Barnevogn-anbefaling?

Hva er det som gjør at dere misliker sportsdelen? Jeg har lyst på Emmaljunga City Cross eller Super Nitro, er det samme sportsdel på disse modellene? Jeg er avhengig av en vogn som er god å trille på grusvei/skogsbilvei.

Småen satt bare rett og slett ikke godt i sportselen, og selene var et hærk. Han kom i tillegg så langt ned. Ikke ville han sove i vognen heller[emoji85]
Alt dette ble bedre når vi gikk over til ergonomisk sittedel[emoji4]
 
  • Liker
Reactions: TKW
Jeg ser på 2014-testen av Joggster twist at den har fått trekk for "ustabil i ulendt terreng". Jeg er helt avhengig av en vogn som er god å trille, og mest mulig stabil, på lysløype/skogsvei. Tror jeg må gå for noe med fire hjul.
 
Brukte bag på emmaljunga, og tok ibruk tfk til sportsdel. Så har ikke erfaring fra den :)

Men lurte på kjøpe den multi x baggen denne gangen siden jeg allerede har sportsdelen :)
Ja, den Multi X-baggen så jo helt genial ut - da får man liksom brukt baggen litt mer enn de første 5-6 mnd også. Og kjekt at den kan vendes begge veier (mulig de fleste kan det!?:confused::p). I følge selgeren vi pratet med kunne denne Multi X-baggen brukes til barnet var ca. 1,5 år! :) Lurer på om hun sa at den Joggster Adventure var en "oppfølger" / videreutvikling av Joggster Twist (husker ikke helt..). Hun nevnte flere "oppgraderinger", blant annet større gaffel og fronthjul, samt nytt stoff. Virker som at mange er fornøyde med Joggster Twist, så da føler jeg litt tryggere på at Joggster Adventure også blir det rette for oss! :happy::D
 
Jeg ser på 2014-testen av Joggster twist at den har fått trekk for "ustabil i ulendt terreng". Jeg er helt avhengig av en vogn som er god å trille, og mest mulig stabil, på lysløype/skogsvei. Tror jeg må gå for noe med fire hjul.

Har du sett på den nyeste modellen til emmaljunga? Nxt90 tror jeg, den med outdoor-understell skal være kjempegod, liten og nett, men stabil med sine 4 hjul med 2 svingbare som kan låses. Ser mye skryt av den på ei slik barnevogngruppe jeg er medlem av. Den er ganske lik Buffalo i utførelsen, men utseendet er ulikt, så om man liker Emmaljunga-looken bedre er nok den glimrende.
 
  • Liker
Reactions: TKW
Jeg ser på 2014-testen av Joggster twist at den har fått trekk for "ustabil i ulendt terreng". Jeg er helt avhengig av en vogn som er god å trille, og mest mulig stabil, på lysløype/skogsvei. Tror jeg må gå for noe med fire hjul.

Ikke enig i det altså. Trillet den masse på grus og traktor/fjellstier. Helt super vogn
 
  • Liker
Reactions: TKW
Jeg skal ta meg en tur i butikken og teste litt, tenker jeg :) Jeg er under 1.60 høy, så jeg trenger ikke tenke på om vogna er høy nok i allefall! :p Det hører med at jeg kommer til å gå mye med hund i magebelte i tillegg. Jeg går nok ganske fort over til bæremeis på skogtur, så snart plutten er stor nok til å sitte godt i den!
 
Vi har vurdert litt forskjellig, men landet på Bugaboo buffalo. Vurderte emmaljunga nxt90 og britax go next. Buffaloen er veldig lett å manøvrere, den er lett i seg selv, tar liten plass, min mann sparker ikke borti understellet når han går, kalesjen kan dras langt ned, og sportsdelen kan vendes mot meg så jeg ser barnet mitt. Håper og tror vi blir fornøyd med valget
 
Ja, den Multi X-baggen så jo helt genial ut - da får man liksom brukt baggen litt mer enn de første 5-6 mnd også. Og kjekt at den kan vendes begge veier (mulig de fleste kan det!?:confused::p). I følge selgeren vi pratet med kunne denne Multi X-baggen brukes til barnet var ca. 1,5 år! :) Lurer på om hun sa at den Joggster Adventure var en "oppfølger" / videreutvikling av Joggster Twist (husker ikke helt..). Hun nevnte flere "oppgraderinger", blant annet større gaffel og fronthjul, samt nytt stoff. Virker som at mange er fornøyde med Joggster Twist, så da føler jeg litt tryggere på at Joggster Adventure også blir det rette for oss! :happy::D

Har denne bagen. Genial, men tror nok du må bytte før 1.5 år. Byttet når vesla var ca. 13 mnd vi og da var den litt på grensa. Men kommer jo heilt an på str på barnet og da :) Genial bag :) Men denne gangen bytter vi nok litt tidligere da sportsdelen er så stor og lun :) Var eg som tviholdt på multi-x til ho var en 13 mnd, men pappaen byttet en dag eg var på jobb :D Syns sportsdelen var litt skummel sist, men vesla elsket den. Og det ble bedre for ho i den når ho var så stor :)
 
Jeg ser på 2014-testen av Joggster twist at den har fått trekk for "ustabil i ulendt terreng". Jeg er helt avhengig av en vogn som er god å trille, og mest mulig stabil, på lysløype/skogsvei. Tror jeg må gå for noe med fire hjul.

Vi har brukt den mye på skogsveier som uten tvil kan karakteriseres som "ulendt terreng" og vært kjempe fornøyd [emoji4]
 
  • Liker
Reactions: TKW
Så mange gode tilbakemeldinger og tips!! Helt supert, tusen takk til alle som har svart:) skal sjekke ut flere av modellene dere har snakket om;)
 
Anbefaler bugaboo buffalo. Super bagdel og sportsdel. Veldig enkel å vende sportsdelen med et enkelt klikk. Lett å legge sammen, og veldig god å trille. Og den passer godt til oss som ikke er så høy. Hadde den til storesøster, skal ha den nå også:)
 
Jeg skal ta meg en tur i butikken og teste litt, tenker jeg :) Jeg er under 1.60 høy, så jeg trenger ikke tenke på om vogna er høy nok i allefall! :p Det hører med at jeg kommer til å gå mye med hund i magebelte i tillegg. Jeg går nok ganske fort over til bæremeis på skogtur, så snart plutten er stor nok til å sitte godt i den!

Hvorfor ikke gå rett på bæresele/-sjal? [emoji4]
 
Jeg har aboslutt ingen erfaring med noen spesielle vogner iom at dette blir min første, men vi var og kikka litt på TFK Joggster Adventure og den falt i smak! :happy: Håndbrems, lufthjul, god demping og skivebremser var blant annet noe som var innertier hos oss. Mulit X-bagen var genial, iom at den kunne gjøres om til sittedel med noen enkle grep. Det var visst gjort noen oppgraderinger på denne 2017-modellen som vi fikk presentert, men jeg vil tro at tidligere vogner av samme type er ganske lik.. Er det noen som har erfaring med Joggster Adventure? :)
Sniker fra juli! Har ikke selv prøvd TFK men lest utallige tester og anbefalinger. Har allerede kjøp multi-x baggen. Helt genial!! Kan justeres i ulike stillinger i ryggen også når barnet vil opp å se. Super fornøyd!! For min del blir d TFK trail, pga lengre kalesj. Anbefaler deg å sjekke den også ut!!:) Jeg er ikke i tvil om at denne vognen er perfekt for oss!:D:D Må vel bare nevne at det geniale er at vognen kan brukes hele vognperioden. De fleste som kjøper større 4 hjulsvogner går fort over til lette 3 hjulinger når baby er 6 mnd. Har ei venninne som har Stokke, barnet er 6 mnd og nå vil hun ha en enkel og lett vogn..
 
Har selv hatt flere emmaljunga, og elsker vognene, når man bruker bag, men har byttet over til scooter når sportsdel perioden startet, MYE mer fornøyd med den, enn med både superviking og Edge/city/nito..
Hadde jeg skulle kjøpt meg ny vogn hadde jeg gått for emmaljunga NXT90f, går å sikler etter den nå [emoji7]
 
Jeg var å kikket på emmaljunga nxt90 i dag, og synes den var så liten ? Bugabooen virket så lite skjermet for vær og vind? Det blir nok trailz på meg
 
Jeg var å kikket på emmaljunga nxt90 i dag, og synes den var så liten ? Bugabooen virket så lite skjermet for vær og vind? Det blir nok trailz på meg

Vi bur på Vestlandet med alt det medfører av regn og MASSE vind - Buffaloen har aldri stoppa oss frå å gå ut. Kallesja er heilt fantastisk og vogna er stødig - var ute og gjekk tur kvar dag uansett vær då eg hadde permisjon. Vogna er faktisk i like god i stand no når mini er 1,5 år [emoji106]
 
Vi bur på Vestlandet med alt det medfører av regn og MASSE vind - Buffaloen har aldri stoppa oss frå å gå ut. Kallesja er heilt fantastisk og vogna er stødig - var ute og gjekk tur kvar dag uansett vær då eg hadde permisjon. Vogna er faktisk i like god i stand no når mini er 1,5 år [emoji106]

Ok, hadde kameleon tidligere men det var ikke før han var litt større . Synes det var så mye glipper på sidene?
 
Sniker fra juli! Har ikke selv prøvd TFK men lest utallige tester og anbefalinger. Har allerede kjøp multi-x baggen. Helt genial!! Kan justeres i ulike stillinger i ryggen også når barnet vil opp å se. Super fornøyd!! For min del blir d TFK trail, pga lengre kalesj. Anbefaler deg å sjekke den også ut!!:) Jeg er ikke i tvil om at denne vognen er perfekt for oss!:D:D Må vel bare nevne at det geniale er at vognen kan brukes hele vognperioden. De fleste som kjøper større 4 hjulsvogner går fort over til lette 3 hjulinger når baby er 6 mnd. Har ei venninne som har Stokke, barnet er 6 mnd og nå vil hun ha en enkel og lett vogn..

Så godt å høre! :D Ja, er nettopp det at man slipper å kjøpe to vogner / chassis som frister her i gården også.. Kjekt å bruke den samme vogna fra "start til slutt". :) Sånn som jeg forsto det, var Joggster Adventure den nye utgaven av Joggster Trailz?! Altså, får man kanskje ikke kjøpt Trailz i butikken lenger? Uansett - jeg tror dette kan bli en vinner hos oss.. :D

Er det noen som vet om noen forhandlere som bruker å ha tilbud / kundeklubb-rabatter etc. på TFK-vognene? Vet at Barnas Hus hadde 25% rabatt på hele butikken for noen uker siden, men det var selvsagt med noen unntak... Usikker på om alle barnevognene selges med 25% rabatt?! :wideyed:
 
Back
Topp