettere å legge sammen. Virker også fornuftig å kunne kjøpe til større fremhjul for å takle vinterføre bedre.. Tviler kanskje litt mer på den da jeg ikke har hørt så mye om merket fra før.

Føler man kan gå seg helt vill med så mange muligheter :p
 
Hadde ikke vært i tvil, bugaboo er verdens beste vogn. Jeg hadde emmaljunga nxt90 til eldstemann. Var aldri fornøyd og kjøpte en brukt bugaboo fox når jeg fekk nr 2. Kjente med en gang at det var rett, alt var bare mye bedre :)
 
  • Omsorg
Reactions: A96
Jeg falt for Cybex, den føltes og kjentes så mye diggere (mener 2021 og eldre har lav bagdel), selv om den er litt tyngre og håndtaket ikke kan justeres så mye. Nå syntes jeg det var vanskelig å slå sammen begge på første forsøk, men fikk teken på det etterhvert. Tror Cybex ikke blir like kompakt. Ellers.. mannen syns Bugaboo virket skranglete og så billig ut, vet ikke om jeg er helt enig der da :hilarious: Men Cybex har vel ganske premium feel og er veldig smooth. Med sportsdel vendt fra deg kan du sette den i 2 wheel mode, som kan være greit i oppoverbakker og litt terreng.
 
  • Omsorg
Reactions: A96
Vi vil gjerne ha en som funker godt på vinteren og på grus. Har mulighet til å kjøpe Thule Urban glide 2 fra en slektning, men minuset er at den tar stor plass i bilen.

Har også sett litt på Stokke Trailz. Noen som har erfaring med den?
 
Har fått anbefalt emaljunga, da det er kupert der vi bor. Samt at den skulle være bra på snøføre også. Men for en jungel av barnevogner! Hjelpes….
 
  • Liker
Reactions: mwm
Har fått anbefalt emaljunga, da det er kupert der vi bor. Samt at den skulle være bra på snøføre også. Men for en jungel av barnevogner! Hjelpes….
Jeg har emmaljunga nxt 60, den er helt grusom på grus. Barnet rister halv i hjel, hatt den inne til service en gang og den er inne igjen nå...
Ikke prøvd noen annen variant av emmaljunga men den er hvertfall ikke å anbefale til kupert
 
Ble Emamaljunga nxg90 med outdoor-hjul på oss. Fikk teste ute på isen utenfor butikken, og fant en med masse ekstrautstyr som nesten ikke var brukt på Finn til en god pris Godt å ha unnagjort!
Har ei venninne som bor på småbruk og har vært superfornøyd med den.
 
Jeg har emmaljunga nxt 60, den er helt grusom på grus. Barnet rister halv i hjel, hatt den inne til service en gang og den er inne igjen nå...
Ikke prøvd noen annen variant av emmaljunga men den er hvertfall ikke å anbefale til kupert
Ble anbefalt med lufthjul i hvertfall.
 
Back
Topp